ATX AM2+: Asus M4A78 Pro? of alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Topicstarter
Luitjes,

ondanks hevige zoektochten op het www post ik dan nu toch mijn vraag maar :)

Voor mijn nog te bestellen systeem (AMD Phenom X3 720) zoek ik een mobo. In eerste instantie viel mijn oog op de volgende Asus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78 PRO€ 69,66€ 69,66
ImporterenTotaal€ 69,66

Productlink Asus

Maaarrrrrrr....ik lees op internet wel aardig wat ellende met weigerende BIOSsen, stagnerende geluidskaarten en niet werkende beeldschermen i.c.m met dit mobo 8)7

Nou zoek ik dus een alternatief dat toch wel een aantal jaren (5+) mee moet gaan, ATXformaat, 16gb memory moet kunnen hebben en een Radeon HD4870 op PCIe kan stallen en geen budgetbordje van 3 tientjes. Full HD voor op mijn plasma zou leuk zijn :P

Wie kan mij even uitleggen welke chipset ik uberhaupt zou moeten kiezen want daar kom ik helaas zelf niet uit, 720, 780, 790? Neem aan dat "hoe hoger hoe beter" hier opgaat?

Ik heb nu een Asrock op het oog :)
pricewatch: Asrock A780GXH/128M

Het systeem wordt bij Salland besteld, dus moet daar wel leverbaar zijn, merk maakt niet uit, iemand wijze woorden hierover of een alternatief? Budget zo'n 70 euro.
winkelmandje Salland: http://www.salland.eu/fas...142001,10479,254033,79239

thanks in advance d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uitzoeken welke chipset je moet nemen is iets dat je in beginsel zelf uit kunt zoeken. Er is meer dan zat te vinden over de verschillende chipsets (neem de whitepapers van AMD eens door bijvoorbeeld) zodat je een idee hebt waar je over praat. Als je naar borden kijkt met een 780G chip is het vreemd als je ineens naar een 790FX chip gaat kijken als alternatief.

Welke bord je uiteindelijk moet nemen is een keuze die je prima zelf kan maken aan de hand van benchmarks en reviews van de diverse borden. Als je dat hebt gedaan dan zou je het ideale bord gevonden moeten hebben, of in elk geval de lijst tot een paar modellen terug hebben gebracht.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat het niet de bedoeling is om ons voor jou een moederbord uit te laten zoeken. Mocht je in je zoektocht tegen zeer specifieke vragen aanlopen dan kun je natuurlijk een topic openen hierover, maar geef dan wel aan waar je precies tegenaanloopt en wat je zelf al hebt geprobeerd :)

Dit topic is gesloten.