Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met excel bestanden openen

Pagina: 1
Acties:

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb sinds een maand een probleem met het openen van excel bestanden vanuit explorer. Ik krijg de volgende melding:

"There was a problem sending the command to the program"

Als ik het programma eerst open en van daaruit het bestand wil openen wil het wel. Met andere office programma's heb ik deze problemen niet.

Heb excel al een keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar het mag niet baten.

Configuratie:
Windows 7
Office 2007

• MarkBM
Is er echt helemaal niemand die hier een antwoord op weet??

Ik heb me rot gezocht op i-net maar ook daar zat geen oplossing voor mij tussen.

Sorry voor de bump, maar duurt wel erg lang voor een reactie.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarkBM schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:02:
Ik heb me rot gezocht op i-net maar ook daar zat geen oplossing voor mij tussen.
Wat heb je dan gevonden? Je bent nu erg vaag in wat je hebt geprobeerd en waar je naar hebt gezocht, geef dus een overzicht :) .

Deze ook gezien? Linkje 1 en Linkje 2.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 26-09-2009 13:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MarkBM
gambieter schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:06:
[...]

Wat heb je dan gevonden? Je bent nu erg vaag in wat je hebt geprobeerd en waar je naar hebt gezocht, geef dus een overzicht :) .

Deze ook gezien? Linkje 1 en Linkje 2.
Die eerste link had ik ook gevonden, maar deze haalt niks uit. Heb ook gecontroleerd of het bestandstype goed gelinkt is aan het programma, maar voor zover ik kan zien wel. Hij opent excel ook wel, maar zie het bestand alleen niet geopend en komt met die foutmelding. Dat lukt alleen als ik vanuit excel het bestand benader.

Die 2e link had ikzelf nog niet gevonden, maar ook daar kom ik niet mee verder. Ik heb dde uitgeschakeld via file doctor. Ik krijg dan weliswaar geen foutmelding meer, maar hij opent nog steeds het bestand niet. :(

Ik heb daarnaast instellingen opgezocht van bijvoorbeeld een doc bestand waar het wel goed werkt. Deze instellingen mbt dde overgenomen voor excel via file doctor, maar dan werkt het ook niet. :(

Als ik wat meer tijd heb zal ik even aangeven wat ik daar exact heb ingevuld.

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
Misschien (veel te) laat maar de oplossing die hier werkt:
Excel -> Options -> Advanced -> "Ignore Other applications That Use Dynamic Data Edxchange (DDE)": UIT (dus GEEN vinkje er voor)