Hallo,
Op mijn werk hebben wij bij een klant van ons een ventilatie systeem draaien.
De klant heeft op zijn woon adres beheer software draaien voor dit systeem om alles te kunnen monitoren, en storingen te kunnen verhelpen.
Het ventilatie systeem zelf draait ergens op een ander adres.
De beheer software maakt dan via een IP adres verbinding met de installatie via poort 10000.
Bij de installatie zelf zit hiervoor een ADSL verbinding van Ziggo. (Enige wat daar in de polder leverbaar was)
Echter moet hiervoor de poort worden opengezet in het Motorola modem van Ziggo.
Ik heb dit al vele malen eerder gedaan bij diverse andere modems.
Echter kunnen we niet inloggen op het modem, en instellingen daarin veranderen.
Contact met Ziggo leverde op dat ze dit niet meer ondersteunen, en dat ik niet op het modem meer mag inloggen.
Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld ISP "Online" sinds kort ook nieuwe firmware in zijn modems heeft gezet waardoor ik er niet meer in kan komen.
Nu ben ik op zoek naar een goed en betrouwbaar alternatief om toch van buitenaf bij die installatie te kunnen inloggen, zonder in het modem een NAT te hoeven instellen.
Wie kan mij adviseren wat ik hierbij het beste kan doen?
Een VPN verbinding bijvoorbeeld? of ben je dan nog steeds gebonden aan de poort mapping?
Alvast bedankt voor jullie advies, en hoop dat ik hiermee verder kan.
Op mijn werk hebben wij bij een klant van ons een ventilatie systeem draaien.
De klant heeft op zijn woon adres beheer software draaien voor dit systeem om alles te kunnen monitoren, en storingen te kunnen verhelpen.
Het ventilatie systeem zelf draait ergens op een ander adres.
De beheer software maakt dan via een IP adres verbinding met de installatie via poort 10000.
Bij de installatie zelf zit hiervoor een ADSL verbinding van Ziggo. (Enige wat daar in de polder leverbaar was)
Echter moet hiervoor de poort worden opengezet in het Motorola modem van Ziggo.
Ik heb dit al vele malen eerder gedaan bij diverse andere modems.
Echter kunnen we niet inloggen op het modem, en instellingen daarin veranderen.
Contact met Ziggo leverde op dat ze dit niet meer ondersteunen, en dat ik niet op het modem meer mag inloggen.
Uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld ISP "Online" sinds kort ook nieuwe firmware in zijn modems heeft gezet waardoor ik er niet meer in kan komen.
Nu ben ik op zoek naar een goed en betrouwbaar alternatief om toch van buitenaf bij die installatie te kunnen inloggen, zonder in het modem een NAT te hoeven instellen.
Wie kan mij adviseren wat ik hierbij het beste kan doen?
Een VPN verbinding bijvoorbeeld? of ben je dan nog steeds gebonden aan de poort mapping?
Alvast bedankt voor jullie advies, en hoop dat ik hiermee verder kan.