Vanden Borre, uw akte van misverstanden..

Pagina: 1
Acties:

• DeStijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2023
In een vorig topic vertelde ik dat mijn vriendin een Acer Predator voor mij had besteld bij Vanden Borre,
"vreugde & verwachting" waren toen nog 2 woorden die op dat moment mijn gemoedstoestand konden omschrijven.

HELAAS is er inmiddels een grote bui overgewaaid & ziet het ernaar uit dat ik nog een tijdje zal mogen wachten op mijn PC. |:(

Toen de PC besteld werd, was hij in stock in het hoofd-depot van VDB & kon hij vrij snel geleverd worden volgens de verkoper.
Er is toen direct een PC gereserveerd & een bestelbon opgemaakt. (€500 voorschot) Op die bestelbon werd duidelijk afgesproken dat hij geleverd moest worden op maandag 14/9/2009, mijn wekelijkse vrije dag. Dit is dus niet gebeurd. :/

Hoe zit het verhaal volgens Vanden Borre nu in elkaar:
de verkoper kreeg vorige dinsdag een telefoon van de leveringsdienst dat die PC niet thuisgeleverd kon worden. De verkoper heeft dan mijn bestelbon "veranderd" zodat de PC in de winkel geleverd zou worden & ik hem zou kunnen gaan ophalen. Maar door dit te doen heeft een andere winkel mijn PC kunnen wegkapen en heeft hem doorverkocht aan een andere klant.

Dit ben ik pas te weten gekomen nadat ik zelf op onderzoek ben gegaan. Niemand bij Vanden Borre heeft mij op de hoogte gehouden of mij verwittigd. Ik heb dus gisteren een hele dag thuis zitten wachten op niets of niemand. Ik heb toen wel naar de consumentendienst gebeld, maar zij hebben mij 4 verschillende versies verteld :X Door deze verwarring ben ik maar in mijn auto gesprongen en de dichtstbijzijnde Vanden Borre binnen gewandeld.

Puntje bij paaltje krijg ik €50 korting & moet ik nu enkele weken wachten tot VDB terug 'eens' een levering van ACER toekrijgt. Wanneer dit is, weten de mensen van VDB zelf nog niet eens. :|

MIJN VRAAG: welke rechten heb ik nu als consument? Zou ik genoegen nemen met die €50 ? (wat in mijn ogen absoluut véél te weinig is, aangezien ik nu totaal PC-loos ben de komende weken) Heeft er iemand een eventuele oplossing?

...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bij zo'n gang van zaken zou ik lekker je voorschot terugeisen en ergens anders gaan shoppen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Gewoon melden dat je de PC hebt gekocht onder de voorwaarde dat hij die dag geleverd zou worden, zoals ook afgesproken en vastgelegd op de factuur. Dat is niet gebeurd, dus is de lol van het krijgen van een PC op je verjaardag eraf, dus hoeft het nu niet meer. Dus wil je nu je geld terug. Zij zijn hun verplichtingen niet nagekomen, dus ontbind je de hele hap en eis je je geld terug. Even keurig briefje aan wijden.

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:09
De winkel heeft zich niet aan de afspraken gehouden of jou van de verandering op de hoogte gesteld dus de koop ontbinden en je voorschot terug eisen en ergens anders de laptop kopen.
Spijtige gang van zaken maar zo hoor je als winkel niet te werken. Je moet netjes communiceren naar je klanten over dit soort dingen.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
Als ik het goed begrijp ligt de fout niet bij Van Den Borre, maar bij de verkoper zelf. Ik vind het overigens knap dat ze je korting geven, maar ik begrijp ook dat jij daar nu niks aan hebt. Helaas wordt het ontbinden of wachten, veel meer kan je niet verwachten vrees ik.

• DeStijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik heb nogmaals gebeld naar Vanden Borre & ik mag deze middag langsgaan bij de winkelmanager om samen een "oplossing" te vinden.
Ik ga dit gesprek afwachten & daarna beslissen wat ik ga doen.

De simpelste oplossing zou natuurlijk zijn dat ik mijn voorschot terugeis & deze PC ergens anders bestel.
Het vervelende aan de hele zaak is dat ik dan weer helemaal onderaan de lijst ga staan bij de bestellingen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DeStijn schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:04:
Ik heb nogmaals gebeld naar Vanden Borre & ik mag deze middag langsgaan bij de winkelmanager om samen een "oplossing" te vinden.
Ik ga dit gesprek afwachten & daarna beslissen wat ik ga doen.

De simpelste oplossing zou natuurlijk zijn dat ik mijn voorschot terugeis & deze PC ergens anders bestel.
Het vervelende aan de hele zaak is dat ik dan weer helemaal onderaan de lijst ga staan bij de bestellingen.
Dat sta je nu toch ook? Je bent dan wel de eerste wanneer Acer levert, echter weten ze zelf niet wanneer dat zal zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1