Ik probeer hier een exchange server (SBS2003) te draaien echter een experia box van kpn, uiteindelijk is het doorzetten van poorten gelukt. 3389( is vrij makkelijk te testen via TS) werkt bijvoorbeeld ook dus dan ga ik er vanuit dat 110 en 25 ook werken.
telnet vanaf een andere locatie naar dat ip lukt niet, dat komt echter volgens mij omdat KPN poort 25 heeft dicht gegooid.
In dit document wordt dan uitgelegd hoe je het op moet lossen:
http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf
Dit heb ik dus ook gedaan, ik heb even 1 van mijn testdomeinen gekoppeld aan die server want hiervan kan ik zelf de MX Records aanpassen dus dat is makkelijker wanneer er iets niet werkt.
nslookup -q=mx digitalbericht.nl geeft:
Non-authoritative answer:
digitalbericht.nl MX preference = 10, mail exchanger = smtp.digitalbericht
.nl
digitalbericht.nl MX preference = 20, mail exchanger = mailrelay.direct-ad
sl.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns01.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns02.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns03.intention.nl
smtp.digitalbericht.nl internet address = 77.165.x.y.
mailrelay.direct-adsl.nl internet address = 195.121.6.12
Dit is dus exact zo als in het document, en toch komt de mail niet aan. Verzenden gaat overigens prima, maar dat staat hier los van zover ik weet.
Als ik een mail verzend naar info@digitalbericht.nederland krijg ik overigens geen NDR. En ik heb 6 x gecontroleerd of recipient policy een regel heeft staan @digitalbericht.nederland (en die is ook aangevinkt) en info@digitalbericht.nederland is ook aangemaakt op 1 van de accounts binnen AD.
Iemand nog een suggestie?
telnet vanaf een andere locatie naar dat ip lukt niet, dat komt echter volgens mij omdat KPN poort 25 heeft dicht gegooid.
In dit document wordt dan uitgelegd hoe je het op moet lossen:
http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf
Dit heb ik dus ook gedaan, ik heb even 1 van mijn testdomeinen gekoppeld aan die server want hiervan kan ik zelf de MX Records aanpassen dus dat is makkelijker wanneer er iets niet werkt.
nslookup -q=mx digitalbericht.nl geeft:
Non-authoritative answer:
digitalbericht.nl MX preference = 10, mail exchanger = smtp.digitalbericht
.nl
digitalbericht.nl MX preference = 20, mail exchanger = mailrelay.direct-ad
sl.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns01.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns02.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns03.intention.nl
smtp.digitalbericht.nl internet address = 77.165.x.y.
mailrelay.direct-adsl.nl internet address = 195.121.6.12
Dit is dus exact zo als in het document, en toch komt de mail niet aan. Verzenden gaat overigens prima, maar dat staat hier los van zover ik weet.
Als ik een mail verzend naar info@digitalbericht.nederland krijg ik overigens geen NDR. En ik heb 6 x gecontroleerd of recipient policy een regel heeft staan @digitalbericht.nederland (en die is ook aangevinkt) en info@digitalbericht.nederland is ook aangemaakt op 1 van de accounts binnen AD.
Iemand nog een suggestie?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5