Sinds kort ben ik weer begonnen met het werken met Linux (Ubuntu in dit geval)
Tot nu toe zijn alle problemen die ik tegen komen vrij makkelijk op te lossen door even te googelen.
Waar ik alleen niet uit kom is het configureren van MPD (Music Player Deamon) en de front-side hiervan (Sonata). Na het instellen van MPD start ik Sonata maar krijg ik geen muziek te zien.
Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Vervolgens heb ik een configuratie bestand gemaakt in mijn home:
En hierin staat het volgende:
Vervolgens update ik de database en krijg ik het volgende te zien:
Dan start ik Sonata en verbind ik met 127.0.0.1 poort 6600.
Sonata geeft geen foutmeldingen of iets degelijks, maar er staat geen muziek in de afspeellijst.
Ook Gnome Music Player Client doet precies hetzelfde.
Wat doe ik fout?
Tot nu toe zijn alle problemen die ik tegen komen vrij makkelijk op te lossen door even te googelen.
Waar ik alleen niet uit kom is het configureren van MPD (Music Player Deamon) en de front-side hiervan (Sonata). Na het instellen van MPD start ik Sonata maar krijg ik geen muziek te zien.
Wat heb ik tot nu toe gedaan?
code:
1
2
| sudo apt-get install mpc sudo dpkg-reconfigure mpd |
Vervolgens heb ik een configuratie bestand gemaakt in mijn home:
code:
1
| gedit ~/.mpdconf |
En hierin staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| music_directory "~/Muziek" playlist_directory "~/Muziek/Playlist" db_file "~/.mpd/mpd.db" log_file "~/.mpd/mpd.log" error_file "~/.mpd/mpd.error" state_file "~/.mpd/state" bind_to_address "127.0.0.1" port "6600" |
Vervolgens update ik de database en krijg ik het volgende te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mpd --create-db added /Kanye West - Can't Tell Me Nothing.mp3 added /Train - Drops Of Jupiter.mp3 added /The Pussycat Dolls - Jai Ho! (You Are My Destiny).mp3 added /Inna - Hot.mp3 added /Lady Gaga - Paparazzi.mp3 added /Carter Burwell - Bella's Lullaby (Twilight Soundtrack).mp3 |
Dan start ik Sonata en verbind ik met 127.0.0.1 poort 6600.
Sonata geeft geen foutmeldingen of iets degelijks, maar er staat geen muziek in de afspeellijst.
Ook Gnome Music Player Client doet precies hetzelfde.
Wat doe ik fout?