Toon posts:

Epox 8kta3+duron 750Mhz goed of slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe mobo gekocht het is een freetech p5f113, via apollo mvp3 chipset
ik heb daar op een sblive 1024 maar die kraakt als de ziekte met 3D games:(

Dus ik wil overstappen naar een duron proc,maar ik wil niet de zelfde problemen daar mee hebben.
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Verwijderd

ik zou geen epox nemen, ik zeg niet dat die slecht is maar voor het zelfde geld heb je een betere:

Abit KT7A (LET OP DE A!!)
Asus A7V133 (LET OP DE 133!!)

Verwijderd

MVP3 is zowiezo een hele gare chipset, mijn Live werkte er toen wel in, ik heb dat bord maar een jaar gehad, k6-2 zuigt ook nog eens :(

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:49

Floor-is

5.2

Die 8KTA3(+) is anders heel goed beoordeeld, het is zeker geen slecht mobo. De MVP3 chipset was idd gewoon helemaal ruk.

Ik zou als ik jou was een MSI KT Turbo nemen (met of zonder Raid, jouw keuze). De Asus is veel duurder en niet merkbaar sneller.

Wat Abit betreft: Ik hoop dat je het artikel op de FP hebt gezien: Er wordt geen garantie meer verleent op AMD CPU's die op ABit borden geplaatst worden. Abit is van de certified motherboard list afgehaald. Dit omdat er te veel CPU's op Abit mobo's overleden.

Misschien heeft dit iets te maken met de voltage regulators, misschien met een stukje misdesign, maar ik kan je wel vertellen dat ik hier een d0de 1,2Ghz (266Mhz) Tbird heb en een d0de 900Mhz-er... Beide op een KT7a gebeurd, beide binnen 10s dood en beide niet overclocked... Zet je toch aan het denken niet?

Bericht hierboven

Verwijderd

Ja, zou je er wel een koeler op gedaan hebben ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op de Tbird 1200 een Alpha 6035MFC met Delta MP fan, op de 900-er een Spire-ding met Delta MP fan. (Draaide mijn 800 tot 1070Mhz mee)

Dus jah wel koelers en jah ook koelprut (arctic silver) en nee niet gepotlood en nee ook niet te veel prut. En nee ook niet gekloot met multipliers of fsb. Bios reseten dmv jumper, proc in bord, pasta er op, koeler er op, starten, dood.

Bericht hierboven

Verwijderd

Er staat een knipoogje :)
Ook al zit er een gare koeler op, dan moet je cpu nog wel een paar minuten meegaan hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus is hij goed of slecht?

Ik heb hem al besteld want ik krijg m'n centen niet trug en andere merken leveren ze niet.

Of zijn er goeien en slechten kwestie van geluk?

Verwijderd

8kta3 is een prima bord, op www.hardocp.com staat een review.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 10:42 schreef Floris_Diemel het volgende:

Wat Abit betreft: Ik hoop dat je het artikel op de FP hebt gezien: Er wordt geen garantie meer verleent op AMD CPU's die op ABit borden geplaatst worden. Abit is van de certified motherboard list afgehaald. Dit omdat er te veel CPU's op Abit mobo's overleden.
Welke FP bedoel je? Ik wil dat artikel ook wel eens lezen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dit artikel:
http://www2.tweakers.net/nieuws/15963

Succes met lezen :)

Bericht hierboven

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Zowel ik als mijn vader hebben epox MVP-3 mobo's en ik heb met beide geen problemen gehad. Op die van mijn pa draaien zelfs 2 videobewerkingskaarten zonder problemen, nl. AV-master en studio DV. Kwestie van goede drivers en een goed IRQ-beleid. Ook de AWE64 en mijn PCI64 geven goed geluid, geen gepiep en gekraak.
Heb voor mijn pa net een EPOX 8KT3A+ gekocht. Wordt overal goed en betrouwbaar getest, snelheidsproblemen zouden opgelost moeten zijn met BIOS-flash.

Verwijderd

TNX :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

No problem :)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

UPDATE

Kijk ajb even hier:
[topic=137188]

Het blijkt dat door een fout Abit van de recommended list is afgehaald, mijn info klopt dus niet. Mijn excuses hiervoor.

Bericht hierboven

Pagina: 1