Toon posts:

Wat mag een 120 mm Fan kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De PriceWatch is er niet erg veel hulp bij .. maar wat is nou een goede prijs voor een 120 MM CaseFan 12Volt?

Ik heb bij OC-shop en 120 MM Alpha gezien, maar die kost 100 piek :(

Verwijderd

Dacht dat jij dat toch wel zou weten. Je doet toch 'iets met computers'? En is je Nick niet Hlpdsk; oftewel helpdesk zonder klinkers?

Maarreh, ik weet het ook niet. Surf eens langs een zooi van die sjops zou ik zeggen; doe ik ook als ik het hier niet ken vinden:)

Verwijderd

Conrad had restpartijen ventilators: o.a. 12 cm/16volt alu-papst met sensor voor 15 gulden...
...uitverkocht...

Ik heb een ander merk gekocht (plastic) voor fl.7,95. Maakt helaas iets teveel motorgeluid.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

kijk even bij http://www.ned-cool.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ze moeten wel een beetej stil zijn .. ik ga m'n case modden met decibellen in gedachten ..

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die Alpha van OC-Shop wil je ook niet hebben. Dat ding maakt een lawaai van hier tot Tokio :(

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
kijk ff op een rommelmarkt daar zie je wel wat leuks liggen meestal :) voor een gulden of 20 4 fans

Audi A8 W12 6.0

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

als je het met de decibellen in gedachten wilt doen zou ik proberen een 16 of 24V exemplaar te kopen en op 12V te laten lopen.

Als je veel airflow wilt, hang er dan gewoon 2 in die zachtjes draaien. Dat is vaak goedkoper dan 1 superstille. Die stille blazen vaak ook iets minder hard.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Op een pc dumpdag zijn ze vaak te halen voor 2,50 ofzo.

Verwijderd

7,50 , meer mag het niet kosten :) :)
Op een beurs heb ik dat voor een hele stille betaald en die blaast als een tiet :P

Verwijderd

Neem een papst 120mm fan die zijn lekker stil en kosten niet heel erg duur...

Tjek deze site's maar es:

http://www.dil.nl
http://www.aconto.de
http://www.silentpc-shop.nl

Ik weet niet of al deze sites ook de 120mm hebben, maar dan moet je maar ff zoeken! ;)

Verwijderd

Topicstarter
24 of 16 volt modellen .. hmmz, da's ook een idee. Maar die verkopen ze nergens volgens mij.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zaterdag 03 maart 2001 10:55 schreef HlpDsK het volgende:
24 of 16 volt modellen .. hmmz, da's ook een idee. Maar die verkopen ze nergens volgens mij.
mijn papst is 19 volt

Audi A8 W12 6.0

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
mijn papst 16 volt was 30 piek bij de lokale elektronika zaak....ik heb em bij full load op 12 volt lopen, maar dan maakt ie nog steeds zon tering herrie dat ik wel mp3z moet draaien....:-)
bij zon 8 to 9 volt is ie lekker stil

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 03 maart 2001 11:32 schreef delyver het volgende:

[..]

mijn papst is 19 volt
mijne is 220Volt en kan ook 230V aan :9.
stroom komt linia rekta uit de voeding.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 18:04
Op zaterdag 03 maart 2001 13:53 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

mijne is 220Volt en kan ook 230V aan :9.
stroom komt linia rekta uit de voeding.
Lekkere voeding heb jij in je PC zitten >:)

• ReseTTim
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 03 maart 2001 13:58 schreef Straat het volgende:

[..]

Lekkere voeding heb jij in je PC zitten >:)
ik heb, uh een vriend van mij heeft aan het strooominvoer ding aangesloten, dus zodra je de je voedingsstekker in het apparaat stopt kan ik mijn coolers en blacklight al aan zetten :9.

ff voor coolen 8-)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

erniemars schreef:
kijk even bij http://www.ned-fool.nl
Waarom geeft iemand deze link? Zij leveren geeneens 12cm ventilators. Heb je aandelen?

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Ze hebben wel 120mm fans hoor. Eentje van 38mm dik en eentje van 25mm dik.

Verwijderd

Ik heb een (oude) 230volt 12cm ventilator van Papst. Geeft een gigantische luchtstroom, maar die ventilator hoor je dan ook echt wel draaien! Is mij gewoon te luidruchtig.
En 230volt is lastig te regelen (om de snelheid omlaag te krijgen). Moet je condensatoren gaan toepassen...

Dus een 24 volt 12cm-ventilator op 12 volt is veel slimmer. En 230 voltdraden dwars door je kast vind ik eng.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 15:44 schreef Mennootje het volgende:
Oeps: ik had weer eens niet goed gekeken. :o

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Yep, maar het valt mij regelmatig op dat NedCool 'zomaar', zonder verder enige tekst, wordt genoemd. Komt wat spammerig over.

P.S. HLPDSK! Waarom staat Alessandra niet meer in je icon?! :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
Op zaterdag 03 maart 2001 18:20 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

[oftopic]
gave pic hlpdsk! matrix is coole film.
[/oftopic]

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Hum, ik had een 120 mm fan van 25 mm dik, 12 Volt, van de Conrad. Dat ding hoor je wel, maar niet echt hinderlijk. Kosten waren fl. 34,95.

Voor een goede vergelijking ben ik zo vrij
dit tabelletje te vermelden.

Verwijderd

Mijne loopt ook op 220V..... :) extern gevoed dan

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 15:47 schreef augustus het volgende:
En 230volt is lastig te regelen (om de snelheid omlaag te krijgen). Moet je condensatoren gaan toepassen...
Ja dat moet je vooral doen ja, voor pleizierige explosies.....geef niet van die gevaarlijke tips man, voor 'tzelfde geld hangt die arme jongen er een dikke elco aan!
Levensgevaarlijk!

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 18:43 schreef twiekert het volgende:

[..]

[oftopic]
gave pic hlpdsk! matrix is coole film.
[/oftopic]
pfff.. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 18:20 schreef bramvrzt het volgende:

Alessandra staat er ook nog tussen. Ik wissel ze af :)

Veel handige tips hier. Nu alleen nog een elektroboer in de buurt vinden die 24 volt modellen heeft. Weet iemand zoiets in Tilburg?

Verwijderd

Kijk eens bij [url="http://www.sunon.com,"]www.sunon.com,[/url] hebben ze diverse 120 mm fans op 12 en 24 v. Er zit een agent in Duitsland, Dusseldorf. Bij mijn electroboer in Amstelveen kunnen ze die dingen waarschijnlijk zo bestellen. Ik heb twee 80 mm sunons daar gekocht en die lopen bij mij op 7v. Je hoort ze nauwelijks.
Misschien een mailtje naar Duitland sturen waar die dingen te koop zijn in Nederland.
Oh, ja als de tweakers een plezier wilt doen, gooi dan effe die oude icon weer terug, met die mooie ogen weet je wel ipv dit wazige filmpje.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 19:43 schreef mbitnl het volgende:
...geef niet van die gevaarlijke tips man, voor 'tzelfde geld hangt die arme jongen er een dikke elco aan!
Het is geen tip, maar een feit: met condensatoren kun je de snelheid beïnvloeden. Als iemand die niets van electronica afweet zonder navraag elco's gaat aansluiten op het lichtnet is die persoon dom bezig...

Ik heb een Amerikaanse 115voltAC ventilator draaiend gehad op 230vAC met een 1uF/630voltAC polyester condensator in serie.
Ik heb een 220VoltAC ventilator met 330nF/630voltAC, 470nF/630voltAC en 560nF/630voltAC -polyestercondensators in serie- draaiend gehad. Dan had ik nog steeds een enorme luchtstroom, maar een lagere snelheid en dus (veel) minder herrie.

Maar ik schreef ook al dat ik zelf liever geen 230volt kabels dwars door mijn computerkast heb lopen, dus heb ik die 230voltAC ventilator NIET toegepast. Ik adviseerde dan ook een laagspannings-exemplaar omdat die eenvoudig (en veilig) te regelen is.

Verwijderd

Ik heb laatste een 80mm sunon 12v gekocht bij de lokale electronica zaak voor 25 gulden (zonder enige aansluitmogelijkheden, moest zelf solderen). Dat ding maakt op 12v een gigantische takkeherrie dus heb em maar op 5v.

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Op zondag 04 maart 2001 16:53 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb laatste een 80mm sunon 12v gekocht bij de lokale electronica zaak voor 25 gulden (zonder enige aansluitmogelijkheden, moest zelf solderen). Dat ding maakt op 12v een gigantische takkeherrie dus heb em maar op 5v.
Dan is ie vast kapot, want die van mij die hoor je bijna niet:)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 19:45
hehe...toch wel handig zo'n vader, vandaag nog een 120 mm Fan gekregen 12 V...maarja dat ding zal wel een mega herrie maken dus ik denk dat ik hem maar op 7 volt laat lopen (Geel+Rood toch?)

• Demo
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Uuh... slotje wegens ophalen antiek topic?Hier staat een link naar NedCool, die is nota bene gestopt!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Enermax 120 mm (met potmetertje dus) 20 euro

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.