Toon posts:

netbios tussen win2k en win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een probleem met een lokaal netwerk. Het zit ingewikkled in elkaar dus ik zal zo goed mogelijk mijn best doen het uit te leggen. Ik praat hier over 3 computers, 2 win98 machines en een win2k bak. deze zitten met zijn 3'en op een hub deze hub is tevens weer verbonden met me kabelmodem.(ja ik heb een provider waarbij dit nog kan) ze hebben dus alle 3 een eigen ip-adres. Dit ipadres wordt via DHCP verkregen. ze gebruiken dus het tcp/ip protocol (duh). Nu het probleem, als ik alle drie de computers aan heb en aangelogd op het netwerk heb, bestands en printerdeling aan heb en ff wat dingen geshared heb(uiteraard beveiligt) en ze zitten alle 3 in dezelfde werkgroep, dan kan ik met 1 van de win98 machines de andere wel zien, maar de win2k machine niet. Ga ik bij win2k in me werkgroep kijken krijg ik de fout "list of network servers unavailable". De win2k ziet dan ook nix inde werkgroep. en ook niet op het totale netwerk. Verbind ik op direct ip adres door \\198.175.45.25\ in te geven in explorer kan ik vanaf de win98 bakken zonder problemen inloggen op de win2k(hoewel deze niet gezien wordt in dezelfde wekrgroep), doe ik dit vanuit me win2k bak en connect ik aan een van de 2 win98 bakken zie ik ook hun shares en kan ik die ook doorbladeren, maar krijg ik weer iedere keer de melding "list of network servers unavailable". de 2 win98 bakken zijn al uit hun "master browser" functie gesteld via het register omdat ik dat hie aanvankelijk het prbleem zat. Niet dus. Weet iemand ene oplossing of wat ik fout doe ?

Verwijderd

mmm als je verbinding maakt via en met de 2k bak kun je wellicht meteen aand e ISA server gaan. Ik wil niet zeggen dat dit alles oplost maar wellicht het proberen waard.

- welke protocollen heb je aanstaan ?
- en welke stata op welke comp. als standaard ingesteld.

..nu ik probeerde je te helpen
:7

Verwijderd

Topicstarter
ik draai maar een protcol dat is tcp/ip
stata snap ik niet helemaal maar als je daar specs mee bedoelt zie dan hieronder
toshiba satelitte
win98(niet SE)
64mb ram
10/100mbits etherlink card
-----
cyrix 300
win98 (NIET SE)
64mb ram
3com etherlink adapter isa-kaartje
---------
celeron 466mhz
win2k
64mb ram
SMC etherez 8416

Verwijderd

icq me even als je wilt 21423864

Verwijderd

Hebben alle 3 de ip's dezelfde subnetmask?

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 15:35 schreef deepdown het volgende:
Hebben alle 3 de ip's dezelfde subnetmask?
Lijkt me wel he ? Ip adres en subnetmask worden allemaal door dezelfde DHCP server verstrekt.

Rob

Verwijderd

Heej, op welke computer staat je dhcp server?

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat bij de provider draait op sunos geloof ik of op een compaq server. Daar kan ik dus nix veranderen
en idd subnet mask wordt bepaald door provider

Verwijderd

Hmmmz, dit is een maf probleem!

En als je nou zelf eens je IP adres gaat instellen in plaats van dat te laten doen door je provider. Kijk even met ipconfig wat je ip en subnetmasks en gateways zijn, en vul die zelf eens handmatig in.

Gebruiken alle computers dezelfde aanmelding (client for microsoft networks in plaats van microsoft family aanmelden)?

Rob

Verwijderd

Gewoon netbui erbij zetten en dan is het verholpen, als dit dan nog niet mocht baten moet je toch echt zelf een server inrichten en deze pc dus 2 netwerkkaarten geven en zo dus je prive netwerk van je internet provider's netwerk scheiden.

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Precies Netbeui instaleren is veel veiliger in jou situatie. en werk dan veel beter op jou lokale (hub) netwerkje
Pagina: 1