Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange achter direct ADSL van KPN, mail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:56
Ik probeer hier een exchange server (SBS2003) te draaien echter een experia box van kpn, uiteindelijk is het doorzetten van poorten gelukt. 3389( is vrij makkelijk te testen via TS) werkt bijvoorbeeld ook dus dan ga ik er vanuit dat 110 en 25 ook werken.

telnet vanaf een andere locatie naar dat ip lukt niet, dat komt echter volgens mij omdat KPN poort 25 heeft dicht gegooid.

In dit document wordt dan uitgelegd hoe je het op moet lossen:

http://www.mijndomein.nl/docs/faq/mailrelay.pdf

Dit heb ik dus ook gedaan, ik heb even 1 van mijn testdomeinen gekoppeld aan die server want hiervan kan ik zelf de MX Records aanpassen dus dat is makkelijker wanneer er iets niet werkt.

nslookup -q=mx digitalbericht.nl geeft:

Non-authoritative answer:
digitalbericht.nl MX preference = 10, mail exchanger = smtp.digitalbericht
.nl
digitalbericht.nl MX preference = 20, mail exchanger = mailrelay.direct-ad
sl.nl

digitalbericht.nl nameserver = ns01.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns02.intention.nl
digitalbericht.nl nameserver = ns03.intention.nl
smtp.digitalbericht.nl internet address = 77.165.x.y.
mailrelay.direct-adsl.nl internet address = 195.121.6.12

Dit is dus exact zo als in het document, en toch komt de mail niet aan. Verzenden gaat overigens prima, maar dat staat hier los van zover ik weet.

Als ik een mail verzend naar info@digitalbericht.nederland krijg ik overigens geen NDR. En ik heb 6 x gecontroleerd of recipient policy een regel heeft staan @digitalbericht.nederland (en die is ook aangevinkt) en info@digitalbericht.nederland is ook aangemaakt op 1 van de accounts binnen AD.

Iemand nog een suggestie?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Operations schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:44:
telnet vanaf een andere locatie naar dat ip lukt niet, dat komt echter volgens mij omdat KPN poort 25 heeft dicht gegooid.
Het kan ook zijn dat vanaf die andere locatie poort 25 uitgaand geblokt wordt. Dat probleem heb ik hier. Mijn ISP laat poort 25 uitgaand alleen door als het voor de smtp-server van de ISP zelf bestemd is.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik zou eerder aanraden om met losse popboxen te werken of met een catchall box en dan zelf sorteren. Via de mailrelay zou het moeten kunnen werken, maar ik zie vaker issues hiermee.

Daarnaast zou ik je exchange niet willen toevertrouwen op een mailrelay icm een directadsl consumentenlijntje...

bSMTP is ook een mogelijkheid, mogelijk kun je dat ook op een andere (wel openstaande) poort aangeleverd krijgen. Dan ben je meteen van je probleem af, en heb je ook een (betrouwbaardere) optie als bv je ip wijzigd of je verbinding er een tijdje uitligt

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
DJSmiley schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:14:
Ik zou eerder aanraden om met losse popboxen te werken of met een catchall box en dan zelf sorteren. Via de mailrelay zou het moeten kunnen werken, maar ik zie vaker issues hiermee.

Daarnaast zou ik je exchange niet willen toevertrouwen op een mailrelay icm een directadsl consumentenlijntje...

bSMTP is ook een mogelijkheid, mogelijk kun je dat ook op een andere (wel openstaande) poort aangeleverd krijgen. Dan ben je meteen van je probleem af, en heb je ook een (betrouwbaardere) optie als bv je ip wijzigd of je verbinding er een tijdje uitligt
Precies, iemand/partij zoeken welke op bv 2525 aflevert bij jou, welke niet geblokkeerd zal zijn.

Evenzogoed zou een mailclubje mail van je aan kunnen nemen op een andere poort, zodat je uitgaand ook geen last hebt van de blokkade van poort 25.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Operations
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:18:
[...]

Precies, iemand/partij zoeken welke op bv 2525 aflevert bij jou, welke niet geblokkeerd zal zijn.

Evenzogoed zou een mailclubje mail van je aan kunnen nemen op een andere poort, zodat je uitgaand ook geen last hebt van de blokkade van poort 25.
Uitgaand heb ik geen probleem, zal is zoeken op een goede bsmtp website.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Is dit zakelijk? > Zakelijke lijn nemen
Is dit prive en om te testen? > Mailrelay account nemen bij bv. http://www.oxilion.nl/ en op een andere poort laten afleveren.

• Operations
RolfLobker schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:42:
Is dit zakelijk? > Zakelijke lijn nemen
Is dit prive en om te testen? > Mailrelay account nemen bij bv. http://www.oxilion.nl/ en op een andere poort laten afleveren.
Ja is zakelijk, dat gesprek gaan we morgen voeren bij kpn. maar schijnt nogal moeilijk te zijn omdt het internet + bellen betreft. En zakelijk wordt poort 25 niet geblokkeerd? Je zou verwachten van niet, maar vind nergens echt het antwoord op deze vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 15-09-2009 19:55 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Operations schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:47:
[...]

Ja is zakelijk, dat gesprek gaan we morgen voeren bij kpn. maar schijnt nogal moeilijk te zijn omdt het internet + bellen betreft. En zakelijk wordt poort 25 niet geblokkeerd? Je zou verwachten van niet, maar vind nergens echt het antwoord op deze vraag.
Zakelijk en internet+bellen? Alle KPN oplossingen die ik ken zou ik absoluut niet zakelijk willen gebruiken, zo instabiel als de pest. Particuliere Experiaboxjes wil je niet zakelijk gebruiken, en ZIPBXL is ook drama (RAD modems die @random crashen en halve firewalls hebben)
Sterker nog, KPN heeft zelf ZIPBXL ook al een schop gegeven.

Neem een ISDN2 (of meer) voor telefonie en een ZDSL lijntje voor internet. Meerdere IP's, stabiel, rDNS mogelijk, geen poortellende, vaste IPs en altijd werkende telefonie.

• Dysmael
Operations schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:47:
[...]

Is het internet plus bellen of bellen plus internet?
Bij Internet plus bellen zit poort 25 geblokkeerd, ook bij Zakelijk internet plus bellen.
Bij Zakelijk bellen plus internet staat poort 25 wel open. ZIPB is VOIP met een consumentenmodem en ZBPI is gewoon een analoge lijn en Zakelijk ADSL gecombineerd.
Bij Zakelijk ADSL zit poort 25 niet dicht.

edit: wat DJSmiley dus ook al zegt: neem gewoon een ZDSL lijn dan heb je inderdaad ook gelijk vijf vaste IP adressen in huis die je op jullie naam kan zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Dysmael op 16-09-2009 07:49 ]

• Operations
RolfLobker schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:47:
[...]

Is het internet plus bellen of bellen plus internet?
Bij Internet plus bellen zit poort 25 geblokkeerd, ook bij Zakelijk internet plus bellen.
Bij Zakelijk bellen plus internet staat poort 25 wel open. ZIPB is VOIP met een consumentenmodem en ZBPI is gewoon een analoge lijn en Zakelijk ADSL gecombineerd.
Bij Zakelijk ADSL zit poort 25 niet dicht.

edit: wat DJSmiley dus ook al zegt: neem gewoon een ZDSL lijn dan heb je inderdaad ook gelijk vijf vaste IP adressen in huis die je op jullie naam kan zetten.
Is dat qua prijs nog wel enigzins te vergelijk met de huidige situatie? Het is maar een klein bedrijfje en op dit probleem na werkt de boel prima. Ja het is wel iets wat opgelost moet worden uiteraard, maar bijvoorbeeld uiteindelijk een huurlijn moeten nemen is niet helemaal realistisch ;)

ISDN is een investering van minimaal 500 euro (hebben we al na gevraagd), waar ze nu niet op zitten te wachten. Het liefst blijft alles op de huidige manier maar dan met een zakelijk abonnement en/of een ander modem.

Dit is dus zakelijk bellen + internet:

http://zakelijk.kpn.com/b...-en-internet-internet.htm

Dat lijkt mij een prima optie, als ik dan dus geen last heb van een geblokkeerde poort 25.

[ Voor 18% gewijzigd door Operations op 16-09-2009 09:41 ]

• Dysmael
Dat is inderdaad Zakelijk bellen plus internet waarbij poort 25 niet dicht zit.
Niet te verwarren met Zakelijk internet plus bellen (danku KPN!) wat wel zakelijk genoemd word maar waarbij poort 25 wel dicht zit, je telefooneert via VOIP (-achtig iets) en naar verluid niet eens een factuur met B.T.W. krijgt (maar wel stug zakelijk noemen, danku KPN :))

Edit:
Wat je bij Zakelijk bellen plus internet krijgt is een gewone PSTN lijn inclusief een Zakelijk ADSL pakket. Als je al een analoge lijn hebt zou je dus ook gewoon Zakelijk ADSL kunnen aanvragen.
Bij Zakelijk ADSL krijg je acht IP adressen maar daar kan je er maar 5 van gebruiken. Vandaar dat KPN bij Zakelijk bellen plus internet opgeeft dat je vijf IP adressen krijgt.
Zoals DJSmiley al aangaf kan je ook gelijk rDNS laten instellen door KPN (heel belangrijk als je een eigen mailserver host). Met een simpel mailtje naar domein@kpn.com is heel snel een PTR record voor je aangemaakt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Dysmael op 16-09-2009 23:17 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze hadden vroeger (toen het Planet heette) een mailrelay server? Als dat nog werkt zou je die kunnen gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dysmael
Nee dus! Geen mailrelayserver van KPN / Planet gaan gebruiken als je dit zakelijk gebruikt!
Overigens heeft het nooit Planet geheten. Je verward KPN met Planet Internet, niet doen!

Edit: volgens mij valt er ook weinig te discussiëren verder. Operations is er denk ik al wel uit nu hij weet dat hij een geschikte zakelijke ADSL lijn heeft voor € 50,- per maand
Voor dat geld ga je niet lopen kutten met relay-servers die voor vertraging zorgen en mail-flow troubleshooting alleen maar lastig maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Dysmael op 16-09-2009 23:20 ]

Pagina: 1