• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
halo,

mijn processorkoeler komt morgen binnen en ben nu wel van plan hem te overklokken (kon opzich ook met de stock koeler want mn idle temp is 25 en load 48) maarja iig ik heb niet echt veel zin om in mn bios te gaan zitten prutsen maar gelukkig heeft asus ook zelf een oc programma asus ai booster, heeft iemand hier ervaring mee, en je kan bij de cpu alleen de multiplier en de frequency regelen en niet de vcore, wordt dit dan automatisch geregeld??

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
icam0 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:25:

[KNIP...]

en je kan bij de cpu alleen de multiplier en de frequency regelen en niet de vcore, wordt dit dan automatisch geregeld??
nee.. hiervoor zul je toch echt de bios in moeten duiken... het is sowieso niet heel handig om zonder kennis te beginnen met overclocken... en de bios... daar ontkom je niet aan :P

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
sorry hoor, maar wat verwacht je nu? wat kunnen we hier nu mee?
lees even de faq over het posten in dit forum en maak een goede topicstart, nu zul je enkel een slotje krijgen van een mod omdat dit echt nergens over gaat

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
@nedernakker, hoezo? t was een simpel vraagje die al beantwoord is door zjorsie dus er kan wat mij betreft een slotje op

Verwijderd

icam0 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:40:
@nedernakker, hoezo? t was een simpel vraagje die al beantwoord is door zjorsie dus er kan wat mij betreft een slotje op
Hij bedoelt dat je hier zonder enige verdere input gewoon een vraag stelt, precies alsof we een helpdesk zijn.
Gebruik even Google, en je antwoord had zo al opgelost kunnen worden.

Verwijderd

Ai-booster is niets meer dan de FSB verhogen, met waardes van 5 tot 20%.

Voor de hogere OC's moet je toch zelf in het bios.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
We weten nog neit eens over welke processor het gaat,
Sommige processors zijn gewoon ook simpelweg niet echt te overklocken,
Dan doe je alleen de FSB en gaan je hertz helemaal niet omhoog.

Lees eerst dit maar eens HELEMAAL door,
Nadat je dat hebt gedaan, lees je stap 3 maar nog eens een paar keer.
Als je dan denkt te weten hoe je BIOS in elkaar zit, probeer het
http://www.techzine.nl/tweaks/333/Processor-Overklokken.html
Zoek dan ook nog eens wat reviews op van diezelfde processor, gewoon na-apen, er is kans dat jij natuurlijk net pech hebt maarja, das nou eenmaal pech, met een goede koeler is er grote kans dat ie het overleeft!

En trouwens, ik heb eergister + gister mijn pc geoverklockt, was niet een groot succes van 2,2 naar 2,6 maar nu staat die weer op 2,3 omdat mijn hele pc was gecrasht... Koeler was niet goed genoeg, Bij jou hopelijk wel.

Veel succes verder dan nog, kun je mnischien melden welke processor.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Even een aanvulling op alaintje, wij hebben hier op tweakers.net natuurlijk ook gewoon een eigen FAQ over het overklokken ;)

Deze is hier te vinden: Overclocking & Tweaking FAQ

Verder is dit zoals al eerder gezegd een zoekvraag die al heel vaak beantwoord is hier op GoT. Vandaar dat dit topic ook op slot gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.