PHP invulformulier met optellen van data

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Hallo

Ik ben webmaster van een site van een voetbalclub en wil een inschrijvingsformulier maken voor het jaarlijkse "mosselfeest" :9

Een feedbackformulier in php heb ik al kunnen maken (dankzij thesitewizard.com) maar ik vind nergens hulp voor een inschrijvingsformulier met volgende mogelijkheden:

user moet kiezen tss verschillende menu's en aantallen aanduiden (2 x menu A + 1 menu B en dit op zaterdagavond). Het totaalbedrag zou dan naar de user worden gemaild met het rekeningnummer waarop gestort moet worden. Een kopie van de mail wordt dan naar de secretaris gestuurd.

Met welke code kan ik de user laten invullen hoeveel keer hij menu A, B, etc wilt en hoe kan php dit optellen aub?

Hartelijk dank _/-\o_

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

misschien komt het door mijn leeftijd, maar wat betekent tss?

Optellen en vermenigvuldigen in PHP is een eitje...

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
$varA = 5;
$varB = 3;

echo $varA + $varB ; // Echoes 8
echo $varA * $varB; // Echoes 15
?>

Overigens, googlen op "optellen in PHP" moet ook wel een paar bruikbare resultaten opleveren...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukesbury
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10
misschien komt het door mijn leeftijd, maar wat betekent tss?
tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

user moet kiezen tussen verschillende menu's en aantallen aanduiden
Ja, dat dacht ook maar dan vond ik de zin niet zo lekker lopen dus vandaar dat ik dacht "ik vraag het even"

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met welke code kan ik de user laten invullen hoeveel keer hij menu A, B, etc wilt en hoe kan php dit optellen aub?
Sorry maar dit is gewoon een scriptrequest. Hier in PRG draait het om het zelf programmeren. Het is niet de bedoeling om anderen dat voor je te laten doen. Zie ook PRG Beleid - scriptrequests Ook staat je topic op de verkeerde plek. Lees aub het beleidstopic eens door, zoveel tekst is het nu ook weer niet. Je weet dan gelijk wat wel en wat nu niet de bedoeling is.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 14-09-2009 11:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.