Twee netwerkkaarten met verschillende subnetmasks

Pagina: 1
Acties:

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:12
Ik ben even benieuwd of ik dit voor elkaar kan gaan krijgen.

Op een Vista PC wil ik een tweede netwerkkaart toevoegen. Op kaart 1 komt het internetverkeer binnen, op kaart 2 zou dan het IPTV verkeer binnen komen. Omdat dit alleen via een bepaald subnet kan zou dit dus een andere netwerkkaart moeten zijn. Is dit in te stellen zodat een bepaald programma alleen verbinding maakt met kaart 2 en verder windows alle netwerkzaken afhandeld via kaart 1.

Misschien lastig uitgelegd maar ik weet niet hoe anders :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je het niet in het programma kunt instellen niet volgens mij (of je moet een virtuele machine aan kaart 2 hangen.)

Echter verkeer voor een bepaalde ip (range) kun je vie route regels wel over een bepaalde kaart (ip nummer) leiden mbv van het route commando.

Overigens kun je een 2e ip nummer ook aan 1 netwerkkaart hangen, heb je niet eens een 2e netwerkkaart voor nodig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Camiel schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:01:Omdat dit alleen via een bepaald subnet kan zou dit dus een andere netwerkkaart moeten zijn.
Dit is niet nodig. Je kunt prima op 1 netwerkkaart verschillende ip adressen/subnets toewijzen. Het gaat alleen niet samen met DHCP