Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] naam ?.mp3 wijzigen lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:34
Hallo,

Ik heb net weer Windows XP op deze computer geïnstalleerd en heb wat bestanden die ik vanaf de oude (linux)installatie gekopieerd had weer terug willen zetten. Dat leek goed te gaan tot ik een bestand tegenkwam dat "Disc 4 - 10 - Would?.ogg" heet. Tijdens het kopiëren kreeg ik deze foutmelding:
Cannot copy Disc 4 - 10 - Would?: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect
Als ik de naam van het bestand probeer te veranderen, of het helemaal wil verwijderen krijg ik een foutmelding die op hetzelfde neerkomt. Ook als ik via cmd.exe het bestand probeer te hernoemen lukt het niet:
The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
Ook als ik in plaats van de bestandsnaam *.ogg gebruik.

Kan ik iets doen om dat probleem op te lossen? Ik kan nu helemaal niks met dat bestand :'(

Knight who says 你

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Onder cmd kan je iets proberen als :
- Disc 4 - 10 - Would\?.ogg
- "Disc 4 - 10 - Would\?.ogg"

Maar als het een belangrijk bestand is zou ik even een linux live-cd opsnorren, bestandje hernoemen en weer verder gaan, windows staat gewoon iets minder tekens toe...

Verwijderd

Kijken of je via de korte 8:3 bestandsnaam hem kunt hernoemen.

Dus: ren Disc41~1.ogg test.ogg

Zie: dir /X

[edit]Er zullen ook wel tooltjes zijn om ongeldige namen te repareren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 00:20 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22

painkill

Pain(k)(ill)

Check je harde schijf eens op errors, kan zijn dat het bestand er kapot opstaat.

Windows kan blijkbaar het bestand, of de echte naam niet vinden, en dat is bij mij in ieder geval zo als er iets mis is gegaan met het kopiëren.

Mijn SNES verzameling!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het bestand of een andere manier is gelockt door een bepaald proces.
Met Process Monitor kun je dat achterhalen

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 14-09-2009 00:21 ]