Acer Aspire M1640 (desktop) geen beeld, Mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Beste mensen,

Ik heb hier een Acer aspire M1640 desktop. Deze is net 1 maand over de garantie heen en nu geeft hij geen beeld meer (alleen no signal). :/

De TFT monitor (zonder DVI) doet het wel op een andere computer.

Als ik hem aanzet begint de hardeschijf te draaien en de CPU fan draait ook. Geen beeld dus !

Reeds gedane stappen voor diagnose:

- IDe videokaart verwijderd en de monitor op de onboard video aansluiting aangesloten, maar de monitor geeft ook dan "no signal".

- De PC op een andere monitor aangesloten: ook geen beeld.
- Behalve de videokaart zijn er geen andere PCI kaarten aanwezig.
- De Bios batterij verwijderd en de BIOS m.b.v. de jumper op reset gezet positie gezet (paar minuten).

- SATA-2 kabels van HD en DVD losgenomen, geen succes.
- Beide geheugen modules verwijderd, maar bij het aanzetten geen verwachte piepjes zoals je normaliter kan verwachten.

- CPU heatsink verwijderd. De CPU wordt wel warm na ca. 5 seconden na aanzetten, deze lijkt dus niet defect. ;(

Heeft iemand nog een suggestie? Mijn insteek is een defect motherboard!
Welk mobo raden eventueel jullie ter vervanging aan?

------

Specs:

Processor Intel® Core™2 Duo processor
Intel® Pentium® dual-core processor
Cache depending on CPU
Memory Up to 4 GB DDR2 533/667 MHz SDRAM (single-channel support on two DIMMs)
BIOS AMI PnP BIOS compatible with SMBIOS 2.4
Supported Protocols SMBIOS (DMI) 2.4
System Chipset NVIDIA® GeForce® 7050 + nForce® 620i
I/O Controller Hub Intel Broadwater/ICH8 series chipset
Expansion Slots PCI Express® x16 slot
PCI Express® x1 slot
Two PCI slots
Two 5.25" drive bays
Six 3.5" drive bays (two external, four internal)
Audio Embedded high-definition audio with 7.1-channel audio support
Speakers Optional on selected models
Video Integrated NVIDIA® GeForce® 7050 graphics solution
PCI Express® x16 graphics card support
Storage Serial ATA hard disk up to 500 GB
DVD-Super Multi
DVD/CD-RW combo
CompactFlash® (Type I and II)
CF+™ Microdrive
MultiMediaCard(MMC)
Secure Digital™ (SD) Card
SmartMedia™
xD-Picture Card™
Memory Stick PRO™
Memory Stick®
USB 1.1 port
Modem Modem2: 56K ITU V.92, Wake-on-Ring ready
Networking Gigabit Ethernet, Wake-on-LAN ready
WLAN2: IEEE 802.11b/g
Ports Front I/O ports:
Two USB 2.0 ports
Multi-in-one card reader2
Headphone and microphone jacksRear I/O ports:
Four USB 2.0 ports
IEEE 1394 port (6-pin)
PS/2 keyboard and mouse ports
Ethernet (RJ-45) port
Six audio jacks
VGA port
Serial port

Power Supply Industry Standard 250 Watt

Windows Vista Home

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou idd je moederbord wel eens kunnen zijn. Test het eens met een ander bordje (om uit te sluiten dat het niet aan bijv de cpu ligt). Als het bord idd stuk is, kijk gewoon wat je nodig hebt en zoek een bord uit dat aan die specs voldoet.

• defrag
Oke, dank je wel. Aangezien ik geen andere mobo heb liggen om te testen, ga ik maar voor een nieuwe.
Ik dacht aan een micro ATX plankje:

ASUS P5KPL-AM⁄EPU s775 mATX

Dank voor het meedenken. _/-\o_

• defrag
Inmiddels heb ik een een nieuw mobo ingebouwd, maar nu is de bedrading van het frontpaneel veel te kort.

Het gaat dus om de o.a. power switch, HDD-LED en de Reset button

Ik heb her en der gezocht op verlengkabels, maar vond alleen in de US winkels die dit verkopen.

Bijvoorbeeld:
http://www.frozencpu.com/..._Cable.html?tl=g35c34s319

Het nadeel is natuurlijk de hoge verzendkosten en de lange wachttijd.

Wie weet waar ik die dingen in NL kan kopen?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik had wat krimpkous gescoort, soldeerbout gepakt en gewoon een stukkie er tussen gesoldeerd.

404 Signature not found

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
defrag schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:03:
Inmiddels heb ik een een nieuw mobo ingebouwd, maar nu is de bedrading van het frontpaneel veel te kort.

Het gaat dus om de o.a. power switch, HDD-LED en de Reset button

Ik heb her en der gezocht op verlengkabels, maar vond alleen in de US winkels die dit verkopen.

Bijvoorbeeld:
http://www.frozencpu.com/..._Cable.html?tl=g35c34s319

Het nadeel is natuurlijk de hoge verzendkosten en de lange wachttijd.

Wie weet waar ik die dingen in NL kan kopen?
Haha, jaren geleden dat ik nog zoiets ben tegengekomen. Ik heb meestal een bak vol LED's, schakelaartjes ed. liggen. Maar idd, met gewoon een draadje en wat plakband kom je ook heel ver :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• defrag
Oke, jullie hebben mij overtuigt, dat wordt dan mijn oude Weller bout weer eens opstoken. :+
Ik probeer wel iets van een oude IDE kabel te bakken (deel van de connector afzagen) en de andere kant de draden aan elkaar solderen.

Bedankt weer !! :*)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
defrag schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:12:
Oke, jullie hebben mij overtuigt, dat wordt dan mijn oude Weller bout weer eens opstoken. :+
Ik probeer wel iets van een oude IDE kabel te bakken (deel van de connector afzagen) en de andere kant de draden aan elkaar solderen.

Bedankt weer !! :*)
Haha :)
Je kan gewoon de connector van de kabel afknippen, en om het handiger te maken kan je de draden uit elkaar trekken met je nagels.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Beste Defrag,

sorry voor het schopje, maar ik ben benieuwd of het vervangen van je moederbord heeft geholpen. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, bij exact hetzelfde type computer. Ik weet dat het aan meedere dingen kan liggen, maar ik ben niet heel handig met computers, en hoopte zo mijn kans te vergroten dat ik bij de eerste poging meteen raak schiet.

Als het heeft geholpen, welk mobo raad je mij aan dat alles makkelijk past?

alvast bedankt voor je reactie.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Wellicht ten overvloede: Europese Consumentenregels zorgen ervoor dat je pakweg 3 jaar garantie op een computer moet krijgen. In ieder geval zou 2 jaar geen problemen moeten opleveren. Zoek maar een rechtenstudent op en vraag naar de consumentenkoop-regeling uit Boek 7 BW;) (of neem contact op met je rechtsbijstandverzekeraar of een lokaal rechtshulpbureau). Dat een winkel maar een jaar garantie geeft doet daar niet aan af: ze moeten ook dan zorgen voor reparatie danwel vervanging. Sommige winkels zullen dit altijd ontkennen en verwijzen naar de garantietermijn; ze hebben alleen geen gelijk ;)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem onder dezelfde omstandigheden, dwz. de computer is meer dan 2 jaar oud. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat het moederboard de geest heeft gegeven.

Nu heb ik gepoogd te achterhalen om welk moederboard het precies gaat zodat ik deze kan vervangen, maar vooralsnog zonder resultaat. Ik weet dat het mobo van MSI is, maar het type nummer kan ik nergens vinden. Wel staat er het nummer N1996 groot op vermeld. Googlen met deze informatie heeft echter ook geen eenduidig antwoord opgeleverd. Ook de Acer website levert geen specifieke informatie op.

Vandaag mijn vraag aan jullie: Wie kan mij helpen te achterhalen welk moederboard het exact is en / of een (beter) alternatief aanbevelen?

De specs zullen overeenkomen met die van de topic starter (deze staan nl. op de Acer site vermeld onder het pc type). De mijne draait overigens op een E4700 processor, met 4 GB DDR2 werkgeheugen (2x2) en een NVidea GeForce 9300GE met 265MB videogeheugen.

Ik hoop dat ik zo volledig genoeg ben geweest. Alvast bedankt!

Gr, Robin
Pagina: 1