Toon posts:

Wel surround geluid bij test maar niet in spel of bij dvd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Boarders,

Ik heb een probleem met me surround geluid, vanuit mijn computer heb ik via de spdif poort naar mijn versterker een verbinding, als ik nu naar audioapparaten beheren in configuratiescherm ga en doe de test dan geeft hij 5.1 surround geluid, speel ik een spel of draai ik een film dan is het surround geluid weg weet iemand mischien waar dit aan kan liggen?

Groeten,

Bart.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heel simpel, je versterker kan het geluidssignaal niet aan. Een versterker accepteert alleen bepaalde standaarden zoals DD of DTS. Wil je dus games op je versterker heb je een geluidskaart nodig die dit kan omzetten naar DD of DTS.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je zou denken dat z'n geluidskaart dit wel aankan aangezien deze een SPDIF heeft.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SPDIF zegt niks. Dat is juist bedoeld om geluid door te geven zonder dat de computer er mee gaat klooien. Juist bedoeld voor DTS en DD door te geven. En dat kan deze ook best. Alleen spellen en veel films hebben dus geen DTS en DD geluid dus dan werkt t niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe speel je je DVD af. Bij veel programma;s moet je daar ook nog instellen dat je digital out wilt gebruiken.
Dit geld ook voor spellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Je afspeel programma moet het ook ondersteunen.
Ik weet dat je cyberlink Powerdvd dit wel expliciet moet aangeven.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54

Soggney

Zeekomkommer

Waarschijnlijk staat bij de films je codec niet in orde die dan no matter what je stereogeluid geeft.
Of je instellingen ingame staan niet in orde, zoveel keuze, zoveel mogelijkheden
misschien wat meer gegevens over je setup?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Pagina: 1