Toon posts:

Acer Aspire 3810T/Intel GMA 4500MHD Beeldschermprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb bovenstaande laptop nieuw aangeschaft, en nu heb ik het probleem dat af en toe, gewoon tijdens het gebruik het beeldscherm iets raars doet. Het is alsof het even 'uit focus' gaat, de kleuren worden raar (alsof het kleurenpalet minder wordt), tekst is niet meer leesbaar en dit gaat ook gepaard met een vermindering in helderheid van het scherm. Na een paar seconden wordt het scherm weer normaal.

Ik heb ook al een email naar de support gestuurd, maar omdat ik over drie dagen naar het buitenland ga en dan dus niet makkelijk van de garantie gebruik kan maken wil ik het graag snel oplossen. Weten jullie misschien of dit een driver-probleem kan zijn, of dat het eerder hardware-matig is? Het is natuurlijk lastig omdat het onregelmatig en niet zo vaak gebeurd (gisteren een keer of 4 tijdens evenzoveel uren gebruik), dus ik kan niet makkelijk testen of een andere driver het oplost.

Alle hulp is welkom,

F_Bat

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Wat voor een scherm heb je precies?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Volgens mij heeft dat te maken met het stroomprogramma van je laptop, er zit namelijk ook een ati videokaart in. Zodra jij je laptop op het netstroom aansluit zal het scherm kort uitvallen en daarna weer terugkomen met een hogere helderheid, hetzelfde misschien wanneer je de energie instellingen op je laptop verandert.

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:30:
Wat voor een scherm heb je precies?
Het is een laptop, dus verder niet een apart scherm. 13.3 inch, meer kan ik er niet over zeggen.

Het lijkt inderdaad wel met de powersave opties te maken te hebben, maar het gebeurd gewoon tijdens het werken/spelletje spelen, en het is echt storend want je kunt niet meer lezen of zien wat er op het scherm gebeurd. Bovendien gebeurd het met alle energiebeheerschema's, of het aan de netstroom ook gebeurd kan ik nog niet zeggen want dat heb ik nog niet ervaren.