• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 15:17
Ik wil drivers toevoegen aan een installatie kopie van een windows xp sp3 installatie (.wim bestand).
Ik heb op google gezocht maar ik krijg alleen maar hits die gaan over het toevoegen van drivers aan een opstart kopie of aan een vista installatie kopie.
Weet iemand hiervoor een tutorial? Het lijkt wel als of ik de enige ben die dit wil.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meijuh schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:52:
Ik wil drivers toevoegen aan een installatie kopie van een windows xp sp3 installatie (.wim bestand).
Ik heb op google gezocht maar ik krijg alleen maar hits die gaan over het toevoegen van drivers aan een opstart kopie of aan een vista installatie kopie.
Weet iemand hiervoor een tutorial? Het lijkt wel als of ik de enige ben die dit wil.
Ja ik denk dat je wel zo ongeveer de enige bent die dat wil :P Vaak werken XP images niet (goed) met andere hardware. Maar wat je uiteraard kan doen is in de sysprep.inf die je ongetwijfelt in die WIM gebruikt een paar regels met verwijzingen opneemt, en de mappen op de juiste plaats in de wim-file kopieert?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 08:40

Muggie

8 pm

Ik heb hier tijden geleden mee gespeeld en het staat gewoon in de help van WDS, BDD en/of de WAIK, het is even wat lees en probeerwerk maar dan heb je ook wat.

PSN: mug_8pm

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 15:17
sanfranjake schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:54:
[...]

Ja ik denk dat je wel zo ongeveer de enige bent die dat wil :P Vaak werken XP images niet (goed) met andere hardware. Maar wat je uiteraard kan doen is in de sysprep.inf die je ongetwijfelt in die WIM gebruikt een paar regels met verwijzingen opneemt, en de mappen op de juiste plaats in de wim-file kopieert?
Ik heb hiermee even gezocht op google en vond dit: How to Add OEM Plug and Play Drivers to Windows XP, onder het kopje sysprep installatie.
Dit ga ik vanavond maar eens proberen, bedankt:)

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
http://forum.driverpacks.net/viewtopic.php?pid=11805 <-- bijna alle drivers die je kan vinden slipstreamen in je image
KTD is trouwens "Keep The Drivers", een optie in driverpacks.
vergeet ook niet de HAL op ACPI te zetten door die uit sp3.cab (of sp2.cab) te strippen.
gezien ik lui ben hier een guide, uiteraard hoef je het niet in dos te doen:
for ACPI Multiprocessor PC we need to update kernels too, go to c:\windows\system32 and make backup 1st: (under pure DOS, or different OS)
force ACPI Multiprocessor PC:
cd c:\windows\system32
ren ntkrnlpa.exe ntkrnlpa.old
ren ntoskrnl.exe ntoskrnl.old
ren hal.dll hal.old /* backup hal too, gona replace it also */
cd "c:\windows\driver cache\i386"
expand sp2.cab -F:halmacpi.dll c:\windows\system32
expand sp2.cab -F:ntkrpamp.exe c:\windows\system32
expand sp2.cab -F:ntkrnlmp.exe c:\windows\system32
cd c:\windows\system32
ren halmacpi.dll hal.dll
ren ntkrpamp.exe ntkrnlpa.exe
ren ntkrnlmp.exe ntoskrnl.exe
let wel op dat je de goede halmacpi.dll pakt (zijn files die er op lijken maar die moet je dus niet hebben)

Let ook op dat dit niet werkt als je een image op Intel maakt en je wilt hem op AMD deployen gezien een bug in SP3. Het werkt wel als je de image maakt op AMD en wilt deployen op intel.

Niet letten op Jake, hij is een XP hater :P

edit: waarom zou je driverpacks.net gebruiken vs de microsoft manier? simpel, OemPnPDriversPath heeft een gelimiteerd aantal entries. Met Driverpacks.net niet dus kun je een echt hardware independent image maken (mits je het op AMD bouwt als je ook AMD wilt deployen).

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 15-09-2009 12:56 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[quote]Razwer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:53:
Niet letten op Jake, hij is een XP hater :P
Let niet op razwer, hij heeft duidelijk geen clue waar ie het over heeft ;)
edit: waarom zou je driverpacks.net gebruiken vs de microsoft manier? simpel, OemPnPDriversPath heeft een gelimiteerd aantal entries. Met Driverpacks.net niet dus kun je een echt hardware independent image maken (mits je het op AMD bouwt als je ook AMD wilt deployen).
Waarom zou je driverpacks downloaden, ik heb liever gewoon officieele drivers van de leveranciers, en zo min mogelijk om de image lekker klein te houden. Daarnaast heb je met XP ook nog die HAL afhankelijkheid waardoor te veel drivers voor veel gezeik kunnen zorgen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Meijuh schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:52:
Wat wil je precies? Een driver toevoegen aan een image (gezien de .wim extensie) of een driver toevoegen aan een installatie? En wat voor driver? Een Boot Critical Device Driver? Of een andere driver? Offline injectie of online injectie?

Als je offline niet-kritische-boot-drivers wilt injecteren in een sysprep image dan kun je gewoon de OEM-folderstructuur gebruiken in de WDS folders. Zo plaats ik offline niet-kritische-drivers gewoon in een mapje genaamd \\servernaam\reminst\IMAGES\Windows XP\WindowsXPx64\$OEM$\$1\sysprep\drivers\nic. Je kunt hiervoor het sysprep.inf bestandje gewoon achteraf aanpassen. Windows leest sysprep.inf m.u.v. de hardwaredrivers immers gewoon in tijdens de mini-setup.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 15-09-2009 18:58 ]

Verwijderd

Ik heb misschien wel iets wat je kan gebruiken ik heb het nog nooit getest dus weet niet 100% of het werkt.
Kan het alleen gebruiken bij een boot.wim
http://stefhoogervorst.co...n/Drivers%20toevoegen.rar
ik hoop dat het werkt.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
sanfranjake schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:42:
Daarnaast heb je met XP ook nog die HAL afhankelijkheid waardoor te veel drivers voor veel gezeik kunnen zorgen.
je leest niet goed heh, met acpi hal maak je hal onafhankelijke xp setup in principe, geen probleem dus.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1