Toon posts:

Raid0 voor lightroom en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zoek naar de beste oplossing performance-wise kom ik vanzelfsprekend hier terecht... ;) Wat ik graag wil weten is wat de beste oplossing is voor de harddisk configuratie.

Ik heb de keuze uit 1 raid0 opstelling (2x640GB) met daarnaast 1 TB. op de raid-opstelling komt het OS (incl. swap) en programma's (bijv. lightroom en photoshop) en games. Op de 1 TB komt de catalog, previews en foto's en een scratch-disk voor photoshop.

2de keuze is 3 aparte schijven, 1 voor OS en programma's (incl. games) , 2 voor catalog en previews en photoshop-scratch en 3 voor windows-swap en download-meuk etc...

Wat is de snelste optie in jullie opinie (schuiven met wat waar staat kan altijd natuurlijk).

Optie 1 is waarschijnlijk wat sneller in-game, maar optie 2 dan sneller in lightroom-photshop.

Overige config is een p6t se, corei7 en 4890 vapor-x, schijven zijn 2 x wd en een samsung f1.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Intel X25-M Postville 60GB als os en daarnaast een 1 of 1.5 TB schijf lijkt mij een ideale oplossing als je nog schijven aan moet schaffen en anders optie 1.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
Beste in de zin van wat vind je zelf het prettigst werken en waar voor jou de beste performance het belangrijkste is...

Misschien een optie om een SSD aan te schaffen voor je OS en evt programma's, Daarnast je 2x640 GB in raid0 en je F1 daarnaast. Hoe belangrijk is je data? Anders zou je evt raid1 kunnen gebruiken daar raid0 wat gevoeliger is. Keuzes...

Als je alleen de keuze hebt uit de schijven die je noemde, zou ik gaan voor 1.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks! Die SSD komt er ook een keer, de andere schijven heb ik al inderdaad. En wat gevoel betreft, werkt optie 1 best prettig. Was benieuwd of optie 2 misschien beter zou presteren, gezien ik nog eea aan het inrichten ben kon ik nog makkelijk weer terug, maar dat hoeft dus niet... ;)