Onlangs heb ik een nieuwe pc gebouwd met de volgende onderdelen:
- 1000 GB Seagate Barracuda 7200rpm 32MB Cache Serial ATA/300
- ATI HD4870 1024MB Sapphire GDDR5
- Intel Core 2 Quad Q9550 BOX
- MB Asrock 775 P43Twins1600
- 530 Watt be quiet! Pure Power L7 80+ 120mm
- 2x A-Data 2GB DDR3 1333
Dit systeem draaide niet lekker/instabiel en gaf opstartproblemen.
Toen heb ik je jumpers op het moederbord van standaard naar FSB 1333 veranderd waardoor het systeem al wat stabieler werd (minder crashes.)
Vervolgens heb ik ook nog het voltage van het ram op 1.88v gezet (ipv 1.5).
Hierna startte het systeem wel altijd goed op maar krijg ik af en toe vastlopers. Daarnaast geeft een geheugenscan fouten aan.
Nu heb ik het geheugen voltage weer op standaard gezet (1.5v). De opstartproblemen zijn hierbij weer terug (blijft vasthangen bij het biosopstartscherm of het windows bootscherm.)
De geheugentest geeft nu echter geen fouten meer aan.
De timings van het geheugen heb ik niet aangepast want hier heb ik geen idee van hoe deze moeten staan (staan nu op automatisch.)
De bios heb ik ook nog geupdate maar dit mocht niet helpen.
- 1000 GB Seagate Barracuda 7200rpm 32MB Cache Serial ATA/300
- ATI HD4870 1024MB Sapphire GDDR5
- Intel Core 2 Quad Q9550 BOX
- MB Asrock 775 P43Twins1600
- 530 Watt be quiet! Pure Power L7 80+ 120mm
- 2x A-Data 2GB DDR3 1333
Dit systeem draaide niet lekker/instabiel en gaf opstartproblemen.
Toen heb ik je jumpers op het moederbord van standaard naar FSB 1333 veranderd waardoor het systeem al wat stabieler werd (minder crashes.)
Vervolgens heb ik ook nog het voltage van het ram op 1.88v gezet (ipv 1.5).
Hierna startte het systeem wel altijd goed op maar krijg ik af en toe vastlopers. Daarnaast geeft een geheugenscan fouten aan.
Nu heb ik het geheugen voltage weer op standaard gezet (1.5v). De opstartproblemen zijn hierbij weer terug (blijft vasthangen bij het biosopstartscherm of het windows bootscherm.)
De geheugentest geeft nu echter geen fouten meer aan.
De timings van het geheugen heb ik niet aangepast want hier heb ik geen idee van hoe deze moeten staan (staan nu op automatisch.)
De bios heb ik ook nog geupdate maar dit mocht niet helpen.