Pokke Cache Divider

Pagina: 1
Acties:

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ben al enige tijd bezig om mijn cche divider om te zetten van 1/2 naar 2/5 of 1/3. Helaas zonder sxs. Zowel Sandra als WCPUID blijven stug beweren dat ie op 1/2 staat, alhoewel in de bios (Asus K7V - 1008D) hij keihard ingesteld op 2/5 en zelfs ook geprobeerd op 1/3 maar hij wijzigt niet. Dit is ook te merken aan het feit dat ik simpelweg niet hoger kom dan 812 MHZ. 824mhz pikt ie niet meer omdat vermoedelijk de fsb draait op 425mhz. Vermoedelijk is dit net de limiet. Weet iemand hoe ik op een zeker en non-permanente wijze mijn cache divider kan veranderen.

• simenon
Oki bedankt voor jullie geweldige hulp...geen &$*% gehad, maar ja.

Ik ben voorbij de 800 en draai nu op 900 met mijn athlon 650tje. En ik ga nog voor de Gig, maar moet eerst een nieuwe ventilator hebben. Anders kan ik in mijn peecee kip gaan grillen....

Verwijderd

mm er bestaat zoiets als een progje dat L"nogietswat" heet. Dit komt in je config te staan en doet de cache divider in te stellen ik hem hem hier denk ik ergens liggen.

Kijk ook eens op de site van:
dhr. Oda. Daar staan ze allemaal wel incl. om je systeempie te analyseren.

http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html

suc6

• simenon
Tot dusver zijn mijn problemen opgelost...enige probleem wat ik nu momenteel heb is de hitte...maar ben aan ut wachten op nieuwe vents en koeling...zullen binnenkort wel arriveren

Het programmaatje dat jij bedoelt is vermoedelijk mathlon ? Deze maakt een boot disk met de instellingen voor de kesj divider..Maaruh was dus nie van plan om iedere keer dat ik opstart een bootdisk te gebruiken...

Verwijderd

keb zelf een k7v en ik vond www.k7v.com altijd wel handig

• simenon
Op zaterdag 03 maart 2001 04:23 schreef SuB het volgende:
keb zelf een k7v en ik vond www.k7v.com altijd wel handig
yup heb je ook gelijk in, maar het meeste leer je toch door zelf wat te klommelen. Draai mijn 650 momenteel op 950. Hij wordt alleen 45 graadjes warm. Tijd dat mijn nieuwe koeling binnenkomt
Pagina: 1