[Firefox] Zoekresultaten weergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort verhuisd en heb internet van UPC (dat was voorheen op m'n oude adres Casema). Nou heb ik 2 vervelende dingen geconstateerd in Firefox sinds ik ben overgestapt:

1. Als ik in de url balk enkel een woord invoer (bv. "ajax"), browsde FF voorheen automatisch naar www.ajax.nl. Kortom: hij zocht naar de meest relevante website voor een trefwoord. Sinds ik UPC heb, opent hij een zoekresultatenpagina van UPC:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/7413/afbeelding1tw.png

2. De weergave van de Google zoekbalk is sinds ik overgestapt ben op UPC uitvergroot (beetje blokkerig) en dat ziet er lelijk uit:

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/4085/afbeelding2e.png

Zijn deze problemen te verhelpen? (Voor de duidelijkheid: ik werk met de nieuwste versie van Firefox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Over je tweede punt, de Google zoekbalk: dit heeft niets met UPC te maken. Google heeft onlangs deze aanpassingen gemaakt in hun pagina's.

Edit: je kunt er natuurlijk een custom stylesheet tegenaan gooien, maar ik zou er maar gewoon aan wennen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TlighT op 14-09-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:29
Eerste probleem kun je verhelpen door niet de DNS-servers van UPC te gebruiken. Ik zie hier wel eens OpenDNS voorbijkomen.

Edit: nog een algemene tip n.a.v. hetgeen hieronder: als je niet weet wat iets is, ff googelen (in een fatsoenlijke browser vaak zo simpel als selecteren, rechtermuisknop, zoeken).

[ Voor 42% gewijzigd door Raynman op 14-09-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

In about:config kun je zoeken naar keyword.URL, daar kun je wel e.e.a. mee regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:40:
In about:config kun je zoeken naar keyword.URL, daar kun je wel e.e.a. mee regelen :)
Wat bedoel je hier precies mee? Ben niet erg begaan met dit soort dingen. :P

Thnx @ de andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:56:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ben niet erg begaan met dit soort dingen. :P

Thnx @ de andere reacties.
FF starten en naar de pagina about:config gaan, alsof je dus www.google.com inklopt ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raynman schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:37:
Eerste probleem kun je verhelpen door niet de DNS-servers van UPC te gebruiken. Ik zie hier wel eens OpenDNS voorbijkomen.

Edit: nog een algemene tip n.a.v. hetgeen hieronder: als je niet weet wat iets is, ff googelen (in een fatsoenlijke browser vaak zo simpel als selecteren, rechtermuisknop, zoeken).
Enige wat er dan wijzigt is dat je een OpenDNS zoekpagina krijgt ipv eentje van UPC. Volgens mij kon je dat uitschakelen als je een accountje aanmaakt plus diverse andere zaken zoals het vastleggen wat je allemaal aan sites bezoekt. Aangezien OpenDNS naast dat afvangen nog wel meer vage dingen doet met DNS verkeer is dat niet altijd handig (voor sommige mensen is het ook een aardig privacy issue en voor andere veroorzaakt het weer andere problemen). Echt een oplossing is het niet, het is meer het verschuiven van het probleem. Wat je altijd kunt doen is een klacht indienen bij UPC.
Pagina: 1