Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Thuis heb ik de Adobe CS2 suite, en ik ben er best tevreden mee. Wat ik eigenlijk vanzelfsprekend vind, is dat mijn guides exact een pixel dik zijn en dat ze zeer nauwkeurig zijn te snappen.

Op mijn werk heb ik CS4 en een supergroot scherm. Alles leuk en aardig, totdat je een guideline op je scherm trekt. De guideline is bij mij wazig, 2 pixels dik, en wil niet lekker op de pixel of op de centimeter af snappen.

Ik had het probleem al in Microsoft Blend, maar ik dacht: het is Adobe niet, die doet dat gelukkig veel beter :') . Maar met CS4 - en misschien al wel met CS3 - lijkt Adobe van z'n geloof afgevallen.

Het ligt overigens niet aan mijn resolutie; die klopt voor het scherm, en de rest van de Windows-omgeving is ook haarscherp. Maar guidelines in zowel Adobe als Microsoft-programma's zijn dat niet, en ze zijn ronduit vervelend om mee te werken.

Is er iets dat ik kan doen aan die wazige lijnen en dat onnauwkeurige snappen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:53
Ik neem voor het gemak aan dat je Photoshop CS2/CS4 bedoelt? Ik weet dat sommige Photoshop fanboys en -girls mij minachten voor deze mening, maar als je het mij vraagt: voor nauwkeurige en scherpe pixel-based designs is Adobe Fireworks superieur aan Photoshop. Fireworks combineert het goede van photoshop (filters, effecten) en illustrator (vector objecten), maar dan met de pixel als uitgangspunt en het beeldscherm (ipv. drukwerk) als einddoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

In CS4 zit een nieuwe optie "GPU enhancement" die photoshop aanzienlijk sneller kan maken. (mits goed ingesteld) Daar zit een optie voor vertical synq en nog wat dingen, misschien dat een van die aan/uit zetten helpt. Maar omdat je het ook bij MS producten hebt lijkt het mij een ander probleem. Heb je er daarom misschien een screenshot van ofzo?

CS4 is in ieder geval niet van zijn geloof gevallen, hier zijn de guidelines nog steeds 1 pixel breed en op mijn school zijn ze ook gewoon zoals alle voorgaande PS guidelines.

[ Voor 30% gewijzigd door Borgoth op 15-09-2009 12:21 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
@marc: Ik heb inderdaad nergens Photoshop genoemd... maar eigenlijk gebeurt het in alle pakketten, Photoshop, InDesign, Illustrator. Misschien moet ik inderdaad Fireworks pakken voor dit soor taken. Ik heb nog nooit met Fireworks gewerkt, ik hoop dat de controls inderdaad overeen komen.

@Borgoth: ik denk dat je GPU enhancement bedoelt (enchantment is betovering, lijkt nu wel van toepassing ja ;) ) . Ik ga eens kijken of ik daar nog iets in kan wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7anWtYVk4ajl20anFg2YTbWo/full.png
Photoshop CS4

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DOZwXcaj0T8Ftf3yoT5iAsen/full.png
Expression Blend

Update: Hoehoe, ik heb het uitgezet!
Edit -> Preferences -> Performance -> GPU Settings -> "Enable OpenGL Drawing" uitzetten.

Nu zijn mijn lijnen weer heerlijk enkel en volgens mij snappen ze dan ook een stuk zekerder. *O*
Hopelijk hebben ID en AI dat ook, en met wat geluk kan ik die 'feature' in de MS software ook uitzetten. Ik snap niet dat iemand dat wil, Pixel Grid? :s

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Blue op 15-09-2009 09:04 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs