Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een nieuwe pc gekocht, zelf samengesteld. Nu ben ik hem aan het helpen met opbouwen, alles ging perfect, maar als je de computer nu start hoort je eerst 1 lange toon, en dan 3 korte erachteraan.
Nu heb ik een beetje op internet rondgezocht, en nu geeft een site dit als foutmelding:
Conventional/Extended memory failure

Het betreft het volgende geheugen: OCZ PC2 8500 (ocz2rpr1066gk)

Ik heb het geheugen al omgedraaid, andere slots geprobeerd maar hij blijft steeds piepjes geven..

Dit is de rest van de pc:
17116 ASUS P5QL PRO
16899 INTEL CORE 2 QUAD Q9550 12MB BOXED
16421 OCZ 2X 2GB PC2-8500 REAPER HPC (5-5-5-18)
18218 WD HDD 640GB 32MB (WD6401AALS)
18709 COOLER MASTER ELITE 333
12852 ANTEC TRUEPOWER TRIO TP3-650 EC
18864 SAMSUNG DVD/RW 22X SH-S223B BLACK
14437 FOXCONN NBT-CMI77515B-C (775)
14596 SHARKOON SILENT EAGLE 1000 120MM
14915 LOGITECH CLASSIC KEYBOARD 200
18749 PALIT GEFORCE GTX 275 896MB

Kan iemand me helpen?

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Omgedraaid? :X maar dat is niet goed voor die reepjes! 8)7 Ze kunnen er maar op 1 manier in hoor!

Overigens staat de betekenis van de piepjes in je mobo handleiding. Daar zou ik eerst even naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door cpt.skydiver op 14-09-2009 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met omgedraaid dat ik de reepjes heb verwisselt van plek. Niet andersom zeg maar :P
Ik zal eens even zoeken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als dat bord een AMI BIOS heeft klinkt een geluid in de vorm van 'beeeeeeeeep, beep beep beep' mij in de oren als "Help, ik ben brak geheugen gevoederd" en in andere gevallen mogelijk "Help, ik kan mijn video adapter niet aan de gang krijgen".
Kun je eventueel bevestigen door gewoon eens even zonder RAM te booten. Zelfde beepcode?

Weet je zeker dat dat geheugen goed in de bankjes gedrukt zit? Clipjes aan de zijkant zijn dicht gevallen door goed aandrukken van het geheugen?
Probeer ook eens een enkel reepje.
Dat geheugen heeft vrijwel zeker extra voltage nodig om op 1066MHz te draaien, maar als het goed is zou de SPD hem op wat langzamers moeten zetten om de boel goed te laten booten.
Probeer eventueel ook een CMOS reset als je zeker weet dat het geheugen goed in de bank zit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, geen idee wat het nou was.. Maar ik heb alle kabels opnieuw aangesloten, bankjes opnieuw erin gedaan, videokaart erin en eruit.. en nu is alles oke :D!

Bedankt voor de hulp guys

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarschijnlijk heeft er dus iets verkeerd gezeten. En gezien de foutmelding denk ik iets met de reepjes.
Maar goed dat het nu wel werkt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1