Internet verbinding valt steeds weg in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Powermetalhank
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08-2022
Hallo beste mensen,

Ik heb een groot probleem met de internet verbinding op de laptop van mijn vriendin.
Het gaat om een acer aspire 6930G, met de standaard vista die hier op zat ging het allemaal goed, maar deze crashte op een gegeven moment, en ik heb er toen Vista black edition 2009 op gezet.

Sindsdien valt om de haverklap de verbinding weg. Soms houdt ie het heel lang vol, maar zoals het vandaag gaat is het echt om de 15 minuten raak. Het enige wat dan helpt is de laptop opnieuw op te starten.

Wij wonen in een studenten huis, en ik gok dat er 1 groot gedeeld netwerk is, het komt via 1 aansluiting op onze kamer, en ik heb die via een splitter (? ben daar niet zo goed in, klein zwart kastje, waar je meerdere netwerk kabels op aan kan sluiten zodat meerdere computers op internet kunnen) Mijn eigen pc zit daar op aangesloten en onze Xbox, die 2 hebben geen problemen met het internet (behalve dan dat het de laatste tijd super langzaam is, maar dat zal wel komen doordat iedereen in dit pand de verbinding gebruikt)

Anyoo, terug naar de vraag, ik heb verscheidene dingen geprobeerd, waaronder de drivers van de netwerk adapter up to date brengen, niks helpt.
Opvallend is dat wanneer we een torrent aan hebben staan of iets met nieuwsgroepen downloaden (grabit) de verbinding extra snel wegvalt.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want het wordt toch wel erg vervelend. Als jullie meer informatie nodig hebben moet je het maar zeggen, dan zal ik er een screenshotje van maken o.i.d.

Bij voorbaat ontzettend bedankt.
Groet, Jasper