Toon posts:

Lekkere fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte BX 2000 moederbord en daarop een Celery 466. Nu heb ik em lopen op 525 (75 Mhz FSB). Samen met een Viper V770-Ultra en SBlive Player, IBM DTTA 351010 Hd. Nu had ik em in het begin op 83 Mhz FSB gezet dat ging niet. Nu heb iets meer koeling en dan start Winhoos wel, maar ik krijg in Winhoos dan fouten bijvoorbeeld met de VirusScan.

Wie kan me helpen dit op te lossen, zonder de VirusScan uit te schakelen, of misschien m.b.v. koeling ofzo.

Alvast bedankt......

Greetz
Pim

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
het voltage verhogen zal waarschijnlijk het probleem verhelpen...kweet alleen niet of dat mogelijk is met je mobo

Paradigm: Shift happens.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Inderdaad voltage verhogen, of nog beter koelen. Wellicht dat een lagere temperatuur van de processor minder fouten teweeg brengt. Ook een probleem kan zijn dat de harddisk kuren vertoont onder fsb=83 Mhz. Ook andere kaarten kunnen problemen geven. 83 Mhz is niet de meest populaire overkloksnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan wel voltages overklokken, maar dat zit op de convertor, is het dan ook mogelijk??

Waar kan ik goeie koeling krijgen in NL

Greetz

Verwijderd

goeie coolers, kan je vinden bij cpucold.com erg goeie site !

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:39

Jag

Je moet inderdaad de voltage wat verhogen, zo weinig mogelijk maar dat hij toch stabiel loopt (gewoon een tijdje Q3 spelen zodat cpu lange tijd op 100% werkt).
Maar je moet dan wel goed koelen, want warme processors gaan niet alleen minder lang mee, maar zijn ook minder stabiel omdat alle processen langzamer gaan bij een hogere temp. Het liefst wil je de temp nog in de vijftig houden.
Hinke

Verwijderd

Topicstarter
Nou effe opsommen:
**Op de processor een normale cooler, met hoge koelribben, met aan de zijkanten twee coolertjes erop geschroefd, koelt erg goed. O ja een van die zijcoolertjes koelt ook de chipset!!
**Slot cooler onder Viper V770 Ultra, en een op de chip van dat ding.
**Rechts naast ps2 enz. heb ik aan de binnenkant een cooler gezet voor het afzuigen van de warme lucht, hier wil ik een slot cooler in de plaats van zetten, die gaat dan boven de processor hangen en zo zuigt ie de warme lucht weg.
** En een grote cooler aan binnekant onder voor zeg maar die koude lucht binnen blaast in de kast
**En boven de voeding kan ook nog wel wat

Ik heb overigens een grote kast, dat men dat weet dan

Nog andere opmerkingen, pleaze zeg het dan
Pagina: 1