Harddisk koffer voor 5+ hdds (Pelicase?)

Pagina: 1
Acties:

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik ben op zoek naar een veilige opslag voor mijn backups op harddisk en dacht aan een koffer met vulling zodat het tegen een stootje kan en vochtvrij te houden is.

Rondgang op internet kwam ik koffers tegen van Pelicase die middels zelf (schijnbaar makkelijk) te scheuren foam op maat te maken is om zo een 5 tot 10tal 3,5" harddisks op te slaan. Een mooi voorbeeld is:

Afbeeldingslocatie: http://www.wiebetech.com/fonts/thumb.php?h=250&w=250&sf=/images/products//Case_Hard_Shell_10_Disk//&pic=1-Drive_Carrying_Case_full.jpg

Nu stond op die site er niet bij welk model nummer het betreft, maar ik dacht bijvoorbeeld aan een Pelicase 1500 of 1520.

Heeft iemand ervaring met die koffers voor opslag van harddisks voor langere tijd? Is de 1500 of 1520 qua grootte genoeg voor een 5 tot 10tal harddisks? Of heeft iemand suggestie's voor andere koffers?
Het liefst als kant-en-klare oplossing. Ik heb geen intentie om de hdds te vervoeren oid, want blijkbaar zijn die Pelicases de betere soort die voronamelijk voor vliegtransport etc gebruikt worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Pelicases zijn daarvoor wel ideaal. We hebben er thuis een staan voor camera + lens etc en als je iets zoekt dat echt goed af te sluiten is dan is het zo'n ding als die. Het plukfoam dat erin zit is prima te gebruiken voor HDDs (ik meen dat je met een Pelicase 1500 er wel 16 hdds in moet krijgen). Goedkoop zijn ze niet echt, maar ze zijn wel echt goed.
Belangrijk voor opslag van schijven is toch dat er niet mee gegooid wordt, en als ze opgeslagen worden in een niet vochtige ruimte dan kun je ze echt jaren goed houden.

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 12:45
Ik ben ook op zoek naar een koffer voor losse harddisks.

In de loop der jaren aardig wat harddisks verwisseld voor grotere, die oude daarvoor hebben de klanten meestal geen interesse ik wel de grens is wel 200 GB Hierop bewaar ik mijn films en muziek.

Nu leggen ze hier en daar verspreid mocht iemand deze koffers te-koop weten dan verneem ik dit graag.

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 17-04-2010 18:43 ]

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

Ik heb voor mijn telescope ook ooit een pelicase gekocht (1 van de grotere hutkoffers). Rip uit je lijf maar omdat het spul zo goed is en de telescope zo duur maakt dat niets uit.. Beter kan dat het kapot gaat of in jouw geval.. Je data verloren gaat....

Ze worden trouwens ook in het leger gebruikt..

https://k1600gt.nl

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Google anders fff op otterbox, andere fabrikant maar zelfde leverancier 8)