Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:14
Beste Tweakers,

Sinds 2 weken heb ik een D-Link DIR 855 thuis in gebruik. Ik heb hem gekocht voor de hoge WAN snelheid zodat ik over de 100mbit aankan wanneer Ziggo dit ondersteund. Verder dacht ik gewoon wat meer geld uit te geven aan een router zodat ik in ieder geval het beste van het beste heb.

Echter....

De wireless ontvangst valt zwaar tegen. De 5Ghz kan ik op de 1ste verdieping amper tot (de router staat in de meterkast) niet meer ontvangen.

De 2.4ghz heb ik op de 1ste verdieping nog maar 2 van de 5 streepjes en haal ik nog maar een internet snelheid van 5-6mbit, terwijl ik het zwaarste Ziggo abonnement heb. Op zolder heb ik met de 2.4ghz nog maar amper tot geen ontvangst, terwijl mijn oude linksys router daar nog minstens 5mbit haalde, ook deze stond in de meterkast.

Ik heb geprobeerd de telefoons uit te trekken omdat die zouden kunnen storen. Heb de router centraal in de woning geplaatst maar dit alles mocht niet veel baten. Elke verdieping halveert op zijn minst de connectie. Verder heb ik de 5ghz uitgezet om te kijken of dat iets hielp, maar dit alles tevergeefs.

Wanneer ik een gewone draad gebruik heb ik geen probleem, dan haal ik gewoon de maximale internet snelheid (tegen de 50mbit).

Ik ben een beetje radeloos geworden. Zijn er mensen die oplossingen hebben?
Kan ik anders op de een of andere manier nog het product ergens terugsturen om mijn geld terug te krijgen (de 7 dagen proeftijd zijn voorbij)?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Is het misschien mogelijk om de router centraler in je huis te plaatsen. MAW op de eerste verdieping?
Anders is het misschien mogelijk om de antennes over te zetten van je oude op de nieuwe, misschien zijn die krachtiger

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeremyk, je zal NOOIT 50 Mbps halen. De 54 Mbps die ze beloven is beide kanten op bij elkaar opgeteld. Dus download is 27 en upload is 27 Mbps in het zeer gunstigste geval. Dat dondert heel sterk in elkaar als je al een paar meter van elkaar zit, én helemaal als er een muur tussen zit (of nog meer).

Ook de nieuwe n-serie routers halen dat moeilijk met muren, vloeren enz... er tussen. Je ken het wel proberen zo goed mogelijk te maken door de AP (Access Point) zo dicht mogelijk bij de computer te plaatsten. Maar stel jezelf dan de vraag... als je toch al die kabel zo ver hebt getrokken... misschien kan je dat doortrekken naar de kamer...

WiFi is leuk, voor mail, web en een YouTube filmpje. Maar ga je echt "sleuren" sluit de PC aan op een kabel en heb je het zo binnen. Via de kabel krijg je het ook "strak" binnen (er van uitgaande dat Ziggo goed werkt). Bij WiFi zal het (de snelheid) altijd heen en weer springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadelbrum
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01-2019
Hallo Jeremyk,

Ik heb het zelfde probleem ,mijn ontvangst is werk goed maar de snelheid is knudde.
De Ubee 3200 modem direct aangesloten via een ethernet kabel geeft 48 Mb snelheid maar via de Wan is het nog maar 8 Mb.
Bijna alle instellingen heb ik al gewijzigd maar dit hielp niets.
Er is nog een topic over dit probleem en daar lees je dat meerder mensen er last van hebben en dat het eigenlijk afwachten is op de nieuwe firmware update van D-Link.Hopelijk komt deze snel.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02-2022
Hier een link naar een vergelijkend onderzoek van routers (ook de 855).

www.hardware.info/nl-NL/a..._9_highend_80211n_routers

Een duidelijk overzicht van de capaciteit van de wireless connectie zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Ik heb ook de D-Link DIR855, de eerste paar dagen ging het goed maar ik heb nu al weken niets dan ellende. Wifi is traag, ontvangst is slecht. Ook ik heb vanalles geprobeerd, router gereset, alle mogelijke instellingen geprobeerd, storende apparaten weggehaald, verschillende plaatsen in huis. Niets helpt. Zelfs als ik er een meter vanaf zit is de wifi-verbinging niet stabiel.

Het vervelende is dat ik het apparaat niet of moeilijk terug kan sturen naar de leverancier. De klachtomschrijving is zo wazig en in principe werkt wifi wel. Dus de leverancier zal de router aansluiten, heb ik wifi? ja en je krijgt hem ongerepareerd terug.

Ik klooi nog even wat aan, als ik tips heb post ik ze hier en ik hoop dat er binnenkort een nieuwe firmware komt die wellicht de problemen oplost. Dit is wel mijn laatste D-Link ooit.
Pagina: 1