Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Switch internet provider en snelheid, doe ik er goed aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik en nog 3 huisgenoten willen van internet switchen. We willen ADSL nemen van 20mbit download en 1mbit upload. De reden is het bedrag wat we op dit moment kwijt zijn. Nu vroeg ik mij af of de upload snelheid voldoende is voor 4 man. We zijn met twee dames die amper downloaden etc. Verder speel ik nog veel op mijn xbox en dan ook online. Ik vroeg mij af of ik er goed aan doe om dit internet te bestellen qua snelheid!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

een aantal vragen die nu opkomen:
- Wat hebben jullie nu voor internet? (kabel, glas oid, en wat is de snelheid)
- Wat is er eventueel nog meer beschikbaar? (kabel, glas.. etc)

een opmerking: Downloaden heeft niet echt veel met upload te maken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
Downloaden heeft dus wel degelijk met uploaden te maken, zoals we weten moet bij het TCP protocol van elk pakketje worden bevestigd of het ontvangen is. Dit is de reden dat je bij downloaden ook bandbreedte moet hebben om deze bevestigingen te sturen.
Nu heb ik geen idee hoeveel een xbox trekt op je lijn, en vertel je niet wat voor internetgebruik de vierde persoon bezigt. Ik vermoed dat je het er wel mee zult redden, zo lang de downloadclients van de dames wel zo worden ingesteld dat de upload wordt gecapped op 25kb/s.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij TCP heeft downloaden wel degelijk met uploaden te maken aangezien het connection-oriented is en alle pakketjes die binnengekomen zijn dus met een ACK (in de upload) bevestigd moeten worden. Dat is o.a. waarom je zelden meer dan 20:1 verschil download/upload zult zien :o

Edit: Spuit11, ik moet sneller tikken :z

Maar even los van die theoretische beschouwingen, om hier een zinnig antwoord op te geven moeten we weten wat je dan uploadt. Als je niets specifieks uploadt (torrents!!!) is dit goed te doen, doe je wel dingen waar je upload voor nodig hebt, dan is 1Mb/s nogal karig anno 2009. Voor upload moet je echt bij kabel of (beter nog) glasvezel zijn. Per Mb/s zijn beide bovendien doorgaans goedkoper dan ADSL.

Daar komt de vraag bij of jullie wel de 20/1 gaan halen met ADSL. Als je bovenop de DSLAM woont lukt dat. Zo niet kun je (veel) lager uitkomen. Wat zeggen de sites waar je dit kunt berekenen? Ga uit van de worst-case scenarios, dan kan het nooit achteraf tegenvallen!

Oslik blyat! Oslik!