Hardware updates van laptop ivm W7

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-12 12:24
Het is bekend dat Windows 7 het nieuwe platform gaat worden voor Windows gebruikers, echter was ik van plan om eind deze maand een laptop aan te schaffen (HP pavilion hdx16-1380). Nu verwacht ik dat er een aantal dingen gaan veranderen mbt de configuratie van de laptop, dus een update van cpu en gpu's etc, zijn deze bekend? Zo ja, waar zijn ze te vinden!

Wanneer denken jullie dat het beste is om de laptop aan te schaffen, persoonlijk hoef ik niet top of the line techniek (de hdx-1380 voldoet ruimschoots aan mijn eisen) Maar doe ik er verstandiger aan om hem nu te kopen of toch die extra maand te wachten zodat W7 al voor geïnstalleerd is met eventuele updates.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wie zegt dat er updates van de hardware komen? Ten opzichte van Vista zijn de eisen van Win7 niet schrikwekkend anders, dus als jij een recent systeem hebt waar nu Vista op draait kun je daar ook gewoon Win7 op draaien. Dus of er daadwerkelijk updates komen blijft gewoon afwachten. Of je daarom nu je notebook moet kopen of moet wachten op Win7 is iets wat natuurlijk aan je eigen situatie ligt. Ik zelf wacht denk ik nog wel even op Win7, maar dat is omdat m'n notebook op zich nog wel eventjes meekan.

Dus het blijft een beetje koffiedik kijken, maar ik verwacht niet dat er ineens nieuwere hardware in wordt geduwd omdat win7 uitkomt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
Het ligt maar net aan wat je precies wilt.

Wil je wat minder besteden aan een goede laptop waarin initieel Vista op staat dan zou ik persoonlijk nu de laptop kopen, meestal is het namelijk zo dat er prijsverhogingen komen na de introductie van een nieuw besturingssysteem.

Echter is het inderdaad ietwat koffiedik kijken zoals TERW_DAN al aangeeft.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Met als persoonlijke aanvulling: Nee, er komen geen grote veranderingen. Die komen pas in 2010 voor de notebookmarkt. Enkel AMD komt met nieuwe procs dit jaar rond de Vista lancering, maar die zijn neit echt de moeite waard aangezien ze niet (noemenswaardig) beter zullen zijn, als ze al beter zijn....

Dit topic is gesloten.