Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Topicstarter
Ik heb een linksys wrt160nl aangeschaft mede omdat deze een storage link functie heeft waardoor er dus een harde schijf op de router kan worden aangesloten.

Nu heb ik dus een 250GB externe harde schijf op de router aangesloten. De website van de router dus 192.168.XXX.XXX zegt dat de hdd netjes is aangesloten en dat je er dus een share van ken maken.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2sal7iv.png

Nu staat er in de handleiding dat je dan een netwerkschijf moet toevoegen en dat je dan klaar bent. Maar ik zie het netwerkadres noch de harde schijf ertussen staan. (dat witte stukje achter de 2de pc is een andere pc naam maar die naam heb ik verwijderd)

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ofrlu0.png

Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 243975 op 14-09-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het probleem begint bij het feit dat Overige Hardware geen dumpbak is. In OH horen alleen (hardware)topics die nergens anders thuishoren. Voor Netwerken hebben we een heel hoofdgroep.

Voortaan aub wat verder kijken dan de eerste paar subfora :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probleem ligt erin dat je de naam van de share er nog achter moet typen als je wilt mappen in Windows. En dat je ook \\ moet gebruiken (zie voorbeeld erboven). 192.168.1.1 is enkel het ip van je router (en dus ook fileserver in jou geval) maar dat geeft nog niet aan welke share Windows moet mappen.

Dus volgens mij moet je in jou geval mappen naar \\192.168.1.1\Nieuw en volgens mij moet het dan wel werken.

[ Voor 33% gewijzigd door ik222 op 15-09-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:17:
Probleem ligt erin dat je de naam van de share er nog achter moet typen als je wilt mappen in Windows. En dat je ook \\ moet gebruiken (zie voorbeeld erboven). 192.168.1.1 is enkel het ip van je router (en dus ook fileserver in jou geval) maar dat geeft nog niet aan welke share Windows moet mappen.

Dus volgens mij moet je in jou geval mappen naar \\192.168.1.1\Nieuw en volgens mij moet het dan wel werken.
Nee dat werkt niet als ik dat intyp in de netwerkmap tool dan krijg ik nog steeds alleen 2 pc's en niet de netwerk hardeschijf. Ook als ik dat intyp in mijn webbrowser werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 15:34
mm.. ik zit even naar het bovenstaande probleem te kijken en ik snap niet zo goed wat hier fout gaat.
Volgens mij typ je gewoon \\192.168.1.1\nieuw\ in en het moet werken, gebruik niet de knop bladeren maar druk op "OK" om het te bevestigen.
De verbinding met het device is wel gemaakt omdat je de webpagina kunt bereiken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Topicstarter
Ok het probleem is opgelost. Ik heb de router teruggezet naar fabrieksinstellingen en het werkt weer. Maar allemaal bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332420

Ik heb dezelfde router en ook een externe hdd aangesloten. Dit werkt allemaal correct, maar ik ben benieuwd of het mogelijk is om deze externe hdd van buiten het netwerk te benaderen, bijvoorbeeld vanaf mijn werk. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160889

Ik heb dezelfde router en ook een externe hdd aangesloten. Dit werkt allemaal correct, maar ik ben benieuwd of het mogelijk is om deze externe hdd van buiten het netwerk te benaderen, bijvoorbeeld vanaf mijn werk. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Ben ik ook benieuwd naar. Laat je me weten als je hieruit komt, dan doe ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345145

Ik ben ook al een tijdje in het bezit van een WRT160NL. Het delen van de bestanden via de aangesloten hdd in het LAN gaat prima.

Maar nu is de vraag of de hdd ook extern bereikbaar is. Aangezien de HDD geen eigen ip krijgt waardoor je geen port forwarding oid kan doen. De hdd heeft hetzelfde ip adres als de router.

Weet iemand hier een oplossing voor of kan het gewoon niet?
Pagina: 1