Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:51
Ik ga in oktober naar las vegas voor een 3daagse conferentie. Hartstikke tof natuurlijk. Mijn werkgever wil graag dat ik alle reistijd in eigen tijd doe. Dat betekent (14 uur reizen) dus in totaal 28 uur die ik in eigen tijd moet maken. Is dit normaal? Ik heb eens wat rondgezocht en werk-werk verkeer (waaronder dus vanaf huis naar een klant/opdracht) wordt soms wel vergoed.

Aan de ene kant snap ik best dat reistijd in eigen tijd (vaak) gaat, maar dit gaat over zoveel tijd. Wat vinden jullie of wat is reeel? Ik hik erg op 2 gedachte maar ergens voelt het niet goed. Die conferentie is immers ook al 3 dagen hard werken van sochtends vroeg tot savonds laat.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als mijn werkgever mij naar Las Vegas zou sturen wil ik best in eigen tijd reizen. Lijkt me best tof om daar eens te zijn. Misschien kun je om wat extra dagen vragen? (niet om te werken natuurlijk ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 15-09-2009 12:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Uhhuh >:)

Maareh, het is 3 dagen, ws. maandag-woensdag of woensdag-vrijdag, dus het kost je een weekend. Maar het andere deel van de reis zal dan toch wel gewoon doordeweeks zijn, in de baas z'n tijd dus zogezegd?

Dat je er een vergoeding voor krijgt (afgezien van declaratie van de reiskosten zelf natuurlijk) is volgens mij niet direct gebruikelijk - en als je naar Las Vegas gaat zou ik er ook niet over zeiken eerlijk gezegd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 15-09-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
ow 4 dagen dan. Maandag > donderdag. Maar het kost je bijna 2 (werk) dagen reizen (14 uur). Uiteraard is vegas super tof enzo maar in eerste instantie ga ik daarnaar toe omdat de werkgever dat wilt zodat ik daar kan gaan werken. Dat is iig mijn principiele uitgangspunt. Ik vraag me alleen af of dat redelijk is.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het van dinsdag tot donderdag zou zijn kan je alleen in je eigen tijd reizen als je maandag en vrijdag vrij neemt. Dat lijkt me wat ongebruikelijk (om het zacht uit te drukken) maar dat is niet wat jou gevraagd is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Nee dan maandag tot en met donderdag. Ik vlieg dus heen in het weekend (eigen tijd) en terug op vrijdag, maar dat zou dan ook in eigen tijd moeten (ik heb een 36uur contract dus 1x per 2 weken vrij die ik daarvoor moet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bij ons worden alle reizen die niet vallen onder dagelijks woon-werkverkeer gewoon als werktijd bestempeld. Heb je geen omschrijving in je CAO / contract die hier iets over zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Bij ons krijg je per 24u in het buitenland recht op 2u recuperatie.
Dus 5 dagen buitenland = 1 extra vrije dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Wij hebben helaas geen cao en in mijn contract wordt hier niet over gesproken volgens mij. Maar daar zal ik eens achter aan gaan. Goede tip.

Maar ergens heeft wilke natuurlijk wel een punt dat ik niet zo moet zeuren want ik kan naar vegas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Nee dan maandag tot en met donderdag. Ik vlieg dus heen in het weekend (eigen tijd) en terug op vrijdag, maar dat zou dan ook in eigen tijd moeten (ik heb een 36uur contract dus 1x per 2 weken vrij die ik daarvoor moet gebruiken
Wat betreft die vrijdag is het dan dus toeval, als het in de andere week gebeurd was had je gewoon in de baas z'n tijd gereisd.

Maar je kan dan toch die volgende vrijdag vrijnemen ter compensatie? En die zondag lijkt me pech gehad, da's part of the job (tenminste dat is gebruikelijk op die manier).

BTW, de avonden en de nachten ben je toch ook in Las Vegas voor de baas? Daar hoef je geen vergoeding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Ik moet mijn contractvrije dag daarvoor verschuiven dus niet geheel toeval. Ik kan dus niet die volgende vrije dag vrij nemen want die moet ik hiervoor inzetten. Ik moet dus gewoon een eigen dag hiervoor gebruiken

De avonden en nacht ben ik daar ook maar zijn ook geheel in eigen tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
De zondag zou ik ook niet zo'n probleem van maken (zoals reeds gezegd, part of the job). Die vrijdag is wel een ander verhaal en dat zou ik niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
Ik moet mijn contractvrije dag daarvoor verschuiven dus niet geheel toeval. Ik kan dus niet die volgende vrije dag vrij nemen want die moet ik hiervoor inzetten.
Dat is inderdaad onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik reis vaak voor internationale congressen, en dat is in principe gewoon werktijd. Echter, als de beste /goedkoopste manier van reizen betekent dat ik in het weekend moet reizen, dan doe ik daar niet moeilijk over; andersom verwacht ik ook dat de baas niet moeilijk doet over een extra vrije dag of flexibiliteit wegens jetlag. Een beetje geven en nemen dus. Als de baas gaat eisen dat ik in mijn eigen tijd reis, dan heeft hij een probleem.

Nu ben ik de baas... :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Mja dat laatste vind ik wel een beetje flauw, stel dan voor dat je heen idd gewoon in het weekend vliegt zonder vergoeding of compensatie in vrije tijd, maar terug wel als gewone werkdag telt. Dan deel je het een beetje.
Maar je kan dan toch die volgende vrijdag vrijnemen ter compensatie? En die zondag lijkt me pech gehad, da's part of the job (tenminste dat is gebruikelijk op die manier).
^^ dit dus :)
BTW, de avonden en de nachten ben je toch ook in Las Vegas voor de baas? Daar hoef je geen vergoeding voor?
Mja, ik weet niet...als je daar moeilijk over wilt doen moet je misschien gewoon ander werk zoeken (of nee zeggen als dat kan, dus een ander laten gaan die het wel tof vind). Ik bedoel dat niet sarcastisch, maar gewoon dat als je het niet ook maar een beetje leuk vind om af en toe 'es op reis te gaan, en helemaal naar zo'n locatie, dan moet je misschien maar werk zoeken waarbij dat niet hoeft. Tenminste, dat zou ik als baas in ieder geval *denken* in zo'n geval.

Zolang je alle kosten die je daar maakt maar kunt declareren (hotel, reis, eten, drinken) binnen redelijke grenzen zou ik er zelf geen punt van maken iig.

Wat je ook kunt doen is de terugweg een paar dagen later laten boeken (wel op kosten van de baas - die terugreis moest 'ie toch wel boeken, en als die een paar dagen later is heb je zelfs kans dat het goedkoper is, omdat tickets waar een weekend tussen zit vaak goedkoper zijn). Dan kun je daar nog een weekendje de beest uithangen, hoewel dat alleen leuk is als je er met een paar anderen bent lijkt mij. In dat geval is het natuurlijk logisch dat je daar vrije/vakantiedagen voor moet opnemen - in ieder geval hoef je het ticket om er te komen echter niet te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Dat laatste ligt nu inderdaad ter discussie. Die heenreis pak ik wel in weekend maar om nou een vrije woensdag te moeten verschuiven zodat ik die ook in eigen tijd kan doen vind ik wel flauw (maar laat het er niet op af ketsen).

Ik ga nu trouwens ook een paar extra dagen erbij plannen voor een vakantie waar de baas de terugticket betaald. Dat is ook erg fijn en moet ik misschien toch maar mee rekenen. Alhoewel het eigenlijk hier helemaal los van staat. In eerste instantie is het gewoon 4 dagen hard werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wanneer in oktober? :P ik zit er ook 2/3 dagen in oktober voor vakantie :)mischien tweakmeet in LV hehe ;)

ik denk trouwens dat dit soort dingen een beetje geef en neem situatie zou moeten zijn

[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 15-09-2009 12:35 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een werkgever niet verplicht om de heen en terugreis te betalen, zolang je inderdaad (zoals Wilke zegt) alle kosten declareert. Je "werktijd" daar moet wel betaald worden, als je daar echt gaat werken.
Tof joh, dat je naar Las Vegas mag.

Geniet er van, and remember, what happens in Vegas stays in Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:45:
Volgens mij is een werkgever niet verplicht om de heen en terugreis te betalen...
Que? Als het een werkreis is, dan betaalt de werkgever.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SharePoint Conference? :P

Ik heb voor mijn vorige baan ook in de VS gezeten. Heenvlucht op zondag, terug op zondag (5 weken later). Beide reizen heb ik in eigen tijd gedaan. Maar daarna heb ik een weekje kunnen uitrusten voordat mijn volgende project begon. En voor de dagen dat ik daar was kreeg ik een Per Diem. Maar de grens tussen 'eigen tijd' en 'werktijd' was bij mij destijds al bijna onzichtbaar.

Bij zo'n kort verblijf zou ik wel proberen om er op eigen kosten nog een paar dagen aan vast te plakken. In dat geval boeit het me ook niet dat ik dan in m'n eigen tijd of op een vrije dag terugreis.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gambieter schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:
[...]

Dat zou een mooie zijn.

"Piet, je moet naar Las Vegas voor een conferentie. Je vertrekt volgende week maandag. Heb je een creditcard bij je?
"Uhm, ja baas. Waarom eigenlijk?"
"Nou, je moet dat ticket toch echt zelf betalen! Denk je dat het geld me op de rug groeit?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edmin schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:59:
[...]

Dat zou een mooie zijn.

"Piet, je moet naar Las Vegas voor een conferentie. Je vertrekt volgende week maandag. Heb je een creditcard bij je?
"Uhm, ja baas. Waarom eigenlijk?"
"Nou, je moet dat ticket toch echt zelf betalen! Denk je dat het geld me op de rug groeit?!"
En vergeet niet:

"Piet, ik hoop dat je genoeg kredietlimiet op je creditcard hebt, je moet namelijk in het Hilton overnachten en in een toprestaurant eten om een goede indruk te maken. En eten en overnachten doe je hier ook op je eigen kosten, dus daar ook".

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Sharepoint conference ja, 19okt t/m 22 (gaan er trouwens nog tweakers?) Maar uiteraard worden tickets en hotels netjes betaald.

@ hierboven : Let wel, het gaat om reistijd vergoeding, niet om reiskosten

[ Voor 38% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-09-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:09:
Sharepoint conference ja, 19okt t/m 22 (gaan er trouwens nog tweakers?) Maar uiteraard worden tickets en hotels netjes betaald.

@ hierboven : Let wel, het gaat om reistijd vergoeding, niet om reiskosten
jammer,dan ben ik alweer weg uit LV :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Tsja, wellicht heb je in je gesprekken met je baas nog wat aan meer 'vergelijkingsmateriaal'. Ik reis ook regelmatig, grote multinational, ver weg, voor typisch een paar dagen tot 2 weken. Puur afhankelijk van wanneer je waar moet zijn, reis je in het weekend, of door de week. Reizen in het weekend = eigen tijd. Jammer. Reizen door de week is gewoon werktijd. Het is maar hoe het uitkomt. En geen van beide partijen gaan zeuren, of eisen stellen dat er geschoven moet worden.

Dan heb je dus soms pech - 1 hele week weg, vertrek op zaterdag naar het verre oosten, aankomst zondagmiddag. Terugvlucht de zaterdag erop, zondag uitslapen, maandag weer gewoon aan het bureau. Netto ; 2 weekenden eigen tijd weg. Tsja.

De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat je op kosten van de baas lekker uit eten mag, hapje drankje borreltje, leuk een stad bekijken. En als je toevallig ergens een heel weekend zit, dan kun je mooi 2 dagen sightsee-en (?). Gratis en voor niks.

Moraal van het verhaal : het moet van twee kanten komen. Jij zeurt niet, jouw baas zeurt niet. Miepen over 1 vrije dag die je moet verschuiven is een beetje sneu van die baas, maar ik zou niet veel meer doen dan dat hooguit 1x heel kort melden. En vervolgens compenseer je toch gewoon lekker, door een mooi eet-tentje net binnen je budget uit te zoeken?

PS: Wellicht ten overvloede: natuurlijk is reistijd naar de VS op een werkdag gewoon werktijd. Als jij (stel) op woensdag daar moet beginnen, vlieg je op maandag of dinsdag (afhankelijk van eventuele jetlag policy binnen je bedrijf). Het zou werkelijk van de zotte zijn als je daarvoor een dag vrij moet nemen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar 1 bedrijf in nederland dat soort regels hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
gambieter schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:
[...]

Het hangt toch wel af van wat er afgesproken is of wat gebruikelijk is. Als je promoveert krijg je vaak ook een budget om congressen, symposia et cetera in het buitenland van te betalen. Dat is dan weliswaar een verplichting die bij je aanstelling als promovendus hoort, en je werkgever zal je ook wel verplichten om te gaan, maar als het betreffende congres of symposium boven je resterende budget komt, dan zul je toch echt zelf moeten bijspringen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nare man schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:00:
Het hangt toch wel af van wat er afgesproken is of wat gebruikelijk is. Als je promoveert krijg je vaak ook een budget om congressen, symposia et cetera in het buitenland van te betalen. Dat is dan weliswaar een verplichting die bij je aanstelling als promovendus hoort, en je werkgever zal je ook wel verplichten om te gaan, maar als het betreffende congres of symposium boven je resterende budget komt, dan zul je toch echt zelf moeten bijspringen.
Dat is bij universiteiten zeker niet waar, kan ik je uit eigen ervaring zeggen. Ben zowel zelf promovendus geweest en ben begeleider van promovendi. De baas is verantwoordelijk voor dat budget, dus als je wilt dat een promovendus naar een congres gaat dat het budget te boven gaat, dan moet je dat aanvullen of de promovendus niet laten gaan. Als die dan toch wil gaan, dan is het een andere zaak.

Voor mijn eerste congres had ik een reisbeurs geregeld, en dat was niet genoeg. De rest kwam uit het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het essentiele verschil is dat je als promovendus bezig bent met je eigen opleiding, terwijl een werknemer toch echt een werknemer is. Dat laatste betekent in elk geval dat de kosten vergoed worden.

Over de uren moet je wel langer nadenken. Mijn persoonlijke regel is (was) dat reistijd en jetlag pech is en geen bijzondere aanspraken of verplichtingen oplevert. Dus weekeinde in mijn tijd, werkdagen in werkgevers tijd. Dat was echter in een dienstverband waar het duidelijk was dat incidentele overuren in het salaris inbegrepen waren. Als je volgens CAO schalen c.q. op MBO nivo betaald wordt, dan is het een ander verhaal. Op dat moment is een uur een uur, en dienstreizen zijn werktijd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
Ja wat mij betreft zijn de dagen in werktijd gewoon pech voor de werkgever eigenlijk. Dat ik toevallig 1x per 2 weken een dag vrij heb is nou eenmaal zo. Maar om die te gaan schuiven vind ik echt flauw. Ik reis tenslotte ook al in het weekend (ruim 17 uur reistijd zie ik net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Stewie!

Keen must die!

bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:53:
Ik ga in oktober naar las vegas voor een 3daagse conferentie. Hartstikke tof natuurlijk. Mijn werkgever wil graag dat ik alle reistijd in eigen tijd doe. Dat betekent (14 uur reizen) dus in totaal 28 uur die ik in eigen tijd moet maken. Is dit normaal? Ik heb eens wat rondgezocht en werk-werk verkeer (waaronder dus vanaf huis naar een klant/opdracht) wordt soms wel vergoed.

Aan de ene kant snap ik best dat reistijd in eigen tijd (vaak) gaat, maar dit gaat over zoveel tijd. Wat vinden jullie of wat is reeel? Ik hik erg op 2 gedachte maar ergens voelt het niet goed. Die conferentie is immers ook al 3 dagen hard werken van sochtends vroeg tot savonds laat.
Als je hierover zal vallen dan zal je volgende keer naar de conferentie in Den Haag worden gestuurd, broodje kaas en kopje koffie, lekker! Inhoudelijk hetzelfde en vele malen goedkoper voor de werkgever.
Als ITer zou ik elke kans aangrijpen om iets leuks te doen. Als je verder ook alles betaald krijgt zou ik de kans grijpen en lekker gaan :) Genieten man! En hard werken? Ik denk dat er een zee van tijd overblijft voor plezier maken en je met een slaaptekort terugkomt.

Ik maak regelmatig korte ritjes naar de VS. In mei was ik voor één vergadering van 4 uur naar San Francisco gevlogen. Een weekendje aan vast geplakt natuurlijk, mooie corvette gehuurd, goed hotel, ik zal nooit klagen over die uurtjes vliegen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 15-09-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ook al een paar keer een half of heel weekend kwijtgeweest aan reizen. Tja, jammer. Maar voor wat hoort wat, dus de baas zeurt niet over declaraties. Sterker nog: Laatste keer was m'n manager erbij en als je dan met een groep in de bar bier staat te hijsen is hij de aangewezen persoon de bonnen op te pakken. De senior moet het oppakken. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:44

Lordy79

Vastberaden

Bij ons geldt gewoon 8 uur betaald per dag, ook als je in het buitenland zit voor een beurs o.i.d. Verder is men vrij om een dag of 2 extra te blijven op een bestemming maar die extra tijd wordt natuurlijk afgetrokken van de vakantieuren. Verder wordt er niet moeilijk gedaan als je een week weg bent en dan om 1 uur 's middags landt en dan 3 uur thuis bent, om dan de rest van die werkdag lekker (doorbetaald) vrij te nemen.

Ik zou het gewoon in overleg doen en desnoods een dag extra daar mogen verblijven die dan wel doorbetaald is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 22:30 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Aangezien veel IT conferenties in de VS in Las Vegas gehouden worden en die op maandag beginnen (in de middag), zat er voor mij ook nietsanders op dan telkens op zondag te vertrekken. Het is niet zodat je bij mijn vorige werkgever (HP) persee in eigen tijd moest reizen maar soms had ik gewoon geen keuze. Ik heb er nooit mee gezeten - zulke conferenties zijn altijd leuk, zeker om collega's en relaties uit de VS en Europa weer te treffen. Alleen na een weekje conferentie heb ik meestal wel een week vakantie nodig :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 08:16
Bij ons is dat loon(schaal)afhankelijk.
Zit je in schaal 11, dan is de tijd die je in het weekend maakt declarabel, en door de week is het werktijd.
Zit je in schaal 12, dan is de tijd die je in het weekend maakt niet declarabel, en door de week is het werktijd.

Omdat jullie niet aan CAO doen is loonschaal lastig, maar het blijft imo salaris gerelateerd. Heb je een hoger salaris, dan wordt er geacht dat je meer doet voor dat geld.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:59:
Ja wat mij betreft zijn de dagen in werktijd gewoon pech voor de werkgever eigenlijk. Dat ik toevallig 1x per 2 weken een dag vrij heb is nou eenmaal zo. Maar om die te gaan schuiven vind ik echt flauw. Ik reis tenslotte ook al in het weekend (ruim 17 uur reistijd zie ik net)
Dat schuiven met die vrije dag is inderdaad not done. Hier in het bedrijf hebben we een vergelijkbaar systeem met om de week vrij op vrijdag en geldt gewoon het principe dat er niet geschoven wordt bij bijzondere gebeurtenissen. Medewerkers probeerde namelijk te schuiven als het jaarlijkse bedrijfsuitje op hun vrije dag viel.

Hoe gaat jouw leidinggevende ermee om als jouw vrije vrijdag toevallig samenvalt met koninginnedag of kerst? Ik neem aan dat jij dan gewoon pech hebt, of mag jij dan ook bepalen dat er gewisseld wordt?
Pagina: 1