Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ISDN] 2e msn doorschakelen naar mobiel?

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:43

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

Ik heb op dit moment een ISDN abbo; ISDN-1 gedowngrade vanaf ISDN-2. Quattrovox-4 d'r tussen, met op de analoge poort een Ericsson DT266 dect gevalletje.

Nu heb ik tegenwoordig een eigen bedrijfje, en ik heb het tweede MSN nummer als zakelijk nummer gepakt. Ik ben vrij weinig thuis, en ik wil graag dat als dat 2e nummer gebeld wordt dat automagisch wordt doorgeschakeld naar m'n mobiel.

Ik heb wat in de handleiding van de quattrovox zitten kijken, maar als ik die goed begrijp kan die alleen het eerste msn doorschakelen; niet het tweede.

1. Klopt dat? KPN helpdesk vertelde dat het wel moet kunnen, maar wist me niet uit te leggen hoe. :X

2. Zo ja, hoe dan? Pointers zeer gewaardeerd. _/-\o_

3. Zo nee, wat voor alternatieven heb ik, aannemende dat ik de msn's die ik nu heb wil houden?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Volgens de handleiding kun je alleen het nummer wat gekoppeld is aan de eerste poort extern doorschakelen, dit hoeft lijkt me niet persé het hoofdnummer te zijn.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:27
Nielson schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:07:
Volgens de handleiding kun je alleen het nummer wat gekoppeld is aan de eerste poort extern doorschakelen, dit hoeft lijkt me niet persé het hoofdnummer te zijn.
dit is niet juist.
alleen het nummer op positie 1 van elke poort kan worden doorgeschakeld (een qv4 heeft 4 poorten, en 3 posities per poort waarop msn-nummers kunnen worden geprogrammeerd). In totaal kunnen er dus 4 doorschakelingen worden ingesteld.
het instellen van direct doorschakelen kan door de hoorn op te nemen van het nummer dat doorgeschakeld moet worden daarna een buitenlijn te kiezen en dan *21*bestemmingsnummer# te toetsen.
de handleiding beschrijft deze procedure uitvoering.

Verwijderd

KPN storingsdienst vaste net kan indien nodig ook een doorschakeling instellen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
bigall007 schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:48:
[...]

dit is niet juist.
alleen het nummer op positie 1 van elke poort kan worden doorgeschakeld (een qv4 heeft 4 poorten, en 3 posities per poort waarop msn-nummers kunnen worden geprogrammeerd). In totaal kunnen er dus 4 doorschakelingen worden ingesteld.
het instellen van direct doorschakelen kan door de hoorn op te nemen van het nummer dat doorgeschakeld moet worden daarna een buitenlijn te kiezen en dan *21*bestemmingsnummer# te toetsen.
de handleiding beschrijft deze procedure uitvoering.
Je hebt helemaal gelijk, had niet goed gelezen:
Extern doorschakelen wil zeggen dat u een telefoonnummer door-
schakelt naar een ander telefoonnummer. U kunt alleen het tele-
foonnummer dat op positie 1 van een poort van de Quattrovox is
geprogrammeerd extern doorschakelen naar een ander extern
telefoonnummer. [..] U stelt de doorschakeling in vanaf de poort
waaraan het telefoonnummer is toegekend dat u wilt doorschakelen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
idd, kan gewoon, heb het zelf ook wel eens gedaan.

Stappenplan:
- Zet het gewenste msn nr op poort 1
- Controleer door even naar je 06 bellen, nr moet dan het msn nr zijn wat je op je display ziet
- met *21 doorschakelen naar je mobiel
- Testen
- Originele hoofdnr weer terugprogrammeren naar poort 1

Als je een ISDN toestel hebt is het makkelijker, dan hoef je je QV niet te herprogrammeren maar hang je gewoon even het isdn toestel op de lijn.
Pagina: 1