Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend pc probleem, start totaal niet op

Pagina: 1
Acties:

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Ik heb een pc samen gesteld voor een kennis (doe ik wel vaker) echter dit keer stuit ik tegen een probleem en kan niet achterhalen waarom het gebeurt of wat er defect is (en waarom het stuk gegaan is).
Als eerste de details:
AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, 8MB, AM3, 125W, Box
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
CoolerMaster Centurion 5 Zwart/Zilver, noPSU
CoolerMaster Real Power M520 Modular, ATX12V
Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
Gigabyte MA790XT-UD4P, AM3, 790X, 4xDDR3, ATX
Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB, HDMI, PCIe
LG CH08 8x BD-ROM, Zwart, SATA, Retail
Dit is de 2de pc in deze opstelling die ik voor een kennis maak (enige verschil is de BD-ROM/dvdfikker)
PC zonder problemen in elkaar gezet, de eerste keer booten ook geen probleem, alle bios instellingen goed gezet. Geboot van wat ik dacht een windows dvd, bleek echter niet de goede te zijn, kreeg een no boot disc.
Daar is het gezeur begonnen, ik ctrl-alt-delete de pc, wil het laatje openen en merk dat de pc uit is.
Wat ik nu ook doe, de pc gaat niet meer aan, ik zie als ik de powerknop indruk de led op de voeding aangaat, dus dat gedeelte werkt goed.
Wat heb ik allemaal al geprobeert.
Als eerste bios clearen, aantal keer gedaan, ook batterij verwijders, mocht allemaal niet baten, case fan draait 0.1 sec en de pc blijft verder uit op de powerled na.
Alle hardware los trekken die niet noodzakelijk is (usb/firewire, hdd, DVD, audio). Geen resultaat.
Geheugen reseated, in andere banken, zonder geheugen, geen resultaat.
CPU reseated (je weet maar nooit), mocht niet baten.
Voeding (identiek aan deze) aan het systeem gehangen, zelfde resultaat.
Zonder videokaart opstarten, zelfde resultaat

Nu heb ik zelf hetzelfde mobo (echter met een PII x3 720), deze wil ik eigenlijk niet in die kast hangen, kan wel een uiterste oplossing zijn, net als de gpu even in mijn kast monteren.
Kortsluiting sluit ik eigenlijk uit, mobo is keurig op de afstandhouders gemonteerd en dan had ik ook niet verwacht dat ie de eerste keer zo lang zo werken (denk dat ik 10/15 min in het bios heb gezeten, alles werd ook keurig herkend door het bios).

Mocht er nog iemand een idee hebben wat ik zou kunnen doen of wat het probleem zou kunnen zijn voor ik woensdag (dan ben ik toevallig vrij) terug kan naar de winkel om de mobo en/of cpu om te wisselen.

PS ik heb Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, staat mijn probleem (volgens mij) niet in.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom probeer je de andere mobo niet dan? Als je bang bent voor kortsluiting is het aan te raden het sowieso uit de kast te halen (iets waar je mee moet beginnen wil je het echt uitsluiten).

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:45:
Waarom probeer je de andere mobo niet dan? Als je bang bent voor kortsluiting is het aan te raden het sowieso uit de kast te halen (iets waar je mee moet beginnen wil je het echt uitsluiten).
Omdat ik dan om de cpu uit te sluiten, beide cpu's moet loshalen waar ik met die ##%$#! pasta een hekel aan heb, heb geen andere pasta meer liggen, dus die andere meuk eraf halen en nieuwe erop spuiten gaat niet lukken.
Zal morgen wel even de mobo (de probleem geval) uit de kast halen om het echt uit te sluiten, maar dit is denk ik de 7de pc die ik bouw met deze kast, kan de pootjes posities inmiddels wel dromen, maar uitsluiten is misschien wel slimmer.

[edit] Mobo even uit de kast gehad, geen verschil helaas. Ook bedenk ik me dat de doos van de mobo niet in plastic zat zoals ik de overige wel heb gekregen, hoeft er niets mee te maken te hebben, maar op dit moment kan ik alleen nog de cpu op mijn mobo proberen of mijn cpu op die mobo, ik denk het laatste, mocht ie dan knallen heb ik tenminste een argument om ook die X4 te halen.

Je hebt helemaal geen koelprut tussen je cpu en koeler zitten?

[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-09-2009 00:18 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hoeft natuurlijk ook niet aan jouw inbouwkwaliteiten te liggen, niet iedere kast is altijd perfect afgewerkt.

En op zich kun je cpu's ook prima zonder koelpasta testen.
* TERW_DAN kan zich niet eens meer herinneren wanneer hij voor 't laatst koelpasta gebruikt heeft.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Tja vanavond maar mijn cpu in de andere kast hangen en kijken of het dan wel werkt (en hopelijk daarna ook nog in mijn eigen kast). Mocht het de cpu zijn, dan snap ik niet waarom het fout gegaan is tijdens het rebooten.