Toon posts:

Coaxiale digitale kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Cyber Home M512 verbinden aan een DTT 2500, op beiden zit een coaxiale digitale aansluiting. Hier past een gewoon tulpstekkertje op, maar dan hoor ik niets :?.
Is daar een speciaal kabeltje voor nodig met een andere weerstand? Wat kost dat en waar koop ik dat?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Dat klopt helemaal! Je hebt een 75 ohm kabel nodig voor digitaal transport.

Dit soort kabels koop je bij de betere audiozaken, zoals RAF, Polectro Plaza, MediaMarkt en vast nog wel meer.

Koop niet bij winkels die zeggen dat er een coaxiale steker aan moet, er moet inderdaad tulp aan.

Suc6 :)

Nog ff vergeten: zo'n kabel kost tussen 50 (bijv. Vivanco (www.vicanco.de) ) en nog veel meer (hoeveel je wilt betalen). Vivanco kun je dus kopen bij Mediamarkt, een 5 meter kabel kost ongeveer 55 gulden (is niet veel).

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Dennis,

Een 5 meter lange kabel is inderdaad wel handig, gezien de opstelling van de apparaten. Levert zoŽn lengte geen kwaliteitsverlies op? ( Of juist niet omdat het digitaal is?)

• Dennis
Ik gebruik hem zelf ook (vivanco 5 mtr) vanaf mijn DXR3 (mpeg2 kaart) naar mn sony qs versterker, maar omdat ik hier nog in aanbouw ben in mijn studio, kan ik je niet echt vertellen of het verlies oplevert.

Vergeet niet dat Coaxiaal natuurlijk best wel beïnvloedbaar is, maar ik vind het ook maar raar, want inderdaad: het is digitaal.

Toch denk ik dat het merk (in dit geval bij mij Vivanco) meer kwaliteit uitmaakt (in vergelijking met een duurder merk) dan de lengte van de kabel.

Maar ja, je weet dat over het algemeen wel wordt aangeraden korte kabels te gebruiken.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
nou, ik heb van m'n realmagic hollywood+ gewoon zo'n goedkope tulpstekker, niet zo'n speciaal vivanco geval

en ja het geluid is goed.

• Dennis
Dat zou best kunnen, in principe werkt ELKE coaxiale kabel zolang die maar 75 ohm is.

Wel mis je nog een heleboel tonen (vooral lage) aangezien als jij zo'n goedkoop kabeltje hebt die niet OFC is (oxygen free)!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
"Wel mis je nog een heleboel tonen (vooral lage) aangezien als jij zo'n goedkoop kabeltje hebt die niet OFC is (oxygen free)!"

Euh.. het is digitaal hoor, dan gaat er als het goed is nix verloren, en ALS er iets verloren gaat is dat het hele signaal.
Ik heb zelf een kabel van 15 meter, en dat werkt prima. Gewoon 15 meter tv-kabel nemen en er tulpplugjes aan solderen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik gebruik tussen mijn versterker en dvd-speler een optical (glasvezel)draadje! Ik heb ook eens de coaxial geprobeerd, dus gewoon de tulpstekkers die naar mijn cd peler gaan en no problemo?? Alles werkte gewoon naar behoren.

• Dennis
lees dan mijn comment nog maar eens met 75 ohm....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op aanraden van Dennis dus een andere kabel gekocht en die werkt prima. Bij mij werkt dus een speciaal digitaal coxiaal kabeltje wel en een gewone tulp niet.
Het is natuurlijk wel stom dat zoŽn kabeltje wél past maar niet werkt!

I.i.g. Dennis bedankt, ik kan nu de kogels in "The Matrix" weer langs horen fluiten *D

• Dennis
Graag gedaan. Ik weet het het is makkelijker zo en ik heb ook eens een gewone tulp kabel gebruikt en toen werkte het ook niet, in die tijd wist ik ook niet hoe het kwam maar nu dus wel.
Pagina: 1