Crusader Helm casemod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjongste
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-02-2015
Ik heb een ITX bordje in een helm gepropt en kijk eens wat voor leuks eruit komt! :)

Herman

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 15-09-2009 13:22 . Reden: video tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
Herman, ziet er wel erg mooi uit zo hoor. Hoe heb je 't gedaan? Vraag (als je wilt/ kunt en de informatie hebt) eens aan een modje of je de workflow mag posten. Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 17:04
Meesterlijk! Maar ik had wel graag wat van de build gezien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Geweldig, work log is zeker de moeite waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 19:13
Dat is zeker een mooie build, maar wordt dat niet heel erg warm.
Ik zou in ieder geval ook wel de worklog willen zien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:44

arie_papa

Running on Ubuntu

Dat ziet er echt gaaf uit. Ben inderdaad benieuwd naar de build in progress. Heb je daar geen foto's e.d. van??
Zou wel gaaf zijn als je de bovenkant een soort klep maakt en daardan je cd-roms /dvd's enz in zou kunnen proppen.... of je usb connectors enz verbergen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
@skinlee
Wel een leuk idee om dat op die manier te doen, er zitten "gaatjes zat" in die helm, waarvan je een paar zou kunnen vergroten voor de USB connectors.
Jammer dat het geen helm is met zo'n "oog gedeelte" wat omhoog kan (zoals nu bij de moderne helmen voor bijv. motorrijders ook het geval is) Dat zou ook cool zijn, als je op uitwerken drukt, die klep een klein stukje omhoog komt, en de cd eruit.. :)

(maar das denk ik weer teveel fantasie.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 17:43

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Meesterlijke mod Herman, heb je de helm zelfgemaakt?

offtopic:
mooie wallpaper trouwens!

[ Voor 32% gewijzigd door Khatarian op 15-09-2009 18:20 ]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ook echt die ogen, zeker nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36
Vind hem ook wel erg geslaagd zo.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:58
Hehe leuk en vrij simpel :-)

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
+1 voor de worklog, zeer mooi gedaan Herman!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Erg leuk gemaakt. +1

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
leuk voor op een lanparty :P wat voor spul zit er qua hardware in? genoeg voor een spelletje counter strike 1.6 ? :P

heb je ook foto's van de binnenkant? ik ben benieuwd hoe je het moederboard vastgezet hebt

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:18

Dograver

>> Insert Title Here <<

LlamaWereldOver schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:21:
leuk voor op een lanparty :P wat voor spul zit er qua hardware in? genoeg voor een spelletje counter strike 1.6 ?
Ik vermoed niet dat een ITX bordje leuk is om mee te nemen naar een LAN Party.
Althans.. het bordje is wel leuk om mee te nemen, maar vermoedelijk niet om te gamen. :*)

PSN-ID Dograver

• hjongste
OK, op veler verzoek hier het werklog van mijn case mod. Sorry dat het even geduurd heeft, maar druk, druk, druk! Ik had al lang het idee om een PC(tje) in een ridderhelm te bouwen, maar het vinden van een geschikte helm is niet eenvoudig. De foto hieronder laat de helm zien. Op zich lijkt hij vrij groot, maar door de ronde vorm past er maar eigenlijk weinig in. Zelfs te klein voor een m-ATX bord en ik moest uitwijken naar een ITX (17x17cm) bordje. De specs zijn eenvoudig, een Gigabyte GA-GC330OUD. Die wordt geleverd met een al vast gesoldeerde Intel Atom 330 en geintegreerde VGA. Met 2 Gb DDR2 valt het best mee en draait ie soepel WinXP.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3237.JPG

Het Mobo kan er maar op een manier in en tja, er moest ook nog een PSU en een harde schijf bij.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hjongste schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:12:
OK, op veler verzoek hier het werklog van mijn case mod.
Noem je die post een werklog? Het is meer een beetje specs posten die ik wel kan raden, sja...
Een werklog is een beetje uitwerking hoe het begon, hoe je het gebouwd hebt (als het kan met foto's :9~ ).

Of laat nu wat foto's zien hoe het er aan de binnenkant allemaal in zit, want dat heb je volgens mij best ingenieus gedaan.

[Edit]
Er kwam nog meer :D

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 17-09-2009 21:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• hjongste
De helm moest rusten op een plankje dat tevens het moederbord rechtop moest houden. Ziehier de gevonden constructie.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3227.JPG

Onderop een paartje doppen van een andere PC geschroefd. Niet heel fraai, maar je ziet ze toch niet en het is alleenmaar bedoeld om bij het schuiven geen krassen te maken.

Een ATX PSU was aan de forse kant en het is echt woekeren met de ruimte. rechthekige elementen passen heel slecht in een ronde omgeving heb ik gemerkt. Je hebt veel loze ruimte, waar je niks mee kan. Enfin een microATX voeding paste veel beter. Ziehier het verschil in grootte.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3232.JPG

OK, toen de PSU met een bracket vastgezet op de bodem van de voet plank.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3233.JPG

• hjongste
Voor de ongeduldigen onder u, ik doe dit in een paar afzonderlijke posts!

Ok, het Mobo staat rechtop gemonteerd op een plankje dat geklemd zit tussen de twee houten blokken. Het Mobo staat eigenlijk ondersteboven. Dwz met de PS2 stekkertjes onderaan en uiteraard naar achteren gericht. De HDD staat rechtop bovenop de PSU met een hoeklatje geklemd op het vertikale plankje waar het Moederbord op vast zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/bord.jpg

De onderplank wordt gestoffeerd met blauw fluweel om e.e.a. te camoufleren.

Ik merkte natuurlijk dat de helm slecht ventileert. Ik hield de temps in de gaten en die gingen al gauw over de 50 celcius. Dus er moest ergens een case fan komen. De meest vlakke plek was de bovenkant van de helm, en die werd ook vrij war omdat alle warme lucht zich daar verzamelde.

• hjongste
Die gaten in de bovenzijde was een fiks karwei, want het staal van de helm is keihard. Dus een paar boortjes aan opgebruikt. Achteraf gezien had ik een mal moeten maken met een mooi gaten patroon. Het staal is glad en moeilijk om de boor op zijn plaats te houden. Enfin hier is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3465.JPG

Een fan erachter gemonteerd. Grrr... het laatste gaatje van de vier schroefgaten was net een beetje verschoven, dus een behoorlijk gekl... om dat goed te krijgen. De fan doet wel de job, de temperatuur is dratisch omlaag en de helm wordt niet meer warm. Nadeel is wel dat het geluid in de holle helm versterkt wordt en dat de fan luid klinkt. Mischien een weerstandje ertussen om hem een toontje lager te laten zingen.

Niet zo goed te zien op deze foto, maar dit is de binnenkant van de helm, met de fan tegen het dak gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3467.JPG

• hjongste
OK morgen verder.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ziet er mooi uit hoor! echt enorm cool! is dit een orginele helm?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Leuk filmpje met die muziek zo er bij als opbouw naar de aanknop :+

Was het niet handiger geweest om een mini-ITX mobo zoals de Zotac ION ITX te nemen welke een externe power-brick heeft? Verder heeft die ION full HD-playback, valt er nog een beetje mee te gamen en is het zelf een leuk platform.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjongste
Het idee was natuurlijk al langer om de moederbord LED's de ogen te laten worden van de ridder! In eerste instrantie had ik de power LED links gedaan en de HDD activity LED rechts. Maw elke aansluiting op het Mobo verbonden met een "oog". Ik had daarvoor een soort brilletje gemaakt (zie foto) van electradraad, die de LED's vasthoudt en die in de goede positie kan buigen voor de oogspleten.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3230.JPG

Het nadeel was dat bij het opstarten de ridder continue knipoogt naar mij, niet zo cool dus :-) En dat na het opstarten vrijwel altijd alleen maar een oog oplicht. Een suggestie van iemand anders was om alles dubbel uittevoeren, dus elk oog een power LED en een HDD LED. eerst was ik een beetje terughoudend omdat dat betekent dat er een dubbele belasting is op de Mobo connectors (in vermogen). Maar ach zo'n led-je trekt toch bijna niets, dus toch gedaan. Overigens in serie ging niet, dat zwakte de lichtsterkte te veel af. Dus een dubbel brilletje gemaakt, die met zijn neusbrug over het moederbord hangt voor de oogspleten.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3464.JPG

Alles goed vast gekit met een lijmpistool om de LED's te fixeren.

P.S. Wiethoofd, ik kwam er pas later achter dat er ik een externe powersupply had kunnen gebruiken. Dat had ruimte gescheelt. Echter die powerbricks hebben een vrij laag wattage. Vwb het Mobo heb ik genomen wat te vinden was op het internet en wat enigszins te betalen was. Dit GA bordje was ca 50 €!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjongste
Die dubbele LED's waren samen veel te fel en je moest tegen een scherp licht in kijken. Er moest dus iets voor de ogen komen om het licht wat te dimmen en diffuus te maken. Twee laagjes scotch tape waren de oplossing en zie hieronder het verschil.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3245.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3477.JPG

Links onder op de helm heb ik de aan/uit en de reset knop gemonteerd (het best te zien in het filmpje). Nu nog de USB ports rechts aan de zijkant. Omdat het staal zo hard is ben ik wel aan begonnen, maar het is nog niet af. Ik heb een dremel geleend om de rechthoekige uitsparingen wat netjes te maken.

Ik heb lang gedacht om een groot gat in het achterhoofd van de ridder te maken om zo makkelijker toegang te hebben tot de kabels. Nu moet ik de helm lichten om bij de kabels te kunnen. Ze verdwijnen nu gewoon onderin de helm aan de achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/hjongste/IMG_3248.JPG

Tja, het is geen supersnelle gamesmachine, maar een potje quake3 loopt er soepel op. Om je een idee te geven wat voor helmen er zijn kijk hier http://www.dragonheart.nl/ridderwinkel/47/
Wellicht zijn er modellen waar je wel een CDROM drive in kwijt kunt, maar het blijft krap. Een andere mogelijk is (was eerst mijn overweging) om de helm doormidden te zagen en de voorkant op een ATX kast te bevestigen. De achterkant is dan gewoon een PC kast, maar de voorkant is de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur was jou helm ongeveer? Want zoek dit eigelijk voor een toekomstige mod alleen wil ik dan een 3 ich TFT in de boverkant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjongste
Deze helm was een van de goedkopere en was ca 60 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjongste
OK, nog lang nagedacht over mijn eigen casemod en wat ik een tweede keer anders zou doen. Dus voor diegenen die ook zoiets willen bouwen hier zijn mijn overdenkingen.

1) Het formaat van welke helm die je ook kiest hij blijft ca van dezelfde inhoud. Maw je bent "veroordeelt" tot een ITX bord. De geringe interne maten maken het wel een hele goede kandidaat voor een externe voeding en een SSD schijf. Dit geeft veel minder warmte, en daarmee kan mischien de fan in het dak vermeden worden (plek voor een DVDdrive??).

2) Ik zou een rechthoekig stuk uit het achterhoofd zagen en die weer met een scharniertje vast maken. Nu als ik een video of muis kabel wil vast of los maken moet de hele helm eraf. Wellicht kan je dan ook uit met kortere draden van de helm naar de aan/uit/reset knoppen.

3) het brilletje met de leds verschuift wel eens als je de helm op en af zet. Dat moet anders kunnen of in ieder geval simpeler te verstellen.

4) Het zou mooi zijn als je toch ergens een DVD drive in zou kunnen frommelen.

5) een fraai plexiglazen onderstel zou ook mooi zijn, maar bij nader inzicht kan dat makkelijk krassen met die stalen helm erop.
Pagina: 1