TV's van nieuwe generatie met dual screen, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:23
Op dit moment hebben we nog een oude tv staan met dual screen daarin (je kunt dus 2 zenders tegelijk kijken, uiteraard maar 1 met geluid). Dit is erg handig, vooral bij reclame etc.

Nu zijn we op zoek naar een mooie LCD maar nergens kom ik tv's tegen met deze mogelijkheid. Is het helemaal verdwenen?

google/ sites over tv's helpen mij ook niet verder.

Iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dual Tuner, PiP

Picture in Picture,..

Probeer eens met deze trefwoorden een google opdacht of de pricewatch.. volgens mij wel goed te vinden..

pricewatch poept er zo 164 uit voor je.

[ Voor 93% gewijzigd door nachtnet op 14-09-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bij de meeste is dit inderdaad verdwenen. In de specs wordt dit aangegeven als "PIP" (picture-in-picture).

Samsung doet het volgens mij nog bij sommige schermen, maar dan wel met één tuner. Dat wil zeggen: beeldje A = analoog, beeldje B = apparaat wat op de HDMI aansluiting zit (decoder/dvd recorder). Echt handig is dit alleen niet.

Sommige decoders met ingebouwde HDD ondersteunen het ook (Humax 9200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314254

Hey van LCD tv's zijn er redelijk veel die wel PIP(picture in picture) hebben maar qua plasma weet ik het zelf niet want daar ben ik zelf ook naar op zoek.
maar je moet dus kijken of er PIP of picture in picture bij de beschrijving staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Mijn Samsung 5-series (40A557) doet het in ieder geval wel. Ik gebruik het alleen nooit, dus details moet ik je schuldig blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:23
ah PiP is dus de term, zocht op dual screen dat levert niks op.

Zat persoonlijk te denken aan zo'n tv in combinatie met een Humax dual tuner decoder.

Maar dat is dus helemaal lastig als ik het zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Helaas is de 9200 niet geschikt voor HD. De 5050 (opvolger) wel, alleen deze doet vreemd genoeg weer geen PIP. Hopelijk ooit wel dmv een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

PiP =! wat jij omschrijft als dual screen. Je zult , zoals gezegd , ook een dual tuner moeten hebben. Anders is je PiP slechts nuttig voor (bijv) teletext of video-inputs (als je dvd speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Niet elke PiP kan twee TV zenders tegelijk laten zien. Er moeten dan wel twee tuners in zitten.
Vaak betekent PiP dat je TV+DVI kan combineren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik herken jouw probleem. Ik ben overgestapt van een Sony 28" crt met dual tuner naar een Sony 40" lcd met PiP. Vroeger kon ik gewoon 2 keer analoog naast elkaar kijken. Met mijn nieuwe TV gaat dat niet. Wat wel kan is 1 keer analoog (kabelantenne) en 1 keer digitaal (Humax). Dus eigenlijk komt dat bijna op hetzelfde neer.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1