Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:04

M2M

medicijnman

Topicstarter
Op mijn telefoon heb ik remoteemall geinstalleerd. Een van de voorwaarden is dat je een poort in je router open gooit richting de pc waar winamp op draait, om zo de communicatie tussen je pc en de telefoon te laten verlopen.
Nu zou ik hetzelfde grapje op mijn laptop ook uit willen halen. Deze staat echter achter een stel routers en switches waarbij ik geen poort open kan zetten. Gelukkig is er nog Hamachi dat wel redelijk raad weet met dichtgestopte routers en switches, en hier gewoon doorheen tunnelt. Nu werken Hamachi en Remoteemall natuurlijk niet samen.
Wat ik dus zou willen doen, is in de router thuis een poort open zetten naar mijn server, die dan vervolgens het binnenkomende signaal doorstuurt via de virtuele hamachi netwerk adapter, over de VPN naar mijn laptop (waar winamp op draait). Ik zoek dus enkel nog een programma voor mijn server (die op windows XP SP2 draait), die data uit een bepaalde poort, doorstuurt naar de hamachi adapter.

Is de enige mogelijkheid die ik heb, mijn LAN verbinding en de Hamachi verbinding bruggen en een softwarematige firewall alle poorten die ik niet gebruik blokkeren? Of is er misschien een stukje software die data van een enkele adapter uit een enkele poort naar een andere adapter op de zelfde windows machine kan sturen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
nog niemand die een oplossing weet voor het probleem waar ik tegenaan ben gelopen?

-_-

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:54:
nog niemand die een oplossing weet voor het probleem waar ik tegenaan ben gelopen?

-_-

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

PortMapper
Doet wat 't zegt wat 't doet op een Windows client.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
DeTeraarist schreef op donderdag 17 september 2009 @ 02:40:
PortMapper
Doet wat 't zegt wat 't doet op een Windows client.
is echt wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
en je kan je netwerk goed beveiligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

beste -qp-, zou je geen twee berichten achter elkaar willen plaatsen; maar in plaats daarvan je vorige reactie willen uitbreiden? :) Daarnaast vraag ik me een beetje af wat de meerwaarde van je twee berichten zijn in dit topic?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1