[Windows 7] Netwerkverbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Windows 7 64 bit geïnstalleerd heb, valt mijn verbinding steeds weg. Bij het icoontje in de taakbalk staat een uitroepteken. Met Google vind ik wel mensen met netwerkproblemen in Windows 7, maar niet zoals ik ze beschrijf.

Het gebeurt met name bij een hoge belasting (heb ik het idee), bijvoorbeeld als ik met 4 MB/s iets van nieuwsgroepen download. Soms doet hij het echter wel (zoals nu), ook als ik Alt.Binz aan heb staan.

Ik heb alle opties betreffende energiebesparing uitgeschakeld, maar dat mocht ook niet baten.

In mijn computer zit een nForce 570 chipset met 10/100/1000 Mbps netwerkkaart, vrij recent dus. Ik heb de nieuwste chipset drivers (64 bit) van de nvidia site gedownload en geïnstalleerd.

Heeft iemand tips of misschien dezelfde ervaring met Windows 7?

Dit forum bespreekt het probleem, maar biedt nog geen oplossing (hoewel ik nog niet alles heb doorgelezen).

Voor de duidelijkheid: het gaat dus om een bedrade ethernet connectie!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik momenteel ook op mijn desktop PC met Win7 RTM + Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller op een Asus P5K. Zodra ik filmpjes ga streamen of uTorrent aanzet loopt mijn netwerkverbinding vast of soms zelf mijn gehele PC.

Ik heb nu twee driver versies getest maar nog geen oplossing gevonden :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC geeft verder geen problemen. Wat overigens bij mij helpt is in het overzicht van netwerkkaarten de betreffende adapter uitschakelen en daarna weer inschakelen. Maar daarna verliest hij net zo goed weer verbinding. Maar tijdelijk helpt het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, precies hetzelfde hier.

Verwijderd

Topicstarter
t begint toch echt wel vervelend te worden...
..dus een kleine kick...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik wil toch even vragen of er een zelfgemaakte netwerkkabel in het spel is

Iperf

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat voor switch/router heb je en op wat voor snelheid staat je netwerkkaart? Als het een 100Mbit switch/router is, zet hem dan eens vast op 100Mbit Full Duplex. Is het een gigabit switch/router, dan zou de kaart op Autonegotiate goed moeten werken.

Geen meldingen in je eventlog dat er teveel connecties zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 16-09-2009 20:55 ]

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
- Nee geen zelfgemaakte netwerkkabel
- Nee geen connection errors in event log (althans kan ze niet vinden)
- Het is Surfnet dus geen router om in te stellen...

Overigens lijk ik tot nu toe een oplossing gevonden te hebben: gooi via uninstall de nvidia ethernet drivers eraf en start de PC opnieuw op. Tot nu toe nog geen verbinding verloren...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 21:31 ]

Pagina: 1