Toon posts:

Intel iMac is extreem traag bij gebruik van Parallels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Imac is extraam traag zodra ik Parallels start. Er valt amper mee te werken. De gekleurde molen komt om de handeling voorbij en alles lijkt delayed te zijn met meerdere seconden. Naupgrade naar versie Parallels 4.0 en Snow is er eigenlijk niets veranderd. Op mijn oude macbook die trager is loopt het als een trein. Wat kan er fout gaan? Het gaat om een iMac intel met een 2.16 ghz, 4gb ram en 250 gb hd met 50 gb vrij.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46
Gekeken naar het geheugen verbruik? Misschien heb je bij je oude macbook ingesteld dat hij maar 512MB mag gebruiken en bij je nieuwe 2GB. Dat scheel al heel veel. Drivers goed geinstalleerd?

Heb je andere programma's op de achtergrond staan die zwaar zijn op je imac? Prgramma's die veel schijfactiviteit hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bleek inderdaad het geheugen te zijn. Op 512 vast gezet en het loopt als een trein. Dank je!

Verwijderd

Vreemd met 4GB ram moet je toch wel 2 GB kunnen reserveren voor parallels ?
Uiteraard afhankelijk wat je daarnaast nog tegelijk wilt draaien..
Heb hier vaak XP + windows Server tegelijk draaien met iedere 2GB en dat loopt als een speer......

Wel op een mac pro met 8GB :) O-)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoe werkt dat eigenlijk met Parallels?

Hij staat ingesteld op 1.5gb voor XP

Je hebt 2 xp programma's op je OSX desktop. Nou start je ze allebei op draaien er dan twee virtuele systemen die 3gb verbruiken (2x1.5)?
Of is Parallels zo slim om 1 virtuele omgeving te starten en daar die 2 programma's in te draaien? Anders ben je zo door je 4gb intern geheugen heen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Het is volgens mij 2GB per virtuele omgeving, dus 2GB voor XP en 2GB voor Windows Server...
niet per programma 2GB......

Je hebt ook gewoon XP + Server tegelijk draaien (dus 2 desktops) die elk 2GB tot hun beschikking hebben.

Edit: Even naast XP ook Vista opgestart in Parallels en inderdaad 2 maal 2 GB

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 11:35 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier op zowel MacBook als MacBook Pro kan ik zonder problemen 2GB of meer aan een VM toewijzen zonder dat het echt tergend traag wordt (4GB in beide systemen). Misschien komt het doordat ik Fusion gebruik?

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om software gaat, een schop naar ASD :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Mijn ervaring is juist dat VM-Ware sneller is. Kan natuurlijk aan de programma's liggen die je in Windows gebruikt, maar Parallels heeft het bij mij nog geen week volgehouden.

• Montana
  • Laatst online: 03-02 16:15

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:55:
Mijn ervaring is juist dat VM-Ware sneller is. Kan natuurlijk aan de programma's liggen die je in Windows gebruikt, maar Parallels heeft het bij mij nog geen week volgehouden.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• ErikRo
  • Laatst online: 26-12-2025
ErikRo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:19:
Hoe werkt dat eigenlijk met Parallels?

Hij staat ingesteld op 1.5gb voor XP

Je hebt 2 xp programma's op je OSX desktop. Nou start je ze allebei op draaien er dan twee virtuele systemen die 3gb verbruiken (2x1.5)?
Of is Parallels zo slim om 1 virtuele omgeving te starten en daar die 2 programma's in te draaien? Anders ben je zo door je 4gb intern geheugen heen.
Niemand die dat even kan checken op zijn installatie :)
Stel ik start FTD en Newsleecher via een snelkoppeling op het buroblad, draaien ze dan in 1 omgeving of elk in 1 omgeving.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 21:38

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

ErikRo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:18:
[...]

Niemand die dat even kan checken op zijn installatie :)
Stel ik start FTD en Newsleecher via een snelkoppeling op het buroblad, draaien ze dan in 1 omgeving of elk in 1 omgeving.
eh als je ze beiden in een aparte VM hebt geinstalleerd dan draait dit gewoon in aparte virtuele omgevingen.
Zijn ze beiden in 1 omgeving geinstalleerd dan draait er gewoon 1 VM op de achtergrond.
Al zal je 10 windows programma's starten. als dit in die ene vm is geinstalleerd is het maar 1 vm.
Ik heb het niet eens geprobeerd met parallels, maar is het uberhaupt mogelijk om meerdere vm's tegelijk in coherence mode te draaien?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Ik ben overgestapt op versie 4.0 en nu loopt alles ook hier ineens een heel stuk trager dan onder 3.x.....
Maar goed je moet wel overstappen want versie 3.x loopt niet onder SL.....

Maar bv het klikken op "Mijn Computer" dan duurt het echt lang eer alle drives etc worden getoont...

ook het opstarten van programma's duurt veel langer
Pagina: 1