Dell levert verkeerd scherm na vervanging

Pagina: 1
Acties:

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:48
Vandaag is mijn scherm van mijn dell vostro 1510 vervangen. Eerst zat er een scherm met truelife met een resolutie van 1440x900 (een WXGA+). Deze is vervangen voor een scherm met een resolutie van 1920x1200 (WUXGA+). Nadat de scherm was vervangen, heb ik de laptop aangezet en kwam er meteen achter dat het een ander scherm was. De monteur zag het ook en zei dat hij contact zou opnemen met Dell en Dell zou contact opnemen met mij.
Inmiddels heeft Dell contact opgenomen. We kwamen er niet uit. De medewerker bleef volhouden dat het een WXGA+ scherm was, hoewel de resolutie 1920x1200 was. Voor zover ik het weet is 1920x1200 altijd een WUXGA+. De medewerker vond dat de probleem was opgelost en luisterde niet naar mijn uitleg tussen WXGA+ en WUXGA+. Ik ging hiermee niet akkoord en vroeg naar een passend oplossing. Hij bleef volhouden dat het een WXGA+ was en heeft uiteindelijk de telefoon opgehangen.

Hoewel de meeste mensen blij zouden zijn met een WUXGA+ scherm is het bij mij niet het geval. Ten eerste is het minder goed leesbaar van afstand. Ten tweede worden de letters vager als je de resolutie terugschroef naar 1440 x 900. Graag zou ik advies willen hoe ik verder moet handelen om toch nog een scherm te krijgen met een resolutie van 1440x900.

Dit is de eerste keer dat ik slecht ervaring heb met Dell. Ik werd altijd keurig geholpen, maar deze keer was het dus minder. Vooral dat ze de telefoon ophingen vind ik niet kunnen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nogmaals telefonisch contact opnemen, in de hoop dat een andere medewerker je probleem wel begrijpt en er iets aan wil doen?
Als dat niet werkt kan je per e-mail of brief je verhaal nog eens duidelijk proberen uit te leggen. Kan me voorstellen dat je met dat soort termen al snel een spraakverwarring krijgt over de telefoon.

Ik zou sowieso eigenlijk die termen als WXGA+ en WUXGA+ vermijden. Dat is alleen maar verwarrend omdat ze zoveel op elkaar lijken. Geef gewoon aan dat het vervangende scherm een andere resolutie heeft als het originele scherm (desnoods aan de hand van de pixel afmetingen, maar niet aan de hand van die verwarrende namen) en dat dat wat jou betreft een achteruitgang is en je van Dell verwacht dat ze het oplossen.

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2009 16:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• karakedi
@Orion84
Ik heb geprobeerd uit te leggen van de resoluties, Maar de "aap" aan de telefoon bleef volhouden dat het een WXGA+ was. Een cursus over resoluties zou wel hadden wezen bij hun.
Verder waren 1440x900 niet meer bestelbaar voor hun.

Morgen ga ik een nieuwe poging wagen om de scherm te laten vervangen of desnoods de oude scherm terug laten plaatsen. De oude scherm had een witte vlek achter het paneel, had er alleen last van bij een zwart achtergrond.

Als het weer niet lukt probeer ik het schriftelijk, anders verkoop ik de laptop. Bepaalde doelgroepen zullen wel interesse hebben in een high resolution scherm.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nogmaals, helemaal niet beginnen over die WXGA-termen. Wie heeft die shit uberhaupt ooit geintroduceerd? Gewoon over de resolutie beginnen. Niet over die andere term. Als hij daarover begint: je van den domme houden en zeggen dat je gewoon dezelfde resolutie weer wil, dat deze onwerkbaar voor je is. Je vorige was prima en je wilt het weer in gelijkwaardige staat hebben.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:42
in de tussentijd mischien even de lettergrootte veranderen in windows/linux?

• karakedi
@Caelorum
Ik hep de dpi instelling veranderd, maar dat wordt niet op alles toegepast. Bijvoorbeeld java onderdelen in IE. En meestal sta ik ook met de zoom instelling te ouwe hoeren van IE8.

Ik ga zo bellen en hou jullie wel op de hoogte.

Inmiddels heb ik dell technical support gebeld en probleem uitgelegd. Deze medewerker stond open voor mijn probleem. Hij heeft een notitie gemaakt en het probleem door gestuurd naar een andere afdeling. Binnenkort wordt er contac opgenomen met mij.

Verder hebben we het gelukkig niet gehad over afkortingen. Bedankt voor de tips.

Hopelijk wordt het naar behoren opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door karakedi op 15-09-2009 16:20 ]

Verwijderd

Ook ik heb juist hetzelfde probleem. De dell monteur is juist mijn LCD komen vervangen maar ik merk nu pas dat hij een 1920 pixels scherm heeft geplaatst. Vroeger had ik één van 1440x900 pixels en dit had ook een beter kwaliteit.

Hebben ze jouw scherm dan uiteindelijk komen vervangen ?

• karakedi
Mijn probleem is niet opgelost. Ze wouden de laptop laten ophalen en in een reperatiecentra controleren. Maar uiteindelijk heb ik de laptop verkocht. De laptop met een 1920x 1200 is meer waard dan een met een 1440x900. Ik heb die van mij voor 450 euro kunnen verkopen en heb een studio 15 gehaald.

Maar na veel zeuren moet het mogelijk zijn om de juiste scherm te krijgen.
Pagina: 1