vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 15-09-2009 12:00 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Uhhuhbonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:53:
las vegas [..] hard werken
Maareh, het is 3 dagen, ws. maandag-woensdag of woensdag-vrijdag, dus het kost je een weekend. Maar het andere deel van de reis zal dan toch wel gewoon doordeweeks zijn, in de baas z'n tijd dus zogezegd?
Dat je er een vergoeding voor krijgt (afgezien van declaratie van de reiskosten zelf natuurlijk) is volgens mij niet direct gebruikelijk - en als je naar Las Vegas gaat zou ik er ook niet over zeiken eerlijk gezegd
[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 15-09-2009 12:01 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Dus 5 dagen buitenland = 1 extra vrije dag.
Maar ergens heeft wilke natuurlijk wel een punt dat ik niet zo moet zeuren want ik kan naar vegas
Verwijderd
Wat betreft die vrijdag is het dan dus toeval, als het in de andere week gebeurd was had je gewoon in de baas z'n tijd gereisd.bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Nee dan maandag tot en met donderdag. Ik vlieg dus heen in het weekend (eigen tijd) en terug op vrijdag, maar dat zou dan ook in eigen tijd moeten (ik heb een 36uur contract dus 1x per 2 weken vrij die ik daarvoor moet gebruiken
Maar je kan dan toch die volgende vrijdag vrijnemen ter compensatie? En die zondag lijkt me pech gehad, da's part of the job (tenminste dat is gebruikelijk op die manier).
BTW, de avonden en de nachten ben je toch ook in Las Vegas voor de baas? Daar hoef je geen vergoeding voor?
De avonden en nacht ben ik daar ook maar zijn ook geheel in eigen tijd
Verwijderd
Dat is inderdaad onredelijk.bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
Ik moet mijn contractvrije dag daarvoor verschuiven dus niet geheel toeval. Ik kan dus niet die volgende vrije dag vrij nemen want die moet ik hiervoor inzetten.
Nu ben ik de baas...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mja dat laatste vind ik wel een beetje flauw, stel dan voor dat je heen idd gewoon in het weekend vliegt zonder vergoeding of compensatie in vrije tijd, maar terug wel als gewone werkdag telt. Dan deel je het een beetje.bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:05:
Nee dan maandag tot en met donderdag. Ik vlieg dus heen in het weekend (eigen tijd) en terug op vrijdag, maar dat zou dan ook in eigen tijd moeten (ik heb een 36uur contract dus 1x per 2 weken vrij die ik daarvoor moet gebruiken
^^ dit dusMaar je kan dan toch die volgende vrijdag vrijnemen ter compensatie? En die zondag lijkt me pech gehad, da's part of the job (tenminste dat is gebruikelijk op die manier).
Mja, ik weet niet...als je daar moeilijk over wilt doen moet je misschien gewoon ander werk zoeken (of nee zeggen als dat kan, dus een ander laten gaan die het wel tof vind). Ik bedoel dat niet sarcastisch, maar gewoon dat als je het niet ook maar een beetje leuk vind om af en toe 'es op reis te gaan, en helemaal naar zo'n locatie, dan moet je misschien maar werk zoeken waarbij dat niet hoeft. Tenminste, dat zou ik als baas in ieder geval *denken* in zo'n geval.BTW, de avonden en de nachten ben je toch ook in Las Vegas voor de baas? Daar hoef je geen vergoeding voor?
Zolang je alle kosten die je daar maakt maar kunt declareren (hotel, reis, eten, drinken) binnen redelijke grenzen zou ik er zelf geen punt van maken iig.
Wat je ook kunt doen is de terugweg een paar dagen later laten boeken (wel op kosten van de baas - die terugreis moest 'ie toch wel boeken, en als die een paar dagen later is heb je zelfs kans dat het goedkoper is, omdat tickets waar een weekend tussen zit vaak goedkoper zijn). Dan kun je daar nog een weekendje de beest uithangen, hoewel dat alleen leuk is als je er met een paar anderen bent lijkt mij. In dat geval is het natuurlijk logisch dat je daar vrije/vakantiedagen voor moet opnemen - in ieder geval hoef je het ticket om er te komen echter niet te betalen
Ik ga nu trouwens ook een paar extra dagen erbij plannen voor een vakantie waar de baas de terugticket betaald. Dat is ook erg fijn en moet ik misschien toch maar mee rekenen. Alhoewel het eigenlijk hier helemaal los van staat. In eerste instantie is het gewoon 4 dagen hard werken
ik denk trouwens dat dit soort dingen een beetje geef en neem situatie zou moeten zijn
[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 15-09-2009 12:35 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Tof joh, dat je naar Las Vegas mag.
Geniet er van, and remember, what happens in Vegas stays in Vegas.
Que? Als het een werkreis is, dan betaalt de werkgever.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:45:
Volgens mij is een werkgever niet verplicht om de heen en terugreis te betalen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb voor mijn vorige baan ook in de VS gezeten. Heenvlucht op zondag, terug op zondag (5 weken later). Beide reizen heb ik in eigen tijd gedaan. Maar daarna heb ik een weekje kunnen uitrusten voordat mijn volgende project begon. En voor de dagen dat ik daar was kreeg ik een Per Diem. Maar de grens tussen 'eigen tijd' en 'werktijd' was bij mij destijds al bijna onzichtbaar.
Bij zo'n kort verblijf zou ik wel proberen om er op eigen kosten nog een paar dagen aan vast te plakken. In dat geval boeit het me ook niet dat ik dan in m'n eigen tijd of op een vrije dag terugreis.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat zou een mooie zijn.gambieter schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:
[...]
Que? Als het een werkreis is, dan betaalt de werkgever.
"Piet, je moet naar Las Vegas voor een conferentie. Je vertrekt volgende week maandag. Heb je een creditcard bij je?
"Uhm, ja baas. Waarom eigenlijk?"
"Nou, je moet dat ticket toch echt zelf betalen! Denk je dat het geld me op de rug groeit?!"
En vergeet niet:Edmin schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:59:
[...]
Dat zou een mooie zijn.
"Piet, je moet naar Las Vegas voor een conferentie. Je vertrekt volgende week maandag. Heb je een creditcard bij je?
"Uhm, ja baas. Waarom eigenlijk?"
"Nou, je moet dat ticket toch echt zelf betalen! Denk je dat het geld me op de rug groeit?!"
"Piet, ik hoop dat je genoeg kredietlimiet op je creditcard hebt, je moet namelijk in het Hilton overnachten en in een toprestaurant eten om een goede indruk te maken. En eten en overnachten doe je hier ook op je eigen kosten, dus daar ook".

@ hierboven : Let wel, het gaat om reistijd vergoeding, niet om reiskosten
[ Voor 38% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-09-2009 13:21 ]
jammer,dan ben ik alweer weg uit LVbonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:09:
Sharepoint conference ja, 19okt t/m 22 (gaan er trouwens nog tweakers?) Maar uiteraard worden tickets en hotels netjes betaald.
@ hierboven : Let wel, het gaat om reistijd vergoeding, niet om reiskosten
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dan heb je dus soms pech - 1 hele week weg, vertrek op zaterdag naar het verre oosten, aankomst zondagmiddag. Terugvlucht de zaterdag erop, zondag uitslapen, maandag weer gewoon aan het bureau. Netto ; 2 weekenden eigen tijd weg. Tsja.
De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat je op kosten van de baas lekker uit eten mag, hapje drankje borreltje, leuk een stad bekijken. En als je toevallig ergens een heel weekend zit, dan kun je mooi 2 dagen sightsee-en (?). Gratis en voor niks.
Moraal van het verhaal : het moet van twee kanten komen. Jij zeurt niet, jouw baas zeurt niet. Miepen over 1 vrije dag die je moet verschuiven is een beetje sneu van die baas, maar ik zou niet veel meer doen dan dat hooguit 1x heel kort melden. En vervolgens compenseer je toch gewoon lekker, door een mooi eet-tentje net binnen je budget uit te zoeken?
PS: Wellicht ten overvloede: natuurlijk is reistijd naar de VS op een werkdag gewoon werktijd. Als jij (stel) op woensdag daar moet beginnen, vlieg je op maandag of dinsdag (afhankelijk van eventuele jetlag policy binnen je bedrijf). Het zou werkelijk van de zotte zijn als je daarvoor een dag vrij moet nemen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar 1 bedrijf in nederland dat soort regels hanteert.
Het hangt toch wel af van wat er afgesproken is of wat gebruikelijk is. Als je promoveert krijg je vaak ook een budget om congressen, symposia et cetera in het buitenland van te betalen. Dat is dan weliswaar een verplichting die bij je aanstelling als promovendus hoort, en je werkgever zal je ook wel verplichten om te gaan, maar als het betreffende congres of symposium boven je resterende budget komt, dan zul je toch echt zelf moeten bijspringen.gambieter schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:
[...]
Que? Als het een werkreis is, dan betaalt de werkgever.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Dat is bij universiteiten zeker niet waar, kan ik je uit eigen ervaring zeggen. Ben zowel zelf promovendus geweest en ben begeleider van promovendi. De baas is verantwoordelijk voor dat budget, dus als je wilt dat een promovendus naar een congres gaat dat het budget te boven gaat, dan moet je dat aanvullen of de promovendus niet laten gaan. Als die dan toch wil gaan, dan is het een andere zaak.nare man schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:00:
Het hangt toch wel af van wat er afgesproken is of wat gebruikelijk is. Als je promoveert krijg je vaak ook een budget om congressen, symposia et cetera in het buitenland van te betalen. Dat is dan weliswaar een verplichting die bij je aanstelling als promovendus hoort, en je werkgever zal je ook wel verplichten om te gaan, maar als het betreffende congres of symposium boven je resterende budget komt, dan zul je toch echt zelf moeten bijspringen.
Voor mijn eerste congres had ik een reisbeurs geregeld, en dat was niet genoeg. De rest kwam uit het project.
Over de uren moet je wel langer nadenken. Mijn persoonlijke regel is (was) dat reistijd en jetlag pech is en geen bijzondere aanspraken of verplichtingen oplevert. Dus weekeinde in mijn tijd, werkdagen in werkgevers tijd. Dat was echter in een dienstverband waar het duidelijk was dat incidentele overuren in het salaris inbegrepen waren. Als je volgens CAO schalen c.q. op MBO nivo betaald wordt, dan is het een ander verhaal. Op dat moment is een uur een uur, en dienstreizen zijn werktijd.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Als je hierover zal vallen dan zal je volgende keer naar de conferentie in Den Haag worden gestuurd, broodje kaas en kopje koffie, lekker! Inhoudelijk hetzelfde en vele malen goedkoper voor de werkgever.bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:53:
Ik ga in oktober naar las vegas voor een 3daagse conferentie. Hartstikke tof natuurlijk. Mijn werkgever wil graag dat ik alle reistijd in eigen tijd doe. Dat betekent (14 uur reizen) dus in totaal 28 uur die ik in eigen tijd moet maken. Is dit normaal? Ik heb eens wat rondgezocht en werk-werk verkeer (waaronder dus vanaf huis naar een klant/opdracht) wordt soms wel vergoed.
Aan de ene kant snap ik best dat reistijd in eigen tijd (vaak) gaat, maar dit gaat over zoveel tijd. Wat vinden jullie of wat is reeel? Ik hik erg op 2 gedachte maar ergens voelt het niet goed. Die conferentie is immers ook al 3 dagen hard werken van sochtends vroeg tot savonds laat.
Als ITer zou ik elke kans aangrijpen om iets leuks te doen. Als je verder ook alles betaald krijgt zou ik de kans grijpen en lekker gaan
Ik maak regelmatig korte ritjes naar de VS. In mei was ik voor één vergadering van 4 uur naar San Francisco gevlogen. Een weekendje aan vast geplakt natuurlijk, mooie corvette gehuurd, goed hotel, ik zal nooit klagen over die uurtjes vliegen
[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 15-09-2009 15:24 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik zou het gewoon in overleg doen en desnoods een dag extra daar mogen verblijven die dan wel doorbetaald is.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Zit je in schaal 11, dan is de tijd die je in het weekend maakt declarabel, en door de week is het werktijd.
Zit je in schaal 12, dan is de tijd die je in het weekend maakt niet declarabel, en door de week is het werktijd.
Omdat jullie niet aan CAO doen is loonschaal lastig, maar het blijft imo salaris gerelateerd. Heb je een hoger salaris, dan wordt er geacht dat je meer doet voor dat geld.
Dat schuiven met die vrije dag is inderdaad not done. Hier in het bedrijf hebben we een vergelijkbaar systeem met om de week vrij op vrijdag en geldt gewoon het principe dat er niet geschoven wordt bij bijzondere gebeurtenissen. Medewerkers probeerde namelijk te schuiven als het jaarlijkse bedrijfsuitje op hun vrije dag viel.bonzz.netninja schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:59:
Ja wat mij betreft zijn de dagen in werktijd gewoon pech voor de werkgever eigenlijk. Dat ik toevallig 1x per 2 weken een dag vrij heb is nou eenmaal zo. Maar om die te gaan schuiven vind ik echt flauw. Ik reis tenslotte ook al in het weekend (ruim 17 uur reistijd zie ik net)
Hoe gaat jouw leidinggevende ermee om als jouw vrije vrijdag toevallig samenvalt met koninginnedag of kerst? Ik neem aan dat jij dan gewoon pech hebt, of mag jij dan ook bepalen dat er gewisseld wordt?