Stuurwielbediening Ford Focus <-> Pioneer werkt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een maand ben ik in het bezit van de Pioneer P4100SD radio. Bij deze radio heb ik de interface CA-R-PI.061 aangeschaft zodat ik de originele stuurwielbediening van mijn Ford Focus kan gebruiken.

In eerste instantie werkte dit ook prima. Ik kon netjes naar het vorige of volgende nummer toegaan en ik kon het volume wijzigen. Alleen sinds vorige week werkt het ineens niet goed meer, terwijl ik niets aan de bekabeling of instellingen gewijzigd heb. Als ik de knop voor vorig / volgend nummer gebruik wijzigt hij het volume en de knoppen waarmee ik het volume kan wijzigen doen niets.

De kabels heb ik al losgehaald en tijdelijk vervangen door de normale ISO kabel. Wanneer ik de interface terugplaats is het probleem er nog steeds. Het vreemde is wel dat het mij een keer of twee gelukt is om de boel weer gewoon aan de praat te krijgen. Het enige dat ik daarvoor hoefde te doen is naar het menu van de radio te gaan en op het stuur de knop voor vorig / volgend nummer in te drukken. Ineens deed hij het weer goed, maar dan slechts totdat het contact van de auto afgegaan is. Nu lukt het mij niet om het op deze manier aan de praat te krijgen.

Een tip van Pioneer is: haal de kabels los, zet ze weer vast, reset de radio en zet deze vervolgens aan. De radio heeft echter geen resetknop. Zou het iets uithalen als ik bijvoorbeeld de polen van de accu een half uur loskoppel? De radio even loskoppelen heeft namelijk niets uitgehaald.

Het lijkt er niet echt op dat er hardwarematig iets defect is en daarom vind ik het ook zonde om die radio op te laten sturen, dat kost allemaal veel tijd.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt!