[7] Installatie CD nodig voor opstarten windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Beste Tweakers,

Ik heb een paar maanden geleden windows XP geïnstalleerd. Dit was op zich gelukt alleen wou mijn computer niet opstarten als de installatie cd niet in mijn computer zat. Hij gaf dan een foutmelding waarin vermeld werd dat windows de boot cd niet kon vinden en mij werd verzocht deze in de cd lade te doen en op enter te drukken.

Ik heb dit toen geprobeerd op te lossen door de bios in te gaan en de HDD in te stellen als eerste boot device, dit werkte niet, ook de dvd-rom speler in zijn geheel uit de lijst halen bood geen uitkomst. De computer startte alleen maar op als de dvd-rom speler op de eerste plaats stond als boot device en de installatie cd er in zat.

Na een hoop geklooi en gegoogle heb ik het maar opgegeven omdat ik het zat werd en ik over een paar maanden toch windows 7 zou krijgen, wat het volgens mij wel zou oplossen.

Maar nu ik windows 7 heb blijkt dat echter niet het geval, aan de situatie is niks veranderd en windows 7 heeft dus niks opgelost.

Daarom vraag ik jullie hulp want ik wordt het nu toch wel echt spuugzat, steeds weer dat cd-tje zoeken om erin te doen en het opstarten duurt er ook des te langer door.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, alvast bedankt voor jullie hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mike,

Dat je de hard disk als eerste boot device heb gezet is een goede actie.
In het geval van meer dan één hard disk moet je ook even controleren of de juiste disk wel als eerste wordt aangesproken. Waar dit echter exact in te stellen is in het BIOS is een beetje afhankelijk van je BIOS type dus kan ik je niet zo zeggen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Ik kon in mijn bios inderdaad de volgorde van mijn hard disks instellen en dit heeft alles opgelost. Hartstikke bedankt voor je hulp! :)