• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb ongeveer een jaar geleden een pc samengesteld die een half jaar lang zonder problemen heeft gewerkt, sinds een half jaar zit ik met een onopgelost probleem. Het probleem is dat ik op onregelmatige tijden spontaan een blue screen krijg, de blue screen staat er nog geen 1 seconde op en de pc start opnieuw op.. Tijdens het gamen als ik Alt _ Tab om naar windows te keren en weer terug ga in de game bevriest de het spel en dan doe ik ctrl Alt del om weer terug te keren naar windows. En dan keer ik weer terug in het game na een paar pogingen doet de game het vreemd genoeg weer.. Soms als ik de pc opstart doet of de muis of de toetsenbord het niet dan haal ik de ubs eruit en doe ik het weer in en dan doet ie het vreemd genoeg weer wel of ik krijg weer die blue screen.. Ik probeer al van alles sinds een half jaar en de probleem heb ik nog steeds niet kunnen verhelpen,, Op windows xp krijg ik het meeste fouten daar werkt ie bijna helemaal niet, Daarna heb ik windows vista geinstalleerd waarbij de fouten in windows aardig zijn vermindert maar met gamen nog steeds hetzelfde, nu heb ik windows 7 geinstalleerd en die doet het ook net zoals bij vista af en toe blue screens af en toe na het opstarten doet de toetsenbord of muis het niet en bij het gamen blijft ie vastlopen,, als hardware heb ik de processor,, moederbord,, geheugen,, videokaart allemaal teruggestuurd en nieuwe ontvangen maar nog steeds is de probleem niet verholpen.. Wie o wie kan mij helpen en weet wat voor een probleem ik te maken heb,, Want ik ben er al een half jaar mee bezig en het is erg frusterend om telkens een onderdeel van mijn pc terug te sturen en na het ontvangen van de nieuwe onderdeel het probleem nog steeds niet is verholpen..Ik heb nog nooit overclockt dus dat is ook het probleem niet, Het is ook geen warmteprobleem. Mijn systeem is als volgd:

Antec ninehundred
intel core 2 duo E8500 @3,16
P5Q Pro Moederbord
4 x 1gb Corsair Dominator DDR2 PC2-8500 1066 mhz
Asus Nvidia 260 Gtx
Coolermaster 850M Voeding

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je hebt allemaal dezelfde onderdelen weer teruggekregen? Zelfde merk, model, serienummer?
Bedoel normaal gesproken nemen ze zulke apparaten in de test. Doen ze het 1 voor 1 goed dan krijg je gewoon je oude spullen weer terug. Omdat het bij jou in Windows goed werkt tot op een zekere hoogte.

Je kan bepaalde testjes uitvoeren zoals Prime95 en deze 24/48 uur laten draaien. Deze geeft een flinke test op je geheugen. Heb je ook al gekeken naar de nieuwste bios update? Drivers update etc?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 22:11
Het lijkt mij op een onstabiele voeding. Deze eens bij de computerboer laten meten?
Ik neem aan dat je wel alle drivers hebt geinstalleerd danwel geupdate?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Mag ik je vragen om in het vervolg alinia's te gebruiken? Nu is het nogal vermoeiend lezen :)

In elk geval, heb je al een andere voeding geprobeerd? een slechte voeding met instabiele spanningen kan ook tot rare problemen lijden. ;)

• jayfunk
Ik heb inderdaad weer nieuwe zelfde merk onderdelen terug gekregen, alleen in het begin had ik 2 gb geheugen van geil en dacht dat het daar an lag, dus heb ik ze geruild voor corsair geheugen.. De processor heb ik terug gestuurd naar intel en heb nieuwe ontvangen. De moederbord is ook vervangen voor weer dezelfde type.

Ik heb alle testjes uitgevoerd en mijn bios drivers enz enz geupdate naar de nieuwste versie.
Heb al de afgelopen 6 maanden meer dan 10 keer windows opnieuw geinstalleerd.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere voeding maar ik ben wel met de pc naar de computerboer in de buurt geweest en die kwamen er na 2 weken ook niet uit. Ik heb namelijk een coolermaster M850 watt voeding, hoe kan ik achterhalen of het aan de voeding ligt? Ik heb zelf geen reserve voeding die ik kan vervangen.

En sorry voor het niet gebruiken van alinia's:P

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
de enige manier om dit te weten te komen is door het steken van een nieuwe degelijke voeding ;)

Misschien kan je vragen bij je pcboer of je deze eerst mag testen alvorens te kopen.
Als je deze (indien het niet opbrengt) heel terug brengt krijgen ze die normaal nog zo kwijt bij de eerste volgende pc die ze assembleren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cleyman schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:21:

Misschien kan je vragen bij je pcboer of je deze eerst mag testen alvorens te kopen.
Ik neem mijn hele pc altijd gewoon mee, en dan probeert die knakker het daar gewoon even. Dan weet je bijna zeker dat je niet hoeft te kopen, als het een aardige knul is ;) maar ik woon dan ook wel dichtbij een pc-boer.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
Welkom op GOT jayfunk,

het is wel handig om alinia's te gebruiken...
Tijdens het gamen als ik Alt _ Tab om naar windows te keren en weer terug ga in de game bevriest de het spel en dan doe ik ctrl Alt del om weer terug te keren naar windows. En dan keer ik weer terug in het game na een paar pogingen doet de game het vreemd genoeg weer..
is dit bij bepaalde games of bij iedere game?
en om welke games gaat het dan?
Ik heb alle testjes uitgevoerd
heb je dan memtest, Prime95 enz uitgevoerd?

memtest >2tests en prime >4 uur uitgevoerd?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Begin eens met het doornemen en uitvoeren van deze guide: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder kun je het beste de optie om te rebooten bij een BSOD uitzetten. Google maar eens als je niet weet hoe. Op deze manier blijft de melding staan zodat je deze over kunt nemen. Een BSOD op zich geeft enkel aan dat er iets mis is (daarom krijg je hem ook :P ) echter, het geeft ook heel veel info. Zet het rebooten uit en noteer de volgende keer de gegevens, met name ook HET_STUK_MET_UNDERSCORES_DAT_ZO_SCHREEUWT en een of andere 0x12345678 code ;)

Verder gooi ik het topic naar PMG

• jayfunk
Killerbert schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:05:
Welkom op GOT jayfunk,

[...]

[...]

Killerbert schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:05:
Welkom op GOT jayfunk,

[...]

[...]

Het gebeurt gewoon bij elke game die ik maar wil spelen soms kan ik uren lang doorgaan met spelen zonder problemen en soms krijg ik al na een paar minuten problemen.

Ik heb memtest en prime95 uitgevoerd en allebei gaven geen fouten en ik draai ook 3dmarks zonder fouten..

Het probleem komt echt zelden voor als ik in windows ben maar als ik begin te gamen dan blijft ie gewoon hangen en moet ik een paar keer terug keren naar windows en dan kan ik gewoon weer verder spelen tot ie weer vastloopt.

• jayfunk
Ik ga morgen de voeding weer terugsturen naar alternate. Ik heb er nog garantie op dus dat zal wel goed komen hoop ik.

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie snelle reactie's.
Pagina: 1