Ik heb sinds kort mijn computer geüpgraded.
Er zit nu een moederbord in met een onboard ATI HD3300 videokaart.
Daar zit een LG W2442Pa Full HD monitor op aangesloten met een HD kabel.
OS is Windows Vista 64 bit.
Nu heb ik voor de monitor en videokaart de nieuwste drivers geïnstalleerd maar ik ondervind wat problemen :
De kleurinstellingen staan op 32-bit, resolutie 1920 x 1080, aantal Hertz = 60.
Als de monitor op stand-by staat, of de computer staat in slaapstand en ik activer het systeem, dan komt het beeld wel terug, alleen is het niet schermvullend meer, dus er zit een zwart kader van 3-4 cm rond het beeld.
Als ik dan naar instellingen ga staat de resolutie ook op 800 x 600 .
Vervolgens zet ik hem weer op de oude resolutie, daarna heb ik helemaal geen beeld meer en moet ik opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen.
Het aantal hertz terug zetten naar 50, en daarna naar 60 wil nog wel eens helpen om het weer schermvullend te krijgen.
Soms krijg ik bij het opstarten van Vista de melding dat het hardware-id van het aangesloten apparaat op de Ati HD3300 niet wordt herkend.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Zit het in de monitor, videokaart ?
Suggesties zijn vanzelfsprekend van harte welkom.
Er zit nu een moederbord in met een onboard ATI HD3300 videokaart.
Daar zit een LG W2442Pa Full HD monitor op aangesloten met een HD kabel.
OS is Windows Vista 64 bit.
Nu heb ik voor de monitor en videokaart de nieuwste drivers geïnstalleerd maar ik ondervind wat problemen :
De kleurinstellingen staan op 32-bit, resolutie 1920 x 1080, aantal Hertz = 60.
Als de monitor op stand-by staat, of de computer staat in slaapstand en ik activer het systeem, dan komt het beeld wel terug, alleen is het niet schermvullend meer, dus er zit een zwart kader van 3-4 cm rond het beeld.
Als ik dan naar instellingen ga staat de resolutie ook op 800 x 600 .
Vervolgens zet ik hem weer op de oude resolutie, daarna heb ik helemaal geen beeld meer en moet ik opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen.
Het aantal hertz terug zetten naar 50, en daarna naar 60 wil nog wel eens helpen om het weer schermvullend te krijgen.
Soms krijg ik bij het opstarten van Vista de melding dat het hardware-id van het aangesloten apparaat op de Ati HD3300 niet wordt herkend.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Zit het in de monitor, videokaart ?
Suggesties zijn vanzelfsprekend van harte welkom.