• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Vorige week startte ik de computer op. Alles leek goed te gaan. De fans draaiden, de harddisks startten op maar de monitor bleef op standby. Dus ik druk die powerknop nogmaals in om hem weer uit te zetten en weer aan te zetten en hij deed het weer.

Vervolgens 3 dagen achter elkaar deed hij het gewoon door 1 keer op de powerknop te drukken.

Gisteren echter hetzelfde probleem. Ik heb serieus de pc wel 80 keer aan en uit moeten zetten waarna hij het na drie kwartier deed. Vandaag werkte hij de eerste keer ook weer niet en de tweede keer pas. Ik heb het gevoel dat het niet lang meer duurt voordat hij gewoon nooit meer aan gaat.

Wat kan het probleem hier zijn??

De pc is zelfgebouwd en heeft een jaar lang perfect gefunctioneerd.
E8400
Asus P5E VM HMDI
4GB Kingston
2x 320gb HD
Antec Fusion
Dell 2405 FPW
Be Quiet 550W
HD 4850

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het niet kunnen opstarten kan namelijk aan van alles liggen, de enige manier om het te achterhalen is door dinen uit te gaan sluiten.
Heb je het ding ook op een geaard stopcontact aangesloten?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:24
@Blue Fear
Je kan proberen je monitor eens met een andere kabel aan te sluiten, of (indien mogelijk) zelfs op een andere aansluiting. Als je nog een computer hebt, probeer je monitor eens aan te sluiten op die andere computer, heeft die het probleem daar niet weet je iig dat het niet aan je monitor ligt.
Daarnaast kunnen het behoorlijk wat dingen zijn, en kan je inderdaad die troubleshooter eens doornemen en er zodoende proberen achter te komen welk onderdeel het is.

• Blue_Fear
Ik heb de troubleshooter wel doorgenomen maar is het niet vreemd dat hij het uiteindelijk wel doet??
Dan is er toch niets definitief kapot of wel?

Ik heb een nieuwe bevinding bevonden, de dvd brander gaat namelijk niet open wanneer hij blijft hangen in standby. Wat ik vermoed is dat de powersupply bij een bepaalde aftakking minder stroom geeft. Ik weet niet of dit logisch klinkt en of het kan maar ik ga het wel even testen.

[ Voor 49% gewijzigd door Blue_Fear op 15-09-2009 22:49 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:29

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het zou kunnen dat de kabel/aansluiting kapot is, en dat hij de ene keer wel signaal door kan zenden(startsignaal) en de andere keer niet.

Last.fm | Code Talks

• Blue_Fear
Na wat testen moet het wel de voeding zijn, het is namelijk zo dat de dvd speler en de lcd van de kast niet aangaan terwijl de rest wel aangaat en daardoor dus de monitor op standby blijft.

Nu heb ik de troubleshooter doorgenomen en daar staat dat ik de vcore kan proberen te verhogen of de fsb omlaag.

Als ik in de BIOS op vcore klik dan staat er de waarde 1,176 maar die kan ik niet veranderen. Hoe kan ik dit doen?

Waar kan ik de fsb veranderen?

Mijn waardes van de voltages zijn:

3,24
5,02
12,26

Dit wijkt toch niet significant af of wel?

• Blue_Fear
Nobody?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je die voeding dan al eens vervangen. Ook het vervangen van onderdelen hoort bij het troubleshooten natuurlijk.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Als je op enter duwt kan je die normaal toch aanpassen? :)
Heb je je extra powerconnector wel aangehangen aan je HD4850?

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 20:53

joep_k

......

Ik had pas ook gezeik met mijn monitor. Een beetje hetzelfde verhaal, maar bij mij lag het duidelijk aan de monitor zelf. Misschien moet je ook even uitzoeken of het bij jou daaraan ligt. Sluit eens een ander apparaat aan op je monitor.

Mijn monitor had blijkbaar kapotte condensatoren, zoals in http://www.ccl-la.com/monitor_repair.htm
Zo heb ik h'm ook gefixt.

hmmm

Pagina: 1