Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 21:49
Hallo,

Zojuist krijg ik een mailtje van Coolblue dat mijn Ipod niet wordt gerepareerd omdat (volgens Apple) er sprake is van waterschade? Erg vreemd want de IPod is nauwelijks gebruikt en heeft altijd in een lade gelegen. De harddisk begint na 1,5 jaar te tikken en krijg in Windows I/O errors. Duidelijk dus een mechanisch defect. De Ipod 80Gb Classic doet het zelf gewoon en is in zeer goede staat.

Mijn vraag is, is dit een goedkope smoes van Coolblue om onder de garantie uit te komen? Of te wel hebben hier meer mensen ervaring mee?

Bij het eerste contact met de helpdesk probeerde men me ook al af te poeieren. "Meneer koopt u maar een nieuwe". Nadat ik ze op hun plichten heb gewezen kon ik de Ipod uiteindelijk wel retour sturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Apple bouwt sinds een tijdje, ik weet niet precies hoe lang al, een soort sensoren in hun producten in. Deze slaan rood uit wanneer het apparaat (de sensor) in contact is geweest met water. Het probleem hiermee is dat er heel veel mensen zijn die zeggen helemaal nooit een iPod/iPhone met water in contact gebracht te hebben, terwijl de sensor wel rood is uitgeslagen.

Hoe het precies opgelost wordt en of je ergens recht op hebt weet ik niet, maar als je Googled op waterschade iPhone moet er sowieso meer over te vinden zijn. Ook hier op GOT trouwens.