Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Mijn 850 van '96 is wel vrij compleet bij de NAP, maar compleet onlogisch, hoewel 'ie wel 'groen' is geloof ik. Het laatste jaar voor ik 'm kocht zou 'ie maar 16K gereden hebben oid.
Uit het motormanagement blijkt dat de werkelijke stand zo'n 200.000 hoger is dan de teller, en de teller zelf is er inmiddels mee opgehouden.
Daarnaast heb ik ook vaker gehoord dat km-standen bij bepaalde auto's ook structureel voor de keuring worden teruggedraaid.
Maw, de NAP is leuk en een redelijke indicatie als het onderhoudsboekje is bijgehouden, maar ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Vooral bij oudere en goedkope auto's (mechanische tellers) is het nog steeds relatief makkelijk om te sjoemelen.
Meestal kan de handelaar trouwens zo een uitdraaitje voor je maken als je interesse hebt.
Uit het motormanagement blijkt dat de werkelijke stand zo'n 200.000 hoger is dan de teller, en de teller zelf is er inmiddels mee opgehouden.
Daarnaast heb ik ook vaker gehoord dat km-standen bij bepaalde auto's ook structureel voor de keuring worden teruggedraaid.
Maw, de NAP is leuk en een redelijke indicatie als het onderhoudsboekje is bijgehouden, maar ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Vooral bij oudere en goedkope auto's (mechanische tellers) is het nog steeds relatief makkelijk om te sjoemelen.
Meestal kan de handelaar trouwens zo een uitdraaitje voor je maken als je interesse hebt.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Nee, zo'n boekje is heilig. Ik zag laatst een boekje waarvan de nietjes een beetje los zaten. De kmstand klopte precies met het laatste ingevulde blaadje in het midden van het boekje...Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:16:
een redelijke indicatie als het onderhoudsboekje is bijgehouden
Ook heb ik ooit eens gezocht naar een boekje van mijn vorige auto, ik kon toen iets downloaden, en printen waar de volledige histrorie ingevuld stond... Ook niet echt eerlijk.
mmm interesant, hoe lees je dat uit het motormanagement? welk apparaat gebruik je daarvoor?Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:16:
Mijn 850 van '96 is wel vrij compleet bij de NAP, maar compleet onlogisch, hoewel 'ie wel 'groen' is geloof ik. Het laatste jaar voor ik 'm kocht zou 'ie maar 16K gereden hebben oid.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het is misschien niet heilig.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:16:
Maar ik vind het verschil tussen 1 of 2 ton gelopen toch nogal behoorlijk !
Das namelijk de pest van 5 cijferige kilometer tellers. En ik geloof dat als ze hem teruggedraaid zouden hebben, dat ze wel een betere stand konden verzinnen dan 98K
Maar dat van die handelaar was dus mijn vraag, kan die me precies laten zien hoeveel er bij elke apk keuring op de teller stond, of is dat ook alleen maar "groen".
Je locale garage, elke auto heeft daar weer een eigen afwijkend systeem voor, als ie het al bijhoud......ToolkiT schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:49:
[...]
mmm interesant, hoe lees je dat uit het motormanagement? welk apparaat gebruik je daarvoor?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d