Toon posts:

Plotseling dode pixels, of....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik schrok me daarnet te pletter. Daarnet, na het eten, zette ik mijn monitor (de LG Flatron W2453V) aan. Iets akeligs viel mij al vrij snel op, namelijk meerdere (om precies te zijn wel 14!) zwarte stipjes. Deze stipjes hebben er niet eerder op gezeten.

Gek genoeg deed het mij niet zo snel denken aan dode pixels, omdat ik ze namelijk voel met mijn vingers. Wat krabben (dat ik al gauw opgegeven heb, krabben op een monitor is niet echt het meest prettige) helpte niets. Het zit er dus nog.

Die dode pixels vind ik vooral merkwaardig als je het onderstaande plaatje bekijkt. Het zijn namelijk niet pixels, maar 'rondjes' op wat willekeurige plekken. Is misschien het folie boven de pixels verbrand? Of is het gewoon vuil?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/1227/img4740copy.th.jpg

Link naar wat groter:
Clicky!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Zijn dat geen uitwerpselen van een dikke spin of bromvlieg? :r

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm daar sluit ik me bij aan, ze hebben ook geen pixelvorm en overlappen meerdere pixels...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Meen je dat serieus? Ik heb in geen tijden een vlieg of spin hier gezien, laat staan op mijn beeldscherm (hoewel het niet zien van een spin vrijwel niets zegt).

Wat kan ik hier tegen doen? Gewoon doorkrabben? Het zit er namelijk vrij goed op vast, zo lijkt het...

(heb ik weer :/)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
Je ziet het ook weleens op witte meubels of auto's zitten. Denk dus inderdaad dat er wat ongedierte over je monitor is gaan lopen.

Pak anders eens een licht vochtige doek, en probeer het daar zachtjes mee schoon te maken. Of (nog beter) een reinigingsmiddel voor tft monitoren.

No Shame, only Fame!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit zijn geen dode pixels, maar iets tussen de pixels en het substraat in. Poepjes of beestjes, mogelijk. Waarom?

Ze zijn, zoals je zei, geen hele subpixels! Probeer ze eens te 'verplaatsen' door voorzichtig wat druk op de monitor uit te oefenen, wie weet 'vallen' ze wel helemaal naar beneden. Anders vrees ik dat het een garantie kwestie kan zijn.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als het er echt 'op' zit met doekje of schoonmaak toei.
maar geen papieren doekje, die laten vezeltjes achter

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat is huisvliegenpoep.

Verwijderd

Topicstarter
Alright, thanks!

Harstikke bedankt voor alle snelle reacties! Ik denk dat ik hier wel wat mee kan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Er ging een golf van vreugde toen ik opmerkte dat het er echt ontzettend snel vanaf ging. Nogmaals bedankt allen! :*)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe heb je het er nou vanaf gekregen dan?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

spone schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:49:
Hoe heb je het er nou vanaf gekregen dan?
Vast met vliegentoiletpapier _O-

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Umbrah schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:24:
Dit zijn geen dode pixels, maar iets tussen de pixels en het substraat in. Poepjes of beestjes, mogelijk. Waarom?

Ze zijn, zoals je zei, geen hele subpixels! Probeer ze eens te 'verplaatsen' door voorzichtig wat druk op de monitor uit te oefenen, wie weet 'vallen' ze wel helemaal naar beneden. Anders vrees ik dat het een garantie kwestie kan zijn.
Hij voelt ze, dus het zit niet aan de binnenkant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon met een nat (stoffen) doekje.

Eerlijk gezegd was 't er met één veeg al vanaf. :$

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
Ah. Dan was het diarree. ;)

No Shame, only Fame!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:00
Bij de titel dacht ik meteen 'Plotseling?' Nee joh, hij vraagt eerst of je een dode pixel wilt.

Verwijderd

Ik had hetzelfde,ik heb het er met een bankpas vanaf geschraapt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 22:45 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk zo heeft dit topic nog enig nut gehad, voor degenen zonder inspiratie :$

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Indd, gewoon vliegenstront :P hebben wij ook vaak op de TV beneden, raar genoeg trekken vliegen zich daar naar toe?
Pagina: 1