Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel samenvoegen met Publisher

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

ik heb een vraagje.

ik zou graag een heleboel stickers/etiketten af willen drukken die ik op brieven kan plakken. dit moeten etiketten worden met de adressen van mensen uit mijn klanten bestand. dit zijn +/- 1000 klanten.
Ik heb een flink aantal adressen in een excel bestand staan. het excel bestand is als volgt opgebouwd:

-bovenaan elke kolom staat wat voor gegevens het zijn. zoals naam,adres, woonplaats etc.
-in elke rij staan de gegevens van de klant zoals jan, oudekerkstraat, etc.

nu zou ik graag op een stickervel allemaal verschillende adressen willen afdrukken. er zitten 24 stickers op een vel. deze zijn van het formaat 70 x36 mm. van het merk herma. art. no. 4453. deze zitten ook in publisher vermeld. deze kun je dus ook gebruiken in publisher zelf.

de bedoeling is dus om 24 verschillende adressen op een stickervel te krijgen. deze zal hij dan automatisch uit excel moeten halen en deze moeten afdrukken. zodat ik niet met de hand allemaal die adressen met de hand moet gaan uittypen. dit is onbegonnen werk. kan iemand mij hiermee helpen?

er is wel een mogelijkheid in word om adressen bovenaan een brief automatisch de laten printen. hier heb ik al verschillende artikels van gevonden.
http://www.marketingporta...42/Word-en-Excel-koppelen

nu ben ik er dus van overtuigd dat zo een zelfde principe ook voor publisher moet kunnen. ik heb zelf al van alles geprobeerd op een gelijk aardige manier in het artikel maar zonder succes.

nu is mijn vraag of iemand mij hier mee zou kunnen helpen?

alvast bedankt.

Verwijderd

Eventueel zit er ook een standaard etiketten-template in Word... maar in principe moet het bij Publisher net zo makkelijk willen als bij Word. (Via: tools-mail and catalog merge- etc)