Nieuw moederbord of voeding voor slimline pavilion.

Pagina: 1
Acties:

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Hey,

Ik heb een klein probleempje met een HP Slimline Pavilion welke een defect moederbord heeft.
Het defecte moederbord is een foxconn irvine de cpu een core 2 duo e5300.
Na een tijdje zoeken bleek dit moederbord lastig te krijgen en heb ik deze besteld.
Het enige probleempje is echter dat de standaard voeding uit de slimline een small 24 pins atx stekker heeft.
Ik kon echter niet zo snel een goedkoop moederbord vinden welke dit ook had en nu wilde ik een nieuwe voeding plaatsen in de kast. Maar voordat ik weer nutteloze of niet passende zaken koop wil ik toch maar even informatie inwinnen.

Ik heb de FSP180 als voeding op het oog, deze heeft echter een 20 pins atx stekker en het moederbord vereist een 24pins stekker. Het probleem is echter dat de voeding ook in de slimline kast moet passen en ook een p4 stekker nodig heeft.
Ik zou natuurlijk een 24 pins conenctor op de standaard voeding kunnen proberen te zetten maar dan heb ik nog steeds geen p4 stekker en ook geen molex vrij om een p4 stekker van te maken.
Nu vraag ik mij dus of of het zou werken als ik de FSP180 koop en een 20 to 24 pin converter gebruik.
Of heeft iemand een betere oplossing, een pico psu misschien ?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Losse moederborden met zo'n kleine 24 pins voeding ga je waarschijnlijk niet vinden. Zelf ben ik op zoek gegaan naar die dingen en het enige dat ik kon vinden waren HP replacements waar je echt de hoofdprijs voor betaalde.

Een 24 pins converter heb je niet nodig, met 20 pins zal het ook gewoon werken. Zelf heb ik precies hetzelfde probleem gehad. Ook een HP Slimline geval met zo'n kleine stekker. Ik heb zelf de goedkoopste oplossing genomen en gewoon een standaard ATX kastje, met standaard voeding en moederbord gekozen. Dit was wat prijs namelijk een stuk interessanter (en de kast was niet voor mezelf, en het boeide niet dat het dan een grotere kast was).

Een pico PSU kan natuurlijk ook, de 120W versies heb je al voor 23 euro in huis via Ebay (dan alleen nog een adaptertje, maar dat is niet zo'n probleem waarschijnlijk).

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zet je DM es aan :P
Ik heb er toevallig nog eentje liggen, compleet setje incl mobo

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ok bedankt voor je reactie, ja ik was even vergeten te melden het moederbord in kwestie is een foxconn irvine. Op ebay heb ik zon ding gezien maar die was inderdaad niet erg goedkoop, voornamelijk het verzenden is duur.
Een andere kast heb ik ook overwogen, het is in dit geval ook niet voor mijzelf en de eigenaar wilde het systeem liever compact houden.

Ik zal de opties eens voorleggen aan de eigenaar, die 20 pin voeding zou dus ook gewoon moeten werken ?
Die voeding past qua afmetingen prima en ik hoef maar 1 gaatje te boren dan kan die gewoon met 3 schroefjes vastgezet worden.

@arjants
Oke done :) .

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 13:46
Misschien een wat late reactie: heb vandaag via Ebay een Irvine gekocht inclusief verzendkosten voor ruim 65 euro in Amerika. Daar komt nog wel de btw bij in Nederland maar alleen over het bedrag wat voor het bord wordt betaald. Deze verkoper heeft meerdere exemplaren ! Betaling uitsluitend via Paypal.